StringGrid
Fra : Henning Madsen

Dato : 21-11-05 17:31

Har prøvet og pøvet men intet hjalp

Hvad er der galt med følgende procedure ??

procedure TForm1.XStringGrid1SelectCell(Sender: TObject; ACol,
ARow: Integer; var CanSelect: Boolean);
begin
If (ACol > 6) And (ARow > 0) And (XStringGrid1.Cells[ACol,ARow] = 'X') Then
XStringGrid1.Cells[ACol,ARow] := '';

If (ACol > 6) And (ARow > 0) And (XStringGrid1.Cells[ACol,ARow] = '')Then
XStringGrid1.Cells[ACol,ARow] := 'X';
End;

Meningen er at man i et begrænset område af en StringGrid Skulle kunne sætte
et X,
det kan man også men det var også meningen at når man klikker på en selle
med et X
skulle sellen tømmes men det bliver den ikke.
Er der en der vel fortælle hvad jeg gør galt ?
Bruger Delphi7 og XP
mvh.
Henning.

Fra : Hans

Dato : 21-11-05 20:11

"Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med et X
> skulle sellen tømmes men det bliver den ikke.
> Er der en der vel fortælle hvad jeg gør galt ?

Prøv at sætte en else i mellem så virker det sikkert, bruger du ikke
debuggeren?

dvs.:
If (ACol > 6) And (ARow > 0) And (XStringGrid1.Cells[ACol,ARow] = 'X') Then
XStringGrid1.Cells[ACol,ARow] := ''
else
If (ACol > 6) And (ARow > 0) And (XStringGrid1.Cells[ACol,ARow] = '')Then
XStringGrid1.Cells[ACol,ARow] := 'X';

/HK

Fra : Henning Madsen

Dato : 21-11-05 21:32

"Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> else
> If (ACol > 6) And (ARow > 0) And (XStringGrid1.Cells[ACol,ARow] = '')Then

Tak for svaret Hans det var lige det der sku til, så nu virker det. Blot
skal man
dobbelt klikke for at det virker, men det kan jeg leve med.
Har brugt debuggeren da jeg kørte Delphi 4 men ikke her i 7'ren, men det
havde vel
ikke hjulpet mig i dette tilfælde.
Tak for hurtigt svar
mvh
Henning

Fra : Hans

Dato : 21-11-05 21:59

> [...]
> dobbelt klikke for at det virker, men det kan jeg leve med.
> Har brugt debuggeren da jeg kørte Delphi 4 men ikke her i 7'ren, men det

Jeg skal kun klikke een gang, og jow debuggeren ville have hjulpet for så
kunne du se hvad der skete og hvorfor det så ikke virkede.

/HK