ang. slapt maveskin - "slappe" bryster
Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 20-11-05 22:40

Hejsa

Jeg har tabt mig 60 kg og er blevet indstillet til operation, slapt maveskin
og "slappe" bryster der skal gøres mindre.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen som har gennemgået disse
operationer og som vil dele deres erfaringer med mig. F.eks. hvordan ser det
ud bagefter og hvordan blev í behandlet på de steder i har fået foretaget
disse indgreb. osv.

MVH
Betina

Fra : Padmé Amidala

Dato : 21-11-05 17:09

On Sun, 20 Nov 2005 22:40:24 +0100, Betina og Claus Ellegaard Skytte wrote:

> [...]
> ud bagefter og hvordan blev í behandlet på de steder i har fået foretaget

Er det din læge der indstiller og i så fald hvad er kriterierne?

MVH
Padmé

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 21-11-05 18:37

Hejsa

Jep det er igennem min læge.
Jeg gik til min læge da jeg startede med omlægningen af min kost, og spurgte
ham om hvis det lykkedes om der så var noget han kunne gøre for mig. Altså
en gulerod i den anden ende ud over helbredsmæssigt, hvilket også har en
stor indflydelse. Jeg kunne ikke se formålet med at tabe sig for at se grim
ud stadigvæk.

Kriterierne har været at jeg skulle ned på min ideal vægt + 10 kg. DVS. i
forbindelse med BMI tallet er min idealvægt 60 kg og det er så + 10 så jeg
skulle ligge mellem 60 og 70 kg. Min konsulent har vuderet mig til at skulle
ligge på ca. 62 kg. PGA min knoglemasse.

Håber det var svar nok
MVH
Betina

Fra : Padmé Amidala

Dato : 21-11-05 21:34

On Mon, 21 Nov 2005 18:37:11 +0100, Betina og Claus Ellegaard Skytte wrote:

> Håber det var svar nok
> MVH
> Betina

Det kan du tro det var. Mange tak for hjælpen.

MVH
Padmé

Fra : John Sahl

Dato : 22-11-05 15:13

> [...]
> + 10 så jeg skulle ligge mellem 60 og 70 kg. Min konsulent har
> vuderet mig til at skulle ligge på ca. 62 kg. PGA min knoglemasse.

Det forstår jeg jo så ikke, min kæreste er lige blevet afvist af
kirurgen
100% uden hensyn til knoglemassen, det eneste de ville se på var BMI.

Det nytter ikke noget hvis lægen der henviser siger en ting, hvis
kirurgen
der henvises til siger noget andet.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Sabina H.

Dato : 09-12-05 23:56

John Sahl wrote:
> [...]
>
> Det nytter ikke noget hvis lægen der henviser siger en ting, hvis
> kirurgen der henvises til siger noget andet.

lige et godt råd*G* når du kommer til kirurgen og skal vejes og måles....
stræk dig godt, så du måske kan blie 2-3 cm højere, det giver dig større
råderum på vægten....

jeg er iøvrigt desvære nødt til at rette min ellers søde kæreste*G* de siger
ikke bmi (selvom udregningen passer meget godt med det) men idealvægt ud fra
højde, plus 10%
med en højde på 164 cm skulle jeg således ligge på 67 kg eller derunder
(idealvægt er 61 kg)
en højde på 166 cm giver råderum til 69 kg......

dog kan der vist udvises en smule dispensation i fald hudfolden skaber
fysiske problemer, altså hvis man har problemer med fugt under hudfolden
eller lignende....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-11-05 22:00

Betina og Claus Ellegaard Skytte skrev den 20-11-2005 22:40:
> Hejsa
>
> Jeg har tabt mig 60 kg ......

Stort tillykke herfra.

Ligesom ved alle andre som det er lykkedes for, så kan jeg altså ikke
styre min nysgerrighed: Hvordan har du opnået det flotte resultat?

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 09-12-05 19:21

Hejsa

Jeg har startede med at spise mindre og mindre og dyrkede en masse motion,
men efter 20 kg gik jeg i stå, det er jo begrænset hvor lidt man må spise.
Jeg ville stadig gerne have de sidste af, og tog min mor under armen og vi
gik sammen til De Danske Vægtkonsulenster og jeg skal love for at det hjalp,
jeg har tabt 40 kg oveni altså 60 ialt, og min mor har tabt 30, det skal så
også lige nævnes at jeg cykler frem og tilbage på arbejde, 13 km om dagen, +
dyrker motion ved siden af, dem der har også været dage hvor jeg intet har
lavet, men tabt mig alligvel, jeg kan varmt anbefale programmet.

MVH
Betina

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 08-01-06 00:07

Ja så er jeg på banen igen.

Nu er den første operation overstået og det er gået over al forventning. Jeg
har endelig høstet noget af gevinsten af at have tabt mig så meget. Jeg har
fået en flad mave, det er vildt at kigge på. Jeg blev opereret i mandags,
tog hjem om tirsdagen. Jeg skal have fjernet sting, den. 16 og d. 23 januar
og så skal jeg gå med mavebælte i 3 måneder. Jeg er et lykkeligt menneske..
Jeg ville bare lige dele min glæde med Jer.

KNUS
Betina

Fra : Sabina H.

Dato : 08-01-06 12:33

Ellegaard Skytte wrote:
> [...]
> fjernet sting, den. 16 og d. 23 januar og så skal jeg gå med
> mavebælte i 3 måneder. Jeg er et lykkeligt menneske.. Jeg ville bare

må jeg spørge hvor lang tid der gik fra du blev indstillet til du blev
opereret??

--
Knus, Sabina

der selv skal til samtale med kirurgen den 16 marts og skal tabe sig lidt
inden.....

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 10-01-06 15:14

Hejsa

Jeg fik min læge til at sende henvisningen til Odense sygehus i juli 2005,
jeg kom ret hurtig til forundersøgelse men hørte så ikke noget i lang tid,
så jeg kontaktede selv sygehuset, og fik af vide at de ikke kunne garentere
mig operation inden for de 2 måneder som er blevet dem pålagt. Jeg
kontaktede dem selv da jeg havde en fornemmelse af at jeg intet ville høre
før længe efter de 2 måneder var gået. Herefter fik jeg en liste fra
sygehuset om hvilke klinikker jeg frit kunne vælge imellem, jeg fik så
kontaktet Hamlet som var mit valg og kom til forundersøgelse derinde d. 5.
dec, og fik af vide at det nok ikke kunne lade sig gøre inden jul, hvilket
jeg heller ikke havde troet.
Fik så et brev d. 14. dec. om operation d. 19 dec. der var jeg så desværre
forhindret, og fik lavet tiden om til d. 2 januar. 2006, så efter jeg
kontaktet privathospitalet så kom der meget hurtig skred i tingene.
Jeg havde forventet at gå yderligere 2 måneder eller mere..

Det gør ikke noget at prikke lidt til det offentlige system.
Jeg ønsker dig held og lykke

MVH
Betina

Fra : Angina

Dato : 10-01-06 20:23

> [...]
> og så skal jeg gå med mavebælte i 3 måneder. Jeg er et lykkeligt
menneske..
> Jeg ville bare lige dele min glæde med Jer.

Hej Betina!

Det glæder mig på dine vegne, at det er gået så godt, og det glæder mig at
du deler din erfaring. Jeg skal selv have lavet samme operation til sommer.
Havde du noget fedt tilbage på maven (inden operationen)?
Hvis ja, foretog de nogen fedtsugning på maven?
Håber du er frisk på at svare...

Mvh. R.

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 11-01-06 07:49

"Angina" <junk1234@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sommer.
> Havde du noget fedt tilbage på maven (inden operationen)?
> Hvis ja, foretog de nogen fedtsugning på maven?

Hejsa
Selvfølgelig er jeg frisk på at svarer..

I følge min journal, (som man får med hjem) så har der været lidt fedt
tilbage, hvilket de har skrabet væk, de har åbnet, ligsom når man får alm
kejsersnit, derefter, løsnet huden op til ribbene, fjernet overskydende hud,
og det fedt som lå synligt. Skåret navlen fri, derefter strammet huden op,
lavet nyt hul til navlen, syet den fast igen, og derefter har de syet det
store stykke.
Håber det var svar nok.
Held og lykke med din operation

Knus
Betina

Fra : Angina

Dato : 11-01-06 18:37

"Ellegaard Skytte" <bces@midtfyn.net>> Hejsa
> [...]
> lavet nyt hul til navlen, syet den fast igen, og derefter har de syet det

Tak skal du have ;- )