Imorgen starter jeg min kur
Fra : Heidi

Dato : 20-11-05 14:20

Hej Gruppe.

Jeg fandt en bog i vores gemmer, som indeholdt en 4 dages kur.
Bogen har jeg nu læst igennem.. og fået den tilpasset mig.
Der er mulighed for at bytte kød ud med æg og fisk..og så var der nogle
grøntsager, jeg også måtte bytte om på helt "lovligt"
hvilket jo er skønt, da jeg så har "Bestemt" lidt selv.

Her er kuren så.. altså sådan som JEG vil bruge den.. Jeg håber på virkning,
da vi skal til julefrokost på fredag og jeg lige skal kunne klemme mig i
nogle gamle bukser :)

4 Dages kuren ala Heidi.

1.dag.

Morgenmad: ½ æble kaffe eller te UDEN mælk og sukker
(dog må du gerne bruge kunstigt sødemiddel)

Frokost: 100 dåse tun, ca. 100 g. grøn salat med 1. tomat UDEN dressing, 1
æble.

Aftensmad: 2 hårdkogte æg, 200 g. grønne bønner ½ æble.

2.dag.

Morgenmad: ½ æble kaffe eller te UDEN mælk og sukker.
(Dog må du gerne bruge kunstigt sødemiddel)

Frokost: 3 hårdkogte æg, ca. 100 g grøn salat UDEN dressing og 2 dl
tomatjuice eller okse-hønse bouillon.

Aftensmad: 230 g. broccoli, 230 g grønne bønner og usødet æblemos. (Evt. kun
bønner)

3.dag.

Morgenmad: ½ æble kaffe eller te UDEN mælk og sukker
(dog må du gerne bruge kunstigt sødemiddel)

Frokost: 120 g. tun, 100 g. grøn salat med 1. tomat UDEN dressing og 1.
æble.

Aftensmad: 120 g. grillstegt hakkebøf, 2 dl skoldede flåede tomater 2 dl
sveskejuice.

4.dag.

Morgenmad: ½ æble kaffe eller te UDEN mælk og sukker
(dog må du gerne bruge kunstigt sødemiddel)

Frokost: 2 hårdkogte æg, 200 g. grønne bønner og 2 dl tomatjuice/okse-hønse
bouillon

Aftensmad: 120 g tun, 100 g. grøn salat med 1. tomat UDEN dressing og 2 dl
æblejuice.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-11-05 16:42

> Her er kuren så.. altså sådan som JEG vil bruge den.. Jeg håber på
> virkning, da vi skal til julefrokost på fredag og jeg lige skal kunne
> klemme mig i nogle gamle bukser :)
>

> 4 Dages kuren ala Heidi.

Der er jo vores gamle stewardessekur, æggekur og den havde vist et par navne
mere. Er i ørigt oprindeligt en 7-dages kur, og den virker ikke. Du vil tabe
højst et par hundrede gram fedt på en uge og du vil have det skidt imens -
bare til orientering. Og kan du ikke passe bukserne i dag, så kan du heller
ikke på fredag.

Jeg ved godt det lyder negativt, men det bliver det ikke mindre rigtigt af.

Mvh Maria

Fra : Anette

Dato : 21-11-05 14:28

> [...]

heller
> ikke på fredag.
>
> Jeg ved godt det lyder negativt, men det bliver det ikke mindre rigtigt

Vås.

Den funker såmænd meget godt - og du kan sagtens få ryddet lidt ud i affalds
depoterne, især hvis du husker at drikke vand, vand og mere vand.

Anette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-11-05 15:22

> Den funker såmænd meget godt

Ikke som slankekur - i betydningen at du taber fedt.
Der er lavet et hav af undersøgelser på den type kure, og resultatet er
enstemmigt: Det virker ikke.

- og du kan sagtens få ryddet lidt ud i affalds
> depoterne, især hvis du husker at drikke vand, vand og mere vand.

Hvilke affaldsstoffer er det så lige helt præcist at den rydder ud i? Og
hvad har det med slankekur at gøre?

Mvh Maria

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-11-05 19:28

Anette wrote:

> Den funker såmænd meget godt - og du kan sagtens få ryddet lidt ud i
> affalds depoterne,

Mener du hun er en losseplads? Eller: Hvor er det lige de affaldsdepoter
befinder sig (og jeg går ud fra, at du ikke tænker på tyktarmen)?

mvh
Jan

Fra : Kristine Gazel

Dato : 21-11-05 20:57

Anette wrote:
> Den funker såmænd meget godt - og du kan sagtens få ryddet lidt ud i
> affalds depoterne, især hvis du husker at drikke vand, vand og mere
> vand.

Det er farligt at drikke *for meget* vand.

Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.
"He who lends a book is an idiot. He who returns the book is more
of an idiot". - Anonymous, Arabic Proverb.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-05 21:17

Heidi wrote:

> Frokost: 100 dåse tun

Hvis du æder 100 tun (uanset om de er p dåse eller ej) vil jeg godt love dig
at du ikke taber dig en skid

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-11-05 22:32

Heidi skrev den 20-11-2005 14:19:
> [...]
> da vi skal til julefrokost på fredag og jeg lige skal kunne klemme mig i

snip: noget mad.

Tror du selv på, at den slags kure er vejen frem?
Hvad så efter julefrokosten?

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Frandsen

Dato : 21-11-05 11:04

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> Tror du selv på, at den slags kure er vejen frem?
> Hvad så efter julefrokosten?

Hendes mål er at passe nogle bukser om fredagen. Hun har ikke sagt noget om,
at det skulle være et varigt vægttab, eller noget som helst andet.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-11-05 15:23

> Hendes mål er at passe nogle bukser om fredagen. Hun har ikke sagt noget
> om,
> at det skulle være et varigt vægttab, eller noget som helst andet.

Næ, men det er vel nødt til at være et vægttab for at hun er mindre, ikke?
Og hvor mange kg fedt kan man tabe sig på en uge?

Mvh Maria

Fra : Heidi

Dato : 21-11-05 16:05

Hej igen.

De bukser jeg skal ha på kan jeg godt passe nu - så det er slet slet ikke
flere kg jeg vil af med.
Jeg har ikke sagt, at jeg vil tabe mig enormt meget..blot at jeg lige vil
gøre lidt ekstra inde julefrokosten.
Mit BMI er helt normalt. jeg er 182 og vejer 72 kg. Der er bare nogle ting
som hænger ved efter 2 graviditeter inden for de sidste 2½ år.
Dette prøver jeg at løse med lidt mavebøjninger :)

Når jeg er færdig med min julefrokost vil jeg slappe af med mit indtagen af
div. "farlige" fødevarer.
Jeg tror at de her 4 dage bliver en lille kick starter til min "tænk over
hvad du propper i munden uden at du gør livet for surt" fremtid.
Og jeg synes det er en god måde at starte tingene op på.. også selvom det
ikke hjælper på vægttabet ller hvad vi skal kalde det.

Jeg ved godt det er svært at tyde, hvordan folk mener deres indlæg, da man
på skrift mangler trykket i sætningen og et ansigtsudtryk.
Blot vil jeg sige, at nogle af jer i min læsning virker lidt negative..
Det kan godt være, at den her 4 dages kur ikke hjælper, men jeg indtager da
ikke flødekager og andet i de 4 dage.
Positiv indstilling er en vigtig ting, og taber jeg bare ½ kg væske eller
noget i den retning, så vil jeg glæde mig over det..også selvom jeg tager
det på igen på fredag.

Det med 100 tun.. det er selvfølgelig en tastefejl... der skulle ha stået
120 gram, Jeg tror ikke engang at jeg ville kunne spise så meget fisk... =)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-11-05 21:13

Maria Frederiksen wrote:

> Næ, men det er vel nødt til at være et vægttab for at hun er mindre, ikke?
> Og hvor mange kg fedt kan man tabe sig på en uge?

Fedt ved jeg ikke men hvis det er kilo for at komme i et par bukser kan
man tabe en hel del:

<http://groups.google.com/group/dk.helbred.slank/browse_frm/thread/115a7083be143251/6dfa9bbc36536f75>

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-11-05 22:23

>Fedt ved jeg ikke men hvis det er kilo for at komme i et par bukser kan
>man tabe en hel del:

<http://groups.google.com/group/dk.helbred.slank/browse_frm/thread/115a7083be143251/6dfa9bbc36536f75>

Det bliver man ikke mindre af, kun lettere de første par uger. Derefter
spiser man normalt, fordi man er hundesyg af mangel på vitaminer og
mineraler.

Mvh Maria

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-11-05 22:41

Maria Frederiksen wrote:
<http://groups.google.com/group/dk.helbred.slank/browse_frm/thread/115a7083be143251/6dfa9bbc36536f75>

> Det bliver man ikke mindre af, kun lettere de første par uger.

Hvilket jo også var netop det Spørgeren oprindeligt ville!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-11-05 17:17

>Hvilket jo også var netop det Spørgeren oprindeligt ville!

Nej.
[...]

- der dog lige måtte checke efter

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-11-05 23:00

Maria Frederiksen wrote:

> Nej.

Jo!

Nu kan vi jo så mundhugges alt det vi gider men faktum er at hun
spurgte efter en hurtig nedgang i volumen så hun kunne komme i nogle
bukser.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-11-05 14:38

>Nu kan vi jo så mundhugges alt det vi gider men faktum er at hun
>spurgte efter en hurtig nedgang i volumen så hun kunne komme i nogle
>bukser.

Ihh, det er så hyggeligt at skændes om noget vi er enige om

Mvh Maria