Splitte en tekst op i x karakterer
Fra : KB

Dato : 18-11-05 20:40

Hej

Jeg ønsker at splitte en tekst op i Chunk_Length karakterer.

my ($Text) = "Findes der bedre løsninger end denne?";
my ($Chunk_Length = 5;
my (@Text_Arr);

while (length($Text))
{
my ($SMS) = substr ($Text, 0, $Chunk_Length);
push @Text_Arr, $SMS;
$Text = substr ($Text, $Chunk_Length);
}

/KB

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-11-05 21:10

"KB" <kb@kb.kb> writes:

> [...]
>
> while (length($Text))
> {
> my ($SMS) = substr ($Text, 0, $Chunk_Length);

Jeg ville nok foretrække denne løßning, men ellers kan man gøre noget
ala:

my $text = "findes der bedre løsninger end denne?"
my $chunk = 5;
my @chunks

@chunks = ($text =~ /.{1,$chunk}/g);

Jeg tvivler lidt på at en normal meningsfyldt definition af bedre vil
kunne gøre den udgave bedre. Den er i hvert fald mere obskur og derfor
sværre at vedligeholde.

--
Peter Makholm | 'Cause suicide is painless
peter@makholm.net | It brings on many changes

Fra : KB

Dato : 18-11-05 21:20

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message

> @chunks = ($text =~ /.{1,$chunk}/g);

Den virker med linieskift, når man putter "s" bagpå:

@chunks = ($text =~ /.{1,$chunk}/gs);

Jeg havde faktisk prøvet noget a la den løsning, men forsøgte med split, og
det gav slet ikke det forventede resultat.

Tak for hjælpen,
KB

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-11-05 21:18

On Fri, 18 Nov 2005 20:40:19 +0100
"KB" <kb@kb.kb> wrote:

> [...]
>
> while (length($Text))
> {
> my ($SMS) = substr ($Text, 0, $Chunk_Length);

Denne som dog ikke får "resten" med hvis strengens længde ikke er
delelig med 5.

my $Text = "Findes der bedre løsninger end denne?";
my @Text_Arr = unpack("A5" x (length($Text)/5), $Text);

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-11-05 21:30

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> my $Text = "Findes der bedre løsninger end denne?";
> my @Text_Arr = unpack("A5" x (length($Text)/5), $Text);

men

my @Text_Arr = unpack("A5" x (length($Text)/5) . "A" . (length($Text) % 5), $Text);

virker.

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks your heart

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-11-05 21:52

On Fri, 18 Nov 2005 21:30:27 +0100

> [...]