Hvordan gemmes flere variabler i samme fil~
Fra : Ingelsen

Dato : 17-11-05 16:54

Hvordan gemmes flere variabler i samme fil?

Eksempel.

Navn, adresse, nusnummer, postnummer

og gemme alle oplysningerne i en fil (eksempel liste.txt)

Og kunne hente filen og adskille oplysningerne i variablerne

Navn(200), Adresse(200), Husnummer(200), Postnummer(200)

Hilsen Rex

Fra : Harald Staff

Dato : 18-11-05 00:48

Hei

XML er utmerket til det. Som

<person>
<navn>Rex</navn>
<adresse>Bøllemose halvfems</adresse>
<by>Gyllerup</by>
</person>

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Ingelsen

Dato : 18-11-05 09:41

"Harald Staff" <innocent@enron.invalid> skrev i en meddelelse
> Hei
>
> XML er utmerket til det. Som
>
> <person>
> <navn>Rex</navn>
> <adresse>Bøllemose halvfems</adresse>
> <by>Gyllerup</by>
> </person>
>
> HTH. Beste hilsen Harald

Nu var det i VB6.0 jeg har brug for hjælp og ikke i XML
Men tak alligevel.

Hilsen Rex

Fra : Benny Andersen

Dato : 18-11-05 14:46

On Fri, 18 Nov 2005 09:41:15 +0100, "Ingelsen" <SLET@mig.dk> wrote:

>"Harald Staff" <innocent@enron.invalid> skrev i en meddelelse

>Nu var det i VB6.0 jeg har brug for hjælp og ikke i XML
>Men tak alligevel.
Det kan nu sagtens lade sif gøre i vb, at anvende xml features til
'high level' indpakning af rutiner til at gemme/hente data. Om det så
er ulejligheden værd afhænger af hvor generel og stor løsning men vil
lave.
Jeg kender ikke vb6, men i vba (office), har jeg løst ting ved
inkludering af Microsoft XML v3.0 dll'en i et access projekt.
Dvs. man starter ikke 'fra ingenting' men har node objekter og
tilhørende funktioner. Det kræver kendskab til DOM træ paradigmet, men
jeg var overrasket over hvor mange langhårede if-else selections der
blev sparret væk ved anvendelse af xml.

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Harald Staff

Dato : 18-11-05 20:51

> Men tak alligevel.

?????????? !!
VB6 er et programmeringsverktøy. XML er et filformat. Man kan anvende VB6,
eller andre programmeringsverktøy, til å konstruere computerprogrammer som
behandler XML-filer.

Eller planlegger du å gemme dataene direkte i exe-filen ? Be my guest, og
del for all del dine erfaringer med oss ignoranter.

Beste hilsen Harald

Fra : VIP

Dato : 18-11-05 09:59

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og kunne hente filen og adskille oplysningerne i variablerne
>
> Navn(200), Adresse(200), Husnummer(200), Postnummer(200)

Open "liste.txt" For Output As #1
Print #1,navn
Print #1,adresse
Print #1,osv