Gratis Visual Basic 2005 Express til priva~
Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 19:54

http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/default.aspx

Kan bruges i undervisningen.

I øvrigt virkede hverken vbCrLf eller vbNewLine med Visual Basic 6.

--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-11-05 21:25

""Per Rønne"" wrote

> I øvrigt virkede hverken vbCrLf eller vbNewLine med Visual Basic 6.

De virker i min VB6, i min Office 2003 VBA, samt mine vbs filer jeg bruger
under WSH?

Hvad fejl giver det?

- Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 22:20

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" wrote

> De virker i min VB6, i min Office 2003 VBA, samt mine vbs filer jeg bruger
> under WSH?
>
> Hvad fejl giver det?

Det udskriver et tegn der mest af alt virker som en noget bred |. For
begge konstanter.

Og så stødte jeg i øvrigt tilfældigvis i dag ind i Rex, der sad i en
linie H på vej hjem. Men laptop og den samme Visual Basic 6.0-bog som vi
også benytter - så naturligvis fik vi en snak .

Rex følger denne gruppe, og har i hvert fald skrevet et indlæg heri -
for ti dage siden.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-11-05 00:48

""Per Rønne"" wrote

> Det udskriver et tegn der mest af alt virker som en noget bred |. For
> begge konstanter.

Skriver du til konsollen, eller i en tekstfil?

- Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-05 05:12

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" wrote

> Skriver du til konsollen, eller i en tekstfil?

Til en tekstboks. Altså:

Text1.Text = Text1.Text & vbCrLf & "Næste linie".

Og ovenstående naturligvis placeret så den udføres gennem et knap-klik.

--
Per Erik Rønne

Fra : Jan V.

Dato : 17-11-05 07:31

> [...]
>
> Text1.Text = Text1.Text & vbCrLf & "Næste linie".
>
> Og ovenstående naturligvis placeret så den udføres gennem et knap-klik.

Og du har sat Multiline=True på tekstboksen ??

/Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-05 16:28

"Jan V." <jv@dgm-sdgREMOVE_ THIS.com> wrote:

> Og du har sat Multiline=True på tekstboksen ??

Næh, det var forklaringen - tak.

På det tidspunkt hvor jeg skulle have checket de opgaver igennem, jeg
skrev, havde jeg travlt med også at kontrollere at linket til download
af Visual Basic virkede, så eleverne kunne arbejde med programmet
hjemme.
--
Per Erik Rønne

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 17-11-05 07:47

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev:
> Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:
>
> Til en tekstboks.

Er der en Multi-line i tekstboksens egenskaber?

Fra : Jan V.

Dato : 17-11-05 08:06

"news.cybercity.dk" <ole.nielsby@snailmail.dk> wrote in message

> Er der en Multi-line i tekstboksens egenskaber?

Jada

Jeg var lige inde i VB6 og checke

/Jan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-11-05 08:48

""Per Rønne"" wrote

> Til en tekstboks. Altså:
>
> Text1.Text = Text1.Text & vbCrLf & "Næste linie".
>
> Og ovenstående naturligvis placeret så den udføres gennem et knap-klik.

Som andre har skrevt så skal du tillade flere linier i din control
Jeg går ud fra at det er VB's standard textbox control?

- Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-05 16:28

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" wrote

> Som andre har skrevt så skal du tillade flere linier i din control
> Jeg går ud fra at det er VB's standard textbox control?

Jep.
--
Per Erik Rønne

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-11-05 22:12

Per Rønne wrote:
> http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/default.aspx
>
> Kan bruges i undervisningen.
>
> I øvrigt virkede hverken vbCrLf eller vbNewLine med Visual Basic 6.

Svjh - min VB6 pc er slukket i øjeblikket - kræver det, at VB.CON er
inkluderet i projektet. VB.CON indeholder alle VB-konstanterne.

mvh
Krabsen

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 22:25

Gert Krabsen <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote:

> Svjh - min VB6 pc er slukket i øjeblikket - kræver det, at VB.CON er
> inkluderet i projektet. VB.CON indeholder alle VB-konstanterne.

Og hvordan inkluderer man VB.CON i projektet? Ja, jeg har ikke engang
nogensinde /hørt/ om VB.CON; husk på at Visual Basic er nyt for mig.

Online-hjælpen mangler i øvrigt også. Også på elevernes maskiner.
--
Per Erik Rønne

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-11-05 22:45

Per Rønne wrote:

> Og hvordan inkluderer man VB.CON i projektet? Ja, jeg har ikke engang
> nogensinde /hørt/ om VB.CON; husk på at Visual Basic er nyt for mig.

Det kan jeg ikke svare på lige nu, for jeg kan ikke huske nøjagtigt,
hvad menupunktet hedder, og PC'en er jo slukket.

> Online-hjælpen mangler i øvrigt også. Også på elevernes maskiner.

Øh. Har du spurgt jeres IT-ansvarlige, om ikke han gider reinstallere VB
- og installere det hele denne gang?
For han har vel de originale CD'er endnu??

Du kan ikke arbejde seriøst med VB uden hjælpefilerne - selv efter 10+
års brug af VB slår jeg jævnligt op for lige at checke en syntaks,
parametre o.s.v.

mvh
Krabsen

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 23:24

> Øh. Har du spurgt jeres IT-ansvarlige, om ikke han gider reinstallere VB
> - og installere det hele denne gang?
> For han har vel de originale CD'er endnu??

Jeg talte i dag med en af folkene i edb-afdelingen, og han mente som jeg
at der manglede en CD ved installationen {jeg fik en kopi, og under
installationen spurgtes der til en msdn-cd som jeg ikke kunne gøre noget
ved}. Jeg har aftalt et møde fredag i 3. og 4. time, hvor /min/ maskine
sættes i orden; elevernes må naturligvis også sættes i orden.

Men nu må de vel have downloaded Visual Basic Studio 2005 Express, og
/her/ kommer de ind.

> Du kan ikke arbejde seriøst med VB uden hjælpefilerne - selv efter 10+
> års brug af VB slår jeg jævnligt op for lige at checke en syntaks,
> parametre o.s.v.

Jamen, du har ret.
--
Per Erik Rønne

Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-11-05 09:31

Gert Krabsen wrote:

> Det kan jeg ikke svare på lige nu, for jeg kan ikke huske nøjagtigt,
> hvad menupunktet hedder, og PC'en er jo slukket.

Projekt ->Add file

Udpeg VB.CON

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-05 16:28

Gert Krabsen <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote:

> Projekt ->Add file
>
> Udpeg VB.CON

Men det var altså ikke nødvendigt her; man kunne nøjes med at slå
Per Erik Rønne