GetCurrentUserName
Fra : [ 8600 ] JC

Dato : 12-11-05 21:36

Hej alle sammen.

Hvordan får man CurrentUser når programmet køre som en service. ?

Nåå, kan I svar på det.

JC

Fra : Christian Iversen

Dato : 13-11-05 16:56

[ 8600 ] JC wrote:

> Hej alle sammen.
>
> Hvordan får man CurrentUser når programmet køre som en service. ?
>
> Nåå, kan I svar på det.

Jeg går ud fra at den sædvanlige funktion ikke gør? Så mener jeg det er
noget med at man kan få processens security descriptor, og så mappe dén til
et kontonavn.

--
| Christian Iversen | It means that racist people can retire. |
| chrivers@iversen-net.dk | |

Fra : Thor

Dato : 13-11-05 18:01

Det tror jeg ikke du kan få. Services kører jo uden der er brugere logget på
maskinen.
Du kan selv kalde LogonUser i programmet for at få adgang til ressourcer,
der kræver
logon/password

mvh Thor

Fra : Christian Iversen

Dato : 15-11-05 23:06

Thor wrote:

> [...]
> på maskinen.
> Du kan selv kalde LogonUser i programmet for at få adgang til ressourcer,

Men derfor har man jo stadig en security context. Fx LocalSystem.

--
| Christian Iversen | Food? Food Now? |
| chrivers@iversen-net.dk | |