config filer
Fra : Lars Eckberg

Dato : 31-10-05 19:51

hej,

Jeg har et cgi script, som tilgår nogle funktioner i en pakke, jeg har
lavet.
I den pakke vil jeg gerne læse en configurationsfil med variable,
som jeg gerne vil kunne bruge i mit cgi script via pakken.

Hvordan gør jeg det mest fornuftigt, og med use strict i
pakken og cgi scriptet.

jeg har prøvet med require, men det virker kun uden use strict.

Package Hest;

require '/sti/config';

og i cgi scriptet kan jeg så tilgå variablerne:

$Hest::VARIABELNAVN;

Mvh
-- Lars

Fra : Michael Zedeler

Dato : 02-11-05 00:45

Lars Eckberg wrote:
> [...]
> som jeg gerne vil kunne bruge i mit cgi script via pakken.
>
> Hvordan gør jeg det mest fornuftigt, og med use strict i

Det er efterhånden standardiseret med AppConfig.

Se AppConfig::File og AppConfig::CGI.

Mvh. Michael.
--
Ingen er en alle kender, som ingen har mødt.
Ergo har ingen mødt sig selv.