|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Snydt af hæderkronet VVS firma... Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-10-05 20:58
 | 
 |  | 
 
            Hej,
 Sagen i korte træk.
 I 2001 købte og betalte vi en terrassobordplade for 2000 kr. hos W. 
 Blichfeldt A/S i Ebeltoft. Det blev aftalt at den skulle blive på lageret 
 indtil vi kunne få plads til den hjemme.
 Senere på året kørte vi forbi for at hente bordpladen - den var de sørme 
 kommet til at sælge...igen! Det blev vi selvfølgelig lidt knotne over; men 
 der var vel ikke så meget at gøre ved det - vi kunne vel altid få noget 
 andet for vores penge? Jeps ingen problem vi kunne bare sige til.
 Vi solgte vores hus i Ebeltoft i april 2002 og flyttede fra byen. Siden har 
 jeg 2-3 gange haft kontakt til W. Blichfeldt A/S for at høre om vores penge 
 stadig er i god behold i deres varetægt og den tro har jeg da så gået med.
 Nu skal vi i vores nye (100 år gamle) hus bruge en brændeovn og det gør det 
 bemeldte firma også i, så derfor kontakter jeg dem og spørger til en handel 
 hvori vores 2000 kr. fra 2001 skal indgå.
 Firmaet har skiftet ejer erfarer jeg. Nå, men den nye ejer hæfter 
 selvfølgelig for de gamle forpligtelser, da det er et A/S mener jeg. Nope 
 lyder det, for der er stiftet et nyt A/S (som i øvrigt hedder Blichfeldt 
 A/S) og det gamle er lukket....jeg skal derfor henvende mig direkte hos den 
 tidligere ejer W. Blichfeldt himself.
 Det blev jeg sgu sur over - firmaet har i mere end 100 år drevet 
 smedevirksomhed i byen og dét er altså måden, det skal ende på.  Det er et 
 sørgeligt eftermæle at efterlade synes jeg; men det er jo i princippet deres 
 sag.
 Så: Hvordan står vi ift. at få drevet vores penge hjem. Det er jo ikke et 
 voldsomt stort beløb; men jeg hader at blive snydt - og da særligt når jeg 
 ved det    Umiddelbare muligheder er:
     1) Forbrugerstyrelsen
     2) Advokat
     3) Cut it loose and get on with your life dude
 Gode forslag?
 Under alle omstændigheder har jeg tænkt mig at sætte et stykke i avisen - 
 det er for groft, at man skal behandles på den måde.
 /Torben 
            
             |  |  | 
  Kim Ludvigsen (11-10-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Ludvigsen
 | 
 Dato :  11-10-05 21:17
 | 
 |  | 
 
            Den 11-10-05 21.58 skrev Torben Falck følgende:
 > A/S) og det gamle er lukket....jeg skal derfor henvende mig direkte hos den 
 > tidligere ejer W. Blichfeldt himself.
 > 
 > Så: Hvordan står vi ift. at få drevet vores penge hjem. Det er jo ikke et 
 > voldsomt stort beløb; men jeg hader at blive snydt - og da særligt når jeg 
 > ved det    Henvend dig til W. Blichfeldt himself.
 -- 
 Mvh. Kim Ludvigsen
 Desktop Sidebar: Information at your fingertips.
http://kimludvigsen.dk |  |  | 
  Ukendt (11-10-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-10-05 21:34
 | 
 |  | 
 "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message 
 news:434c1dcf$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Den 11-10-05 21.58 skrev Torben Falck følgende:
 >
 >> A/S) og det gamle er lukket....jeg skal derfor henvende mig direkte hos 
 >> den tidligere ejer W. Blichfeldt himself.
 >>
 >> Så: Hvordan står vi ift. at få drevet vores penge hjem. Det er jo ikke et 
 >> voldsomt stort beløb; men jeg hader at blive snydt - og da særligt når 
 >> jeg ved det    >
 > Henvend dig til W. Blichfeldt himself.
 Spørgsmålet er jo om der er noget at komme efter - personligt hæfter han 
 ikke for virksomheden og da det jo er afviklet er han sikkert kold over mit 
 "tab".
 /Torben 
            
             |  |  | 
   Ivar Madsen (11-10-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ivar Madsen
 | 
 Dato :  11-10-05 21:37
 | 
 |  | "Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> wrote:
 
 >> Henvend dig til W. Blichfeldt himself.
 > Spørgsmålet er jo om der er noget at komme efter - personligt hæfter han
 > ikke for virksomheden og da det jo er afviklet er han sikkert kold over
 > mit "tab".
 
 Hvornår er det tiderliger A/S afviklet?
 Hvordan er det gået konkurs, eller er det lukket solvent?
 Hvis det er gået konkurs, og fristen for at kræve tilgodehavender udbetalt,
 så kan du stille dig op i ræken af kreditore, og få din andel af hvad der
 er, resten er tabt.
 Hvis det er lukket solvent, er der sikkert ligende regler, kender ikke så
 meget til det,,, Men formoder det,,,
 
 
 --
 Med venlig hilsen
 Ivar Madsen
 --------------------------------------------------------------------------------
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (12-10-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  12-10-05 06:47
 | 
 |  | 
 "Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> wrote in message
 news:1199740.z140gjUhv2@milli.dk...
 > "Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> wrote:
 >
 >>> Henvend dig til W. Blichfeldt himself.
 >> Spørgsmålet er jo om der er noget at komme efter - personligt hæfter han
 >> ikke for virksomheden og da det jo er afviklet er han sikkert kold over
 >> mit "tab".
 >
 > Hvornår er det tiderliger A/S afviklet?
 > Hvordan er det gået konkurs, eller er det lukket solvent?
 > Hvis det er gået konkurs, og fristen for at kræve tilgodehavender
 > udbetalt,
 > så kan du stille dig op i ræken af kreditore, og få din andel af hvad der
 > er, resten er tabt.
 > Hvis det er lukket solvent, er der sikkert ligende regler, kender ikke så
 > meget til det,,, Men formoder det,,,
 >
 
 
 Det nye er lukket 31/10-04 og det nye er startet 1/11-04. Der var tale om
 salg/overdragelse til anden side. Firmaet var ekstremt solidt, så det er
 formentlig lukket solvent.
 
 /Torben
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ivar Madsen (11-10-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ivar Madsen
 | 
 Dato :  11-10-05 21:28
 | 
 |  | 
 
            "Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> wrote:
 > Så: Hvordan står vi ift. at få drevet vores penge hjem. Det er jo ikke et
 > voldsomt stort beløb; men jeg hader at blive snydt - og da særligt når jeg
 > ved det    Det er surt at blive snydt, men er du blevet snydt? Har ud forsøgt at gøre
 som de siger du skal, henvende dig til den tiderliger ejere?
 > Umiddelbare muligheder er:
 >     1) Forbrugerstyrelsen
 Jeg vil udmilbart tro at de kræver at du selv har forsøgt at kontakte den
 tiderliger ejere, før de vil tage imod en klage.
 >     2) Advokat
 Vil spørge om du selv har forsøgt at kontakte den tiderliger ejere, før han
 skal have penge for at kontakte den tiderliger ejere for dig,,,
 Ellers har du grund til at følge dig snydt,,,
 >     3) Cut it loose and get on with your life dude
 Uden at kontakte den tiderliger ejere? Så er du dum,,,
 > Gode forslag?
 Det har du jo fået af den nuværende ejere,,,
 > Under alle omstændigheder har jeg tænkt mig at sætte et stykke i avisen -
 > det er for groft, at man skal behandles på den måde.
 Hvorfor dog det?
 -- 
 Med venlig hilsen
 Ivar Madsen
 --------------------------------------------------------------------------------
            
             |  |  | 
  Ukendt (12-10-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  12-10-05 06:49
 | 
 |  | 
 "Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> wrote in message 
 news:1775666.Z6e8ehNaMv@milli.dk...
 > "Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> wrote:
 >
 >> Så: Hvordan står vi ift. at få drevet vores penge hjem. Det er jo ikke et
 >> voldsomt stort beløb; men jeg hader at blive snydt - og da særligt når 
 >> jeg
 >> ved det    >
 > Det er surt at blive snydt, men er du blevet snydt? Har ud forsøgt at gøre
 > som de siger du skal, henvende dig til den tiderliger ejere?
 >
 >> Umiddelbare muligheder er:
 >>     1) Forbrugerstyrelsen
 >
 > Jeg vil udmilbart tro at de kræver at du selv har forsøgt at kontakte den
 > tiderliger ejere, før de vil tage imod en klage.
 >
 >>     2) Advokat
 >
 > Vil spørge om du selv har forsøgt at kontakte den tiderliger ejere, før 
 > han
 > skal have penge for at kontakte den tiderliger ejere for dig,,,
 > Ellers har du grund til at følge dig snydt,,,
 >
 >>     3) Cut it loose and get on with your life dude
 >
 > Uden at kontakte den tiderliger ejere? Så er du dum,,,
 >
 >> Gode forslag?
 >
 > Det har du jo fået af den nuværende ejere,,,
 >
 >> Under alle omstændigheder har jeg tænkt mig at sætte et stykke i avisen -
 >> det er for groft, at man skal behandles på den måde.
 >
 > Hvorfor dog det?
 Fordi jeg synes, at man med rimelighed kan forlange at få besked, når/hvis 
 der sker ændringer i ejerforhold som har betydning når folk skylder een 
 penge. Jeg vil da tro, at det nye firma har overtaget alle indtægter fra den 
 gamle ejer og dem skal de såmænd nok pleje. Jeg synes det hører med til god 
 forretningsskik.
 /Torben 
            
             |  |  | 
  Martin Andersen (11-10-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Andersen
 | 
 Dato :  11-10-05 23:29
 | 
 |  | "Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> wrote:
 
 > Hej,
 >
 > Sagen i korte træk.
 >
 CUT
 
 Jeg er lidt nysgerrig, hvorfor kræver I ikke pengene
 tilbage så snart I får at vide at varen er solgt til
 anden side?
 
 Martin.
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (12-10-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  12-10-05 06:51
 | 
 |  | 
 "Martin Andersen" <andersen.martin@gmail.com> wrote in message 
 news:434c3c99$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > "Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> wrote:
 >
 >> Hej,
 >>
 >> Sagen i korte træk.
 >>
 > CUT
 >
 > Jeg er lidt nysgerrig, hvorfor kræver I ikke pengene
 > tilbage så snart I får at vide at varen er solgt til
 > anden side?
 Intet odiøst i dét - vi havde gang i større renoveringsarbejder på vores hus 
 og forventede at få brug for andre ting fra butikken i løbet af kort tid. I 
 stedet løb vi sur i renovering, pendling til Århus, for lidt fritid m.v. og 
 solgte huset og flyttede til(bage...) til Århus. Så gik der lidt glemsomhed 
 i den og nu er der så gået renovering i den i det nye gamle hus    /Torben 
            
             |  |  | 
  Allan Soerensen (12-10-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Soerensen
 | 
 Dato :  12-10-05 09:04
 | 
 |  | 
 
            "Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> skrev i en meddelelse 
 news:434c17ae$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > Firmaet har skiftet ejer erfarer jeg. Nå, men den nye ejer hæfter 
 > selvfølgelig for de gamle forpligtelser, da det er et A/S mener jeg. Nope 
 > lyder det, for der er stiftet et nyt A/S (som i øvrigt hedder Blichfeldt 
 > A/S) og det gamle er lukket....jeg skal derfor henvende mig direkte hos 
 > den tidligere ejer W. Blichfeldt himself.
 Fra "Tilgodebeviser og gavekort" på 
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/17/ <Snip>
 Et tilgodebevis er ikke gyldigt til evig tid. Hvis der ikke er aftalt en 
 tidsbegrænsning, er et tilgodebevis gyldigt i fem år
 </Snip>
 Den del er jo ok i dit tilfælde. Du har "kun" ventet 4 år.
 <Snip>
 Det er dog altid en god ide at bruge et tilgodebevis så hurtigt som muligt. 
 Hvis forretningen lukker eller skifter ejer, eller hvis tilgodebeviset 
 bliver væk, kan pengene være tabt.
 </Snip>
 Denne del er ikke så god.
 Det er det gamle "A/S" du har penge tilgode hos, hverken hos W. Blichfeldt 
 personligt eller det nye A/S. 
            
             |  |  | 
  Johnt (17-10-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Johnt
 | 
 Dato :  17-10-05 19:38
 | 
 |  | 
 
            Sagen kort:
 1. Du har et tilgodehavende i et A/S som er likvideret. Enten ved konkurs 
 eller solvent likvidation.
 2. Enhver likvidation vil blive annonceret i Statstidende, en såkaldt 
 proklama. Med følgende tekst: "Under henvisning til Aktieselskabslovens § 
 123 eller Anpartsselskabslovens § 56 opfordres kreditorer i følgende 
 selskaber til, indenfor 3 måneder efter nærværende bekendtgørelse i 
 Statstidende, at anmelde deres krav overfor likvidator. ".
 3. Dette kan du selv se, hvis du søger på www.nettidende.dk  efter 
 firmanavnet. Selskabet har derfor overholdt loven til punkt og prikke.
 4. Efter denne frist kan selskabet lukkes ved at betale alle de anmeldte 
 krav.
 5. Du har ikke anmeldt nogle krav indenfor tidsfristen, så den eneste du kan 
 klage til, er dig selv. Der er ingen andre som har lavet nogle fejl. Hverken 
 den tidligere eller nye ejer.
 Hilsen
 Johnt
            
             |  |  | 
   Ukendt (01-11-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-11-05 08:06
 | 
 |  | 
 "Johnt" <invalid@invali.no> wrote in message 
 news:435540d3$0$9204$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Sagen kort:
 >
 > 1. Du har et tilgodehavende i et A/S som er likvideret. Enten ved konkurs 
 > eller solvent likvidation.
 > 2. Enhver likvidation vil blive annonceret i Statstidende, en såkaldt 
 > proklama. Med følgende tekst: "Under henvisning til Aktieselskabslovens § 
 > 123 eller Anpartsselskabslovens § 56 opfordres kreditorer i følgende 
 > selskaber til, indenfor 3 måneder efter nærværende bekendtgørelse i 
 > Statstidende, at anmelde deres krav overfor likvidator. ".
 > 3. Dette kan du selv se, hvis du søger på www.nettidende.dk  efter 
 > firmanavnet. Selskabet har derfor overholdt loven til punkt og prikke.
 > 4. Efter denne frist kan selskabet lukkes ved at betale alle de anmeldte 
 > krav.
 > 5. Du har ikke anmeldt nogle krav indenfor tidsfristen, så den eneste du 
 > kan klage til, er dig selv. Der er ingen andre som har lavet nogle fejl. 
 > Hverken den tidligere eller nye ejer.
 >
 > Hilsen
 > Johnt
 Ahh, det klargør jo umiddelbart en del - dog er det for private sin sag at 
 holde øje med Statstidende bare for det tilfældes skyld, at det firma der 
 skylder een penge skulle blive likvideret.
 Lektien må jo derfor være, at man skal få sine penge hjem uanset hvad.
 Takker for redegørelsen    /Torben 
            
             |  |  | 
 |  |