|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Mobiltlf.... Fra : Søren Larsen
 | 
 Dato :  29-09-05 08:27
 | 
 |  | Hej
 
 Jeg har haft min SE K700i til rep som jeg købte i Merlin, da min joystick
 lige pludselig ikke virkede mere, fik så et brev igår hvor der stod af de
 ville skifte det for 712 kr. det kunne jeg ikke lige forstå der var da en
 form for garanti på den, den er kun 9 månedere gammel, snakkede med dem
 derinde, han sagde at joystickket havde fået et tryk, hvad er oddset for at
 joysticket for et tryk, alt andet kan næsten få det, men jeg ved at det ikke
 har, for den holdt bare op med at virke en dag, men de ville ikke give sig
 selvom der var garanti på den, jeg kunne få et andet værksted til at kikke
 på den, og hvis de sagde noget andet ville de revurdere sagen, så hvad gør
 jeg nu:
 
 for et andet værksted til at kikke på den og hvad så,
 eller går til forbrugerstyrelsen
 
 Har ikke prøvet det her før....
 
 MVH/Søren
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Seehausen (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Seehausen
 | 
 Dato :  29-09-05 09:06
 | 
 |  | Jeg er ikke udannet jurist eller lignende, men ved der generelt gælder
 følgende. Garantien gælder kun 6 mdn. og derefter er der 18 mnd. med
 reklamationsret. Såfremt der ved køb af telefonen ikke er givet en udvidet
 garanti (ved at Merlin giver et års garanti på fjernsyn, men ved ikke om det
 gælder telefoner) er du omfattet af reklamationsretten. Det indebærer
 imidlertid, at det er dig, der har bevisbyrden, hvis det skulle komme så
 langt. Mht. forbrugerklagenævnet mener jeg, at der er en minimumssats mht.
 beløb for, hvilke sager de vil tage.
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Søren Larsen (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Larsen
 | 
 Dato :  29-09-05 09:11
 | 
 |  | 
 "Thomas Seehausen" <seehausensletdette@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:433b9f28$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Jeg er ikke udannet jurist eller lignende, men ved der generelt gælder
 > følgende. Garantien gælder kun 6 mdn. og derefter er der 18 mnd. med
 > reklamationsret. Såfremt der ved køb af telefonen ikke er givet en udvidet
 > garanti (ved at Merlin giver et års garanti på fjernsyn, men ved ikke om
 det
 > gælder telefoner) er du omfattet af reklamationsretten. Det indebærer
 > imidlertid, at det er dig, der har bevisbyrden, hvis det skulle komme så
 > langt. Mht. forbrugerklagenævnet mener jeg, at der er en minimumssats mht.
 > beløb for, hvilke sager de vil tage.
 >
 >
 >
 >
 De kan jo til hver en tid komme og sige at stickket har fået et tryk, jeg er
 ikke uddannet til at se det, kun at jeg ved at det ikke har fået et tryk    |  |  | 
   Andy (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andy
 | 
 Dato :  29-09-05 09:45
 | 
 |  | 
 
            > De kan jo til hver en tid komme og sige at stickket har fået et tryk, jeg
 er
 > ikke uddannet til at se det, kun at jeg ved at det ikke har fået et tryk
   Du har selvfølgelig 24 mdrs. reklamationret på varen, og hvis forhandleren
 nægter at reparere telefonen under reklamationsretten, så bliver du nødt til
 at klage til forbrugerklagenævnet.
 Andy
            
             |  |  | 
   per christoffersen (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : per christoffersen
 | 
 Dato :  29-09-05 09:41
 | 
 |  | 
 "Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:dhg7i4$144g$1@newsbin.cybercity.dk...
 > "Thomas Seehausen" <seehausensletdette@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 >> gælder telefoner) er du omfattet af reklamationsretten. Det indebærer
 >> imidlertid, at det er dig, der har bevisbyrden, hvis det skulle komme så
 >> langt. Mht. forbrugerklagenævnet mener jeg, at der er en minimumssats 
 >> mht.
 >> beløb for, hvilke sager de vil tage.
 > De kan jo til hver en tid komme og sige at stickket har fået et tryk, jeg 
 > er
 > ikke uddannet til at se det, kun at jeg ved at det ikke har fået et tryk 
 >    En reklamation skal realitetsbehandles af sælger.
 Dvs. at din forklaring om hvad der er sket med telefonen skal tages for gode 
 varer og efterprøves.
 Man kan derfor opfylde sin 'bevisbyrde' ved at forklare, at telefonen ikke 
 har været udsat for usædvanlig behandling, men kun har været i normal brug.
 Forbrugerklagenævnets minimumssats er i øvrigt 800 DKK. Du kalæse mere på 
www.klagetjek.dk /Per 
            
             |  |  | 
    Ukendt (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-09-05 10:54
 | 
 |  | 
 "per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Man kan derfor opfylde sin 'bevisbyrde' ved at forklare, at telefonen ikke
 > har været udsat for usædvanlig behandling, men kun har været i normal
 > brug.
 >
 Og det er Merlin, ElGiganten m.fl. kendt for at sk.... højt og flot på. For
 dem er der mange penge tjent på at "køre" kunderne trætte- bare tilbudene er
 gode nok, er der alligevel kunder i butikken.
 
 
 
 
 |  |  | 
     Kylle (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kylle
 | 
 Dato :  29-09-05 11:33
 | 
 |  | "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
 news:433bb7e9$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
 >
 > > Man kan derfor opfylde sin 'bevisbyrde' ved at forklare, at telefonen
 ikke
 > > har været udsat for usædvanlig behandling, men kun har været i normal
 > > brug.
 > >
 > Og det er Merlin, ElGiganten m.fl. kendt for at sk.... højt og flot på.
 For
 > dem er der mange penge tjent på at "køre" kunderne trætte- bare tilbudene
 er
 > gode nok, er der alligevel kunder i butikken.
 >
 Nu sender de den sandsynlig ind til enten Telecare eller Teleservice for
 rep.
 De servicesteder får hverken mere eller mindre ud af at kunden skal betale
 for rep.
 Havde den været dækket under den garanti som Sony-Ericsson (1 år)udsteder
 for deres telefoner, havde de bare sendt regningen videre til dem.
 
 Merlin, Elgiganten m.m. tjener ikke noget på rep. eftersom det ikke er dem
 der udbedre skaden
 
 Kylle
 
 
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-09-05 12:04
 | 
 |  | 
 "Kylle" <jesper.hansen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Merlin, Elgiganten m.m. tjener ikke noget på rep. eftersom det ikke er dem
 > der udbedre skaden
 >
 Så forstår jeg ikke at kunder er udsat for den samme mangel på kendskab til
 købeloven&vrangvillighed, gang på gang??. Det er ikke først gang jeg høre om
 det, og heller ikke forbrugerrådet.
 
 
 
 
 |  |  | 
       Martin Andersen (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Andersen
 | 
 Dato :  29-09-05 12:09
 | 
 |  | "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:
 
 >
 > "Kylle" <jesper.hansen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
 >
 >> Merlin, Elgiganten m.m. tjener ikke noget på rep. eftersom det ikke er
 >> dem der udbedre skaden
 >>
 >  Så forstår jeg ikke at kunder er udsat for den samme mangel på kendskab
 >  til
 > købeloven&vrangvillighed, gang på gang??. Det er ikke først gang jeg høre
 > om det, og heller ikke forbrugerrådet.
 
 Refererer du til denne sag ? Vi kan jo ikke udelukke at værkstedet har ret,
 at joysticket er blevet ødelagt af bruger.
 
 Martin.
 
 
 |  |  | 
        Ukendt (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-09-05 12:50
 | 
 |  | 
 "Martin Andersen" <andersen.martin@gmail.com> skrev i en meddelelse
 
 Vi kan jo ikke udelukke at værkstedet har ret,
 > at joysticket er blevet ødelagt af bruger.
 >
 Søren hævder det er blevet defekt ved normalt brug. Kan du sandsynliggøre at
 han har misbrugt det, eller skal man må påregne at levetiden ikke er
 længere?. En kollega købte en "fabriksny" SE hos ElGiganten, med snydekoder
 fik han adgang til en skjult servicemenu, og kunne se den ikke var ny, og
 joysticket var blevet påvirket 5-600 gange..... . Det viste sig at være en
 jo-jo-telefon, en som har været i "omløb", som de forsøgte at omsætte igen.
 Kan man tænke sig det er en sådan Søren har købt....?.
 
 
 
 
 |  |  | 
         Christian Buhrkall (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Buhrkall
 | 
 Dato :  29-09-05 12:52
 | 
 |  | Jørgen M. Rasmussen wrote:
 > "Martin Andersen" <andersen.martin@gmail.com> skrev i en meddelelse
 >
 >  Vi kan jo ikke udelukke at værkstedet har ret,
 >
 >>at joysticket er blevet ødelagt af bruger.
 >>
 >
 > Søren hævder det er blevet defekt ved normalt brug. Kan du sandsynliggøre at
 > han har misbrugt det, eller skal man må påregne at levetiden ikke er
 > længere?.
 
 Der skal ikke meget tryk til fra fx en bordkant på det rigtige sted, og
 joystikket er kaput. Alm brug er vel at have sin telefon i lommen og
 stortset altid.
 
 Som sagt har service værkstedet intet at tjæne ved at snyde kunden. De
 får deres penge uanset hvad.
 
 
 En kollega købte en "fabriksny" SE hos ElGiganten, med snydekoder
 > fik han adgang til en skjult servicemenu, og kunne se den ikke var ny, og
 > joysticket var blevet påvirket 5-600 gange..... . Det viste sig at være en
 > jo-jo-telefon, en som har været i "omløb", som de forsøgte at omsætte igen.
 > Kan man tænke sig det er en sådan Søren har købt....?.
 >
 >
 De gange jeg har handlet i ELG har der altid været et skilt med tilbud
 på demo telefoner.
 
 
 |  |  | 
          Ukendt (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-09-05 13:34
 | 
 |  | 
 "Christian Buhrkall" <darkwing@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Som sagt har service værkstedet intet at tjæne ved at snyde kunden. De får
 > deres penge uanset hvad.
 >
 Hvis nu butikken undlader at sende den videre, og i stedet stikker den under
 disken, og giver kunden "en historie fra de varme lande" når han vil hente
 den?. For som skrevet, fx. SE giver kun 1 års garanti på deres produkter,
 resten skal betales af sælger, butikken.
 
 > De gange jeg har handlet i ELG har der altid været et skilt med tilbud på
 > demo telefoner.
 
 
 Det var ikke tilfældet her, og et bevidst forsøg på bedrag. Han blev
 mistænkelig fordi batt.& tlf. ikke var "vacuum indpakket", som de plejer at
 være. Der var kun de sædvanlige "plomberinger" på æsken.
 
 
 
 
 |  |  | 
           Christian (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian
 | 
 Dato :  29-09-05 13:36
 | 
 |  | Jørgen M. Rasmussen wrote:
 > "Christian Buhrkall" <darkwing@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
 >
 >
 >>Som sagt har service værkstedet intet at tjæne ved at snyde kunden. De får
 >>deres penge uanset hvad.
 >>
 >
 > Hvis nu butikken undlader at sende den videre, og i stedet stikker den under
 > disken, og giver kunden "en historie fra de varme lande" når han vil hente
 > den?. For som skrevet, fx. SE giver kun 1 års garanti på deres produkter,
 > resten skal betales af sælger, butikken.
 
 Hvad nu hvis butikken lige giver alle telefonerne et klap på gulvet
 inden de sendes til rep?
 Kom on mand.
 
 SE giver kunden 1 års garanti.
 Hvilken aftale de har med butikken aner du intet om. Ja for kunden ser
 det ud til at det er butikken der "hænger på den", men som oftest får
 butikken dækket omkostningerne fra producenten.
 
 >
 >
 >>De gange jeg har handlet i ELG har der altid været et skilt med tilbud på
 >>demo telefoner.
 >
 >
 >
 > Det var ikke tilfældet her, og et bevidst forsøg på bedrag. Han blev
 > mistænkelig fordi batt.& tlf. ikke var "vacuum indpakket", som de plejer at
 > være. Der var kun de sædvanlige "plomberinger" på æsken.
 >
 >
 
 hvis plomberingerne var iorden ligger "bedraget" hos leverandøren.
 
 
 |  |  | 
            Søren Larsen (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Larsen
 | 
 Dato :  29-09-05 14:55
 | 
 |  | 
 "Christian" <darkwing@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
 news:dhgn3b$2vs$1@news.net.uni-c.dk...
 > Jørgen M. Rasmussen wrote:
 > > "Christian Buhrkall" <darkwing@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
 > >
 > >
 > >>Som sagt har service værkstedet intet at tjæne ved at snyde kunden. De
 får
 > >>deres penge uanset hvad.
 > >>
 > >
 > > Hvis nu butikken undlader at sende den videre, og i stedet stikker den
 under
 > > disken, og giver kunden "en historie fra de varme lande" når han vil
 hente
 > > den?. For som skrevet, fx. SE giver kun 1 års garanti på deres
 produkter,
 > > resten skal betales af sælger, butikken.
 >
 > Hvad nu hvis butikken lige giver alle telefonerne et klap på gulvet
 > inden de sendes til rep?
 > Kom on mand.
 >
 > SE giver kunden 1 års garanti.
 > Hvilken aftale de har med butikken aner du intet om. Ja for kunden ser
 > det ud til at det er butikken der "hænger på den", men som oftest får
 > butikken dækket omkostningerne fra producenten.
 >
 > >
 > >
 > >>De gange jeg har handlet i ELG har der altid været et skilt med tilbud
 på
 > >>demo telefoner.
 > >
 > >
 > >
 > > Det var ikke tilfældet her, og et bevidst forsøg på bedrag. Han blev
 > > mistænkelig fordi batt.& tlf. ikke var "vacuum indpakket", som de plejer
 at
 > > være. Der var kun de sædvanlige "plomberinger" på æsken.
 > >
 > >
 >
 > hvis plomberingerne var iorden ligger "bedraget" hos leverandøren.
 
 Hej
 
 For at få en ende på det her, og råd til andre i samme situation, hvad er
 næste træk..
 
 MVH/Søren
 
 
 
 
 |  |  | 
             Jørgen M. Rasmussen (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  29-09-05 16:13
 | 
 |  | 
 "Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > For at få en ende på det her, og råd til andre i samme situation, hvad er
 > næste træk..
 >
 At du mailer til Merlin, og fortæller der ikke er sket misbrug + at en 
 længere holdbarhed må forventes - så har du "ført bevis" og de har aben, + 
 at sagen foreligges http://www.forbrug.dk/  .. Men jeg gætter som sagt på de 
 er ligeglade :(.
            
             |  |  | 
              Søren Larsen (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Larsen
 | 
 Dato :  29-09-05 16:34
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:433c042b$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 >
 > > For at få en ende på det her, og råd til andre i samme situation, hvad
 er
 > > næste træk..
 > >
 > At du mailer til Merlin, og fortæller der ikke er sket misbrug + at en
 > længere holdbarhed må forventes - så har du "ført bevis" og de har aben, +
 > at sagen foreligges http://www.forbrug.dk/  .. Men jeg gætter som sagt på
 de
 > er ligeglade :(.
 >
 >
 Takker, det vil jeg prøve
 MVH/Søren
            
             |  |  | 
            Jørgen M. Rasmussen (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  29-09-05 16:23
 | 
 |  | 
 "Christian" <darkwing@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Hvad nu hvis butikken lige giver alle telefonerne et klap på gulvet inden
 > de sendes til rep?
 
 Så bliver der da noget at reparere, varen er mere defekt end da du indlevere
 den. Og det står selvf. på din genpart af rep.orderen,  hvilke fejl den er
 indleveret med ;).
 
 > Kom on mand.
 >
 Vi stopper her. Du har helt klart ikke prøvet at blive "taget ved næsen" og
 forsøgt trukket rundt.
 
 
 
 
 |  |  | 
             Christian (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian
 | 
 Dato :  29-09-05 21:50
 | 
 |  | Jørgen M. Rasmussen wrote:
 > "Christian" <darkwing@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
 >
 >
 >>Hvad nu hvis butikken lige giver alle telefonerne et klap på gulvet inden
 >>de sendes til rep?
 >
 >
 > Så bliver der da noget at reparere, varen er mere defekt end da du indlevere
 > den. Og det står selvf. på din genpart af rep.orderen,  hvilke fejl den er
 > indleveret med ;).
 >
 >
 >>Kom on mand.
 >>
 >
 > Vi stopper her. Du har helt klart ikke prøvet at blive "taget ved næsen" og
 > forsøgt trukket rundt.
 >
 >
 
 Hvad ved du om det?
 Jeg har tilgengæld også oplevet rigtig mange som prøver den anden vej rundt.
 Folk der behandler deres telefon som en 5140 og forventer at den kan
 holde til det.
 
 
 |  |  | 
              Ukendt (30-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-09-05 02:37
 | 
 |  | Christian wrote:
 
 > Jeg har tilgengæld også oplevet rigtig mange som prøver den anden vej
 > rundt. Folk der behandler deres telefon som en 5140 og forventer at
 > den kan holde til det.
 
 Prøv lige og læs hvad det er du skriver.
 
 
 
 
 |  |  | 
               Christian (30-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian
 | 
 Dato :  30-09-05 09:36
 | 
 |  | Jens. B. wrote:
 > Christian wrote:
 >
 >
 >>Jeg har tilgengæld også oplevet rigtig mange som prøver den anden vej
 >>rundt. Folk der behandler deres telefon som en 5140 og forventer at
 >>den kan holde til det.
 >
 >
 > Prøv lige og læs hvad det er du skriver.
 >
 >
 
 ja. og jeg mener det faktisk. det er ganske utroligt hvad nogen folk
 mener "almindeligt brug" af en mobil telefon er.
 
 
 |  |  | 
           Henning Wangerin (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Wangerin
 | 
 Dato :  29-09-05 16:22
 | 
 |  | On Thu, 29 Sep 2005 14:34:25 +0200, Jørgen M. Rasmussen wrote:
 
 > Det var ikke tilfældet her, og et bevidst forsøg på bedrag.
 
 Rolig nu.
 
 > Han blev
 > mistænkelig fordi batt.& tlf. ikke var "vacuum indpakket", som de plejer
 > at være.
 
 Hvilke mærker skulle det være? Jeg sidder til daglig og håndterer
 fabtiksnye telefoner, og de fleste modeller er ikke svejst i plast-poser.
 I enkelte modeller er  batteriet svejst ind i en pose, men det er meget
 sjældent, og ikke på nogen af de mest solgte modeller.
 
 Jeg kan ikke mindes at have set en telefon der har være svejst ind i en pose.
 
 > Der var kun de sædvanlige "plomberinger" på æsken.
 
 Meget normalt.
 
 
 
 
 |  |  | 
            Ukendt (30-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-09-05 06:18
 | 
 |  | 
 "Henning Wangerin" <news_via_pan+041124@hpc.dk> skrev i en meddelelse
 > Hvilke mærker skulle det være? Jeg sidder til daglig og håndterer
 > fabtiksnye telefoner,
 
 Det var en SE. Og det kan godt være at den ikke er "indpakket"- Men han
 fattede mistanke, gik på i.nettet og fandt de tastetryk som skal til, for at
 komme ind i den skjulte service-menu. Prøv og spørg om ElGigant. fik den i
 hovedet igen? ;).
 
 >> Der var kun de sædvanlige "plomberinger" på æsken.
 
 > Meget normalt.
 
 Men det er bare klistermærker, som der kan _og_bliver "fusket med"
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andy (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andy
 | 
 Dato :  29-09-05 09:40
 | 
 |  | > Garantien gælder kun 6 mdn. og derefter er der 18 mnd. med
 > reklamationsret.
 
 Der er 24 mdrs. reklamationsret deraf de første 6 mdr. med omvendt
 bevisbyrde.
 
 Der er INGEN lovbestemt GARANTI i forbrugerkøb, og ethvert udsagn om garanti
 SKAL stille køberen BEDRE end loven.
 
 
 Andy
 
 
 
 
 |  |  | 
   Søren Larsen (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Larsen
 | 
 Dato :  29-09-05 11:16
 | 
 |  | 
 "Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:433ba69e$0$29331$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Garantien gælder kun 6 mdn. og derefter er der 18 mnd. med
 > > reklamationsret.
 >
 > Der er 24 mdrs. reklamationsret deraf de første 6 mdr. med omvendt
 > bevisbyrde.
 >
 > Der er INGEN lovbestemt GARANTI i forbrugerkøb, og ethvert udsagn om
 garanti
 > SKAL stille køberen BEDRE end loven.
 >
 >
 > Andy
 >
 >
 "Forbrugerklagenævnets minimumssats er i øvrigt 800 DKK. Du kalæse mere på
www.klagetjek.dk" Da jeg gav 799 er der vel ikke noget at gøre
 Søren
            
             |  |  | 
    CC (30-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : CC
 | 
 Dato :  30-09-05 14:49
 | 
 |  | 
 "Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> wrote in message 
 news:dhgesg$176b$1@newsbin.cybercity.dk...
 >
 > "Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:433ba69e$0$29331$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >> > Garantien gælder kun 6 mdn. og derefter er der 18 mnd. med
 >> > reklamationsret.
 >>
 >> Der er 24 mdrs. reklamationsret deraf de første 6 mdr. med omvendt
 >> bevisbyrde.
 >>
 >> Der er INGEN lovbestemt GARANTI i forbrugerkøb, og ethvert udsagn om
 > garanti
 >> SKAL stille køberen BEDRE end loven.
 >>
 >>
 >> Andy
 >>
 >>
 >
 > "Forbrugerklagenævnets minimumssats er i øvrigt 800 DKK. Du kalæse mere på
 > www.klagetjek.dk" >
 > Da jeg gav 799 er der vel ikke noget at gøre
 >
 > Søren
 >
 I h.t. Sony Ericssons hjemmeside gives der 24 måneders garanti på deres 
 produkter.
 M h.t. forbrugerklagenævnets minimumssats, vil jeg ikke mene, at det er et 
 problem - de 799 kr. er formodentlig under forudsætning af
 at du har bundet dig til et abonnement af en eller anden type og telefonen 
 er derfor reelt dyrere.
 mvh
 Claus 
            
             |  |  | 
  Martin Andersen (29-09-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Andersen
 | 
 Dato :  29-09-05 11:31
 | 
 |  | Thomas Seehausen wrote:
 
 > (ved at Merlin giver et års garanti på fjernsyn, men ved ikke om
 > det gælder telefoner)
 
 Er det noget Merlin er begyndt på indenfor de sidste 2 år ?
 Der var ikke nogen garanti da jeg arbejdede der, og jeg tvivler
 på der er i dag.
 
 Martin.
 
 
 
 |  |  | 
 |  |