www or not
Fra : steen bondo

Dato : 29-10-05 18:01

Hej,

Hvordan sætter jeg web2 op til at acceptere mine URL både med og uden
"www." ??

hygge
--
steen - menzi.dk
    I have a beam of light to catch.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-10-05 16:19

Den 29-10-05 19.00 skrev steen bondo følgende:

> Hvordan sætter jeg web2 op til at acceptere mine URL både med og uden
> "www." ??

Har du sat det op på dns-serveren?

Hvis dns'en er i orden, skal du blot opsætte en virtual server til begge
adresser i alias.cfg. Filen ligger i web.exe-mappen. Hvis du kun har ét
domæne på adressen og dine filer ligger direkte i html-mappen, behøver
du ikke ændre i alias.cfg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-10-05 16:21

Wow, jeg er hurtig (en af os bruger forkert tidszone).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum til hjemmesiden med JAlbum.

Fra : steen bondo

Dato : 29-10-05 19:00

Kim Ludvigsen wrote:

> Har du sat det op på dns-serveren?

Det skulle være iorden, ja.

> Hvis dns'en er i orden, skal du blot opsætte en virtual server til begge
> adresser i alias.cfg.

menzi.dk      www.menzi.dk
filshuse-teltplads.dk   www.filshuse-teltplads.dk
kajakparadis.dk      www.kajakparadis.dk
kayakparadise.dk   www.kayakparadise.dk

Sådan..??

hygge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-10-05 17:16

Den 29-10-05 20.00 skrev steen bondo følgende:

> menzi.dk www.menzi.dk
> Sådan..??

Nej, sådan:
m:\programmer\Internet\web2\html\ludvigs virtual:kimludvigsen.dk
m:\programmer\Internet\web2\html\ludvigs virtual:www.kimludvigsen.dk

Vil du have oprettet logfiler for de enkelte domæner skal du tilføje:
log:cgi-bin\ludvigs.log
sidst på linjerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at fjerne spyware og undgå at få mere af skidtet ind på

Fra : steen bondo

Dato : 30-10-05 09:26

Kim Ludvigsen wrote:

> m:\programmer\Internet\web2\html\ludvigs virtual:kimludvigsen.dk

Aha - det virker!

Kunne man pege på en fil på denne måde, eller skal det være et
bibliotek, til f.eks når man har flere URLs..??

m:\programmer\Internet\web2\html\ludvigs\bil.html virtual:kimsauto.dk

hygge
--
steen - filshuse-teltplads.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-10-05 10:58

Den 30-10-05 09.25 skrev steen bondo følgende:

> Kunne man pege på en fil på denne måde, eller skal det være et
> bibliotek, til f.eks når man har flere URLs..??

Jeg ved ikke, om du selv har fået prøvet, men det virker ikke. Hvis du
angiver en fil, tror Web/2 det er en undermappe.

> m:\programmer\Internet\web2\html\ludvigs\bil.html
vil derfor få Web/2 til at prøve at finde
m:\programmer\Internet\web2\html\ludvigs\bil.html\index.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : steen bondo

Dato : 31-10-05 23:03

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg ved ikke, om du selv har fået prøvet, men det virker ikke.

Da svaret lod vente på sig , prøvede jeg selv, og fik naturligvis
omtalte resultat. Det er jo så en udemærket undskyldning for at få
ryddet op på sitet. ;)

hygge