Dressur sadler?
Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 22:06

Hej Gruppe.!

Jeg mangler en dressursadel. Og er på udkig efter en Kieffer Lech da jeg har
redet undervisning på min egen hest, i sådan en, og den var bare god!
Men... Snæversynet kan man jo altid være, for jeg har jo ikke prøvet alt.
Derfor: Jer med dressursadler, hvad rider i i ? Måske i kunne hjælpe mig med
at spore lidt ind på hvilke mærker/modeller jeg skal ud og prøve?
Krav: skal kunne fåes i 18" og have stor back-cut (ligesom kieffers) da min
store hest er meget markeret.

På forhånd, tak for hjælpen

Hilsen Camilla

Fra : Anet

Dato : 26-10-05 22:13

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at spore lidt ind på hvilke mærker/modeller jeg skal ud og prøve?
> Krav: skal kunne fåes i 18" og have stor back-cut (ligesom kieffers) da

(klip)

Min datter har også en Kieffer Lech til sin araber der også har en meget
markeret manke.

--
Hilsen
Annette

Fra : dorthe jensen

Dato : 28-10-05 19:00

hejsa

jeg er personligt blevet meget glad for albion sadlen, så den kan varmt
anbefales. Den er blevet valgt fremfor en passier grand gilbert som jeg også
var meget glad for

hilsen dorthe

Fra : Siri

Dato : 16-11-05 21:55

Hej Camilla

Jeg har en Windsor dressur sadel, som jeg er vældig glad for.
Inden jeg købte sadlen prøvede jeg også nogle forskellige..
Prøv dig frem.
Ang. str på sadlen, så er det ikke størrelsen på hesten det kommer an på. Nu
ved jeg jo ikke hvordan du ser ud, du skal ikke tage det personligt.
Størrelsen på sadlen afhænger af din bagdel

Fra : Trolden

Dato : 17-11-05 07:50

On Wed, 16 Nov 2005 21:55:13 +0100, "Siri" <snydt@igen.igen.dk> wrote:
<snip>
>Ang. str på sadlen, så er det ikke størrelsen på hesten det kommer an på. Nu
>ved jeg jo ikke hvordan du ser ud, du skal ikke tage det personligt.
>Størrelsen på sadlen afhænger af din bagdel

Nej - vores bagdel kan vænne sig til meget - det kan hesten ikke
nødvendigvis. Det er hesten, der bestemmer om en sadel passer!

Jeg har en ultrakort ismule, og min bagdel vil helst være i en stor
sadel, men det nytter altså ikke noget, når hesten ikke kan passe en
stor sadel, da den så vil ligge og generer hende på lænden med
rygproblemer til følge, så min bagdel må bare lære at leve med at den
altså ikke får så meget plads, som den måske gerne ville have

--
Knus,

Trolden

Fra : Anet

Dato : 17-11-05 17:38

"Siri" <snydt@igen.igen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved jeg jo ikke hvordan du ser ud, du skal ikke tage det personligt.
> Størrelsen på sadlen afhænger af din bagdel

Det er helt forkert at skrive at størrelsen på sadlen afhænger af din
bagdel..... Det er netop hestens ryg der bestemmer størrelsen og bredden på
sadlen. Så må rytteren herefter se om han/hendes bagdel passer ned i sadlen.
Det du beskriver er jo netop det man gjorde for mange år siden og med alle
de rygllidelser hos heste til følge.

--
Hilsen
Annette

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 20:05

> [...]
> ved jeg jo ikke hvordan du ser ud, du skal ikke tage det personligt.
> Størrelsen på sadlen afhænger af din bagdel

Jeg er stor - og alligevel ikke FOR stor
Jeg har prøvet cirka 30 forskellige sadler, og har nu købt en kieffer lech
alligevel. Det var den der passede min hest allerbedst, og min bagdel
nu er vi et godt team og er allerede blevet meget bedre!
Alt jeg mangler nu er bare en der kan hjælpe med lidt undervisning i
nabolaget så jeg kan få startet mit allerførste stævne Jubii!

Hilsen Camilla

Fra : Josefine Kirkegaard

Dato : 20-02-06 20:57

> [...]
> med at spore lidt ind på hvilke mærker/modeller jeg skal ud og prøve?
> Krav: skal kunne fåes i 18" og have stor back-cut (ligesom kieffers) da

Hejsa :)
Jeg rider i en Stübben Tristan, som jeg er rigtig rigtig glad for :) Kanon
støtte :)

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-06 21:11

"Josefine Kirkegaard" <barbiejose@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa :)
> Jeg rider i en Stübben Tristan, som jeg er rigtig rigtig glad for :) Kanon
> støtte :)

Hej,
Har haft stübben tristan, men der er jo ingen back-cut på stübbens
Derfor har jeg for et stykke tid siden nu, købt mig en Kieffer Lech Prof.

Hilsen Camilla

Fra : dorthe jensen

Dato : 23-02-06 19:24

hejsa

nu snakkede du ikke om priser, men min seneste sadelinvestering er an
ablion sl super sadel og jeg har også meget markeret hyp og der er ingen
problemer. den giver god støtte og du kommer til at sidde rigtigt meget
naturligt. minder nok lidt om kiefferen, men syntes jeg med lidt bedre sæde.
ja så har jeg jo også haft passier grand gilbert og det er også en super
sadel som man trives rigtig godt i den giver dog ikke helt samme støtte som
albionen, så hvis man gerne vil have bevægelighed/ frihed ville jeg vælge
passieren vil man gerne sidde lidt mere fast er albion et godt valg, man
bliver dog ikke låst fast i albionen som man gør i nogle andre sadler.
god jagt og gør dig selv den tjeneste at prøve nogle forskellige sadler før
du vælger.
hilsen dorthe