DateTimePicker
Fra : Henning Madsen

Dato : 14-10-05 19:25

Da jeg entet ved om DateTimePicker har jeg fundet et program som det var
meningen
at prøve for at lære noget om DateTimePicker, men får en kompile fejl som
jeg ikke kan grade.

Linien hvor fejlen forekommer ser således ud
Years :=
CalculateAgeDateTimePickerBirthDate.Date,DateTimePickerTestDate.Date);

[Error] Unit1.pas(71): Not enough actual parameters

[Error] Unit1.pas(71): Undeclared identifier: 'DateTimePickerBirthDate'

Er der en som vel fortælle hvad der er galt, så jeg kan komme videre.

På forhånd tak

mvh Henning

Fra : Hans

Dato : 14-10-05 20:06

"Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> [Error] Unit1.pas(71): Not enough actual parameters
>
> [Error] Unit1.pas(71): Undeclared identifier: 'DateTimePickerBirthDate'

Svært at sige uden resten af koden, men prøv med:

Years :=
CalculateAge(DateTimePickerBirthDate.Date,DateTimePickerTestDate.Date);

/HK

Fra : Henning Madsen

Dato : 14-10-05 20:45

"Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /HK
> Tak for svaret, men det nytter jo ikke at erstatte en linie med en magen
Kan det være fordi jeg bruger Delphi 4 og XP som måske ikke kender
fungtionen ??

Fra : Hans

Dato : 14-10-05 23:12

> Kan det være fordi jeg bruger Delphi 4 og XP som måske ikke kender
> fungtionen ??

Jeg bruger D7 og den kender heller ikke noget til CalculateAge functionen,
så den må komme et andet sted fra.

/HK

Fra : Hans

Dato : 14-10-05 23:16

> [...]
> "Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger D7 og den kender heller ikke noget til CalculateAge functionen,

Hvis den kode du tester er denne:
http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/DatesAndTimes/AgeCalculation.TXT

så er CalculateAge functionen jo med der.

/HK

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-10-05 07:23

"Hans" <nomail@noname.dk> wrote in message

> /HK

Måske du kan lokkes til at klippe det overflødige væk inden du svarer?