Golf: Længde med driver
Fra : Hans

Dato : 12-10-05 19:53

Hej

Jeg har en driver som kom med i en samlet begynder pakke, prismæssig vil jeg
gætte på at den koster ca. 200,- (to hundrede). Hvor meget længere skal man
regne med at kunne slå hvis man køber en lovlig driver til ca. 3000,-? Og
hvor meget har boldene at sige for længden?

Fra : Niels-Jørgen Østerby

Dato : 12-10-05 23:04

Hans wrote:
> [...]
> regne med at kunne slå hvis man køber en lovlig driver til ca. 3000,-? Og
> hvor meget har boldene at sige for længden?

Det kan man ikke bare svare på sort/hvidt.
Det handler jo også om evner

Jeg har selv haft en Bilka-driver til 200 kroner. I foråret købte jeg en
Great Big Bertha. Det gav mellem 25-50 meter i gennemsnit.
Men længde er ikke det vigtigste. Med min nye driver slår jeg mere
præcist - og den retter meget bedre mine skæve slag ind, så de alligevel
bliver brugbare.
Og ikke at forklejne... Lyden er SÅ meget bedre

Bolde har selvfølgelig også en betydning. Man kan jo få bolde, der
passer bedst til længde, andre til kontrol.

--
Øster

Fra : Mads Olsen

Dato : 15-10-05 15:31

Jeg har købt en nike ignite driver
og med den skyder jeg ca. 50 meter længere og jeg skyder mere præcist..
og som øster skriver lyder det fedt når man rammer ;)

Fra : ct

Dato : 16-10-05 00:54

> og med den skyder jeg ca. 50 meter længere og jeg skyder mere præcist..
> og som øster skriver lyder det fedt når man rammer ;)

nogenlunde samme oplevelse her, dog ikke så mange ekstra meter, men meget
bedre kontrol (har dog stadig meget at lære

den behøver iøvrigt ikke koste så meget, jeg købte en Wilson Staff DD5
driver + FwC 3-kølle for 1700,- samlet på www.golfonline.co.uk - prisen
herhjemme på det tidspunkt ville ha været 4700 for de samme 2 køller. Også
gode erfaringer med www.onlinegolf.co.uk og www.direct-golf.co.uk

claus