ISDN nybegynder spørgsmål
Fra : Jeppe Moritz Hansen

Dato : 09-10-05 09:49

Hej.

Jeg har aldrig før rodet med ISDN udstyr, men kender en del til ethernet
netværk.

Såvidt jeg har forstået, sættes der en såkaldt NT-boks op når man får ISDN
installeret. Denne boks er forbundet til et ISDN-modem (eller hedder det
en
ISDN-terminaladaptor?) som er forbundet til computeren vha. et USB stik
(ihvertfald i dette tilfælde).

Mit spørgsmål går på: Kan man lave en trådløs internetforbindelse til
pc'en,
på stedet hvor nt boksen er placeret?

Hvis dette kan lade sig gøre, skal man så bruge en speciel router/access
point, eller kan man på snedig vis benytte en alm. trådløs ethernet
router?

På forhånd tak.

- Jeppe

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-10-05 11:49

"Jeppe Moritz Hansen" <jabba@_removeAntiSpam_dbs.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis dette kan lade sig gøre, skal man så bruge en speciel router/access
> point, eller kan man på snedig vis benytte en alm. trådløs ethernet
> router?

Du kan købe et særligt Ethernet ISDN modem, så du bare forbinder det til
NT'en og knalder det på din Ethernet switch. Jeg mener bl.a. 3com har et i
OfficeConnect serien.
Tror ikke du kan få det USB værk på Ethernet.

Mvh
TKJ

Fra : Jeppe Moritz Hansen

Dato : 09-10-05 12:36

Tak for det hurtige svar.

Jeg ser på om ikke det er til at skaffe...

- Jeppe

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-10-05 15:49

> [...]
> OfficeConnect serien.
> Tror ikke du kan få det USB værk på Ethernet.

Du kan måske endda få et gratis her

Mvh
TKJ

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-10-05 21:16

Jeppe Moritz Hansen wrote:

> Denne boks er forbundet til et ISDN-modem (eller hedder det
> en ISDN-terminaladaptor?)

Det hedder retligt Terminaladaptor, men det er vist alm. anderkendt at sige
ISDN modem, da de er kendetegnet ved at computeren tror at det er et
tradiosionelt modem den taler med.

Ivar Madsen