valrhona kakao, hvor købes det?
Fra : bj

Dato : 07-10-05 20:49

Kan nogen hjælpe med det og hvordan kan man få det ind i kostplanen med DDV?

bj

Fra : Marianne

Dato : 08-10-05 17:04

irma, Magasin

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-10-05 19:32

bj skrev den 07-10-2005 21:49:
> Kan nogen hjælpe med det og hvordan kan man få det ind i kostplanen med DDV?

Irma, Magasin, ISO? og andre steder med sans for kvalitet

Mener også, at have set den i Kvickly og Føtex, men er dog ikke helt sikker.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Iben

Dato : 09-10-05 10:25

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogen hjælpe med det og hvordan kan man få det ind i kostplanen med
> DDV?
>
> bj

Hejsa,

Mener at DDV-kakao er af samme kvalitet...

Du kan bruge søgefunktionen på http://opskrifter.heede.dk - som er en
opskriftsamling kun med DDV-opskrifter - og søge på kakao, så kommer der
masser af opskrifter hvor kakao er en af ingredienserne!

c",) Iben

Fra : bj

Dato : 09-10-05 12:52

"Iben" <fisnuaf@lortespam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opskriftsamling kun med DDV-opskrifter - og søge på kakao, så kommer der
> masser af opskrifter hvor kakao er en af ingredienserne!

tak for svarene

bj

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-10-05 17:58

[Iben | Sun, 9 Oct 2005 11:25:27 +0200]

>Mener at DDV-kakao er af samme kvalitet...

Beklager, det er langtfra af samme kvalitet :(

DDV vil sikkert mene at deres kakao er meget god og vil i salgsfremstødets
navn sikkert også hævde at den er lige så god som Valrhona - men prøv det
hvis du har lyst; der er en VERDEN til forskel...
René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 16:41

Du kan købe det i forskellige vinhandel

Fra : llo

Dato : 10-10-05 08:57

"bj" skrev d. 07-10-05 20:49 dette indlæg :
> Kan nogen hjælpe med det og hvordan kan man få det ind i kostplanen
med DDV?

> bj

Hej BJ!
Du kan købe Valrona kakao pulver i alle Irma-forretninger. - Koster ca.
55,- kr.
Du kan bruge det i din kur ved, at blande det op med græsk yoghurt og
lidt SØD. Eller du kan bruge det til en kage.
Håber det var svar nok!
Mvh
Lone

http://www.kandu.dk/

Fra : bj

Dato : 10-10-05 13:53

"llo" <llo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du kan bruge det i din kur ved, at blande det op med græsk yoghurt og
> lidt SØD. Eller du kan bruge det til en kage.

tak for svaret. Jo det var svar nok, dog vil jeg da gerne vide hvordan
kakaoen skal krydses af/ passer i mængder elelr vhad det nu hedder.

mvh.

bj

Fra : llo

Dato : 12-10-05 09:12

Hej igen!

Hmm......jeg kan ikke helt huske det mere, da det efterhånden er noget
tid siden jeg fulgte kuren.
Jeg mener kakaopulveret hører under "de tilladte" krydser, mener ikke
der begrænsninger på. I andre må gerne rette mig, hvis jeg er forkert på
den. Men jeg mener bare at kunne huske, kakao ikke "koster" nogen
krydser. Til gengæld kan du så heller ikke spise så meget kakaopulver,
idet det er meget koncentreret. Det kommer hurtigt til at smage
"usmageligt", hvis der kommes for meget i.

Lone

http://www.kandu.dk/

Fra : Iben

Dato : 12-10-05 16:14

> [...]
> idet det er meget koncentreret. Det kommer hurtigt til at smage
> "usmageligt", hvis der kommes for meget i.

Hejsa,

Kakao hører under "ekstra 2"-krydser som man har 21 af om ugen (eller 3 pr.
dag om du vil).
Dvs. hvis du vil spise alle dine "ekstra 2"-krydser som kakao har du 105 gr.
kakao at bruge pr. uge ("ekstra 2"-krydser = 5 gr. x 21= 105 gr.), men så
kan du f.ex. ikke få noget mel, ketchup osv. i den uge...

Håber det var svar nok, ellers spørg igen!

--
c",) Iben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-10-05 10:47

bj wrote:
> Kan nogen hjælpe med det og hvordan kan man få det ind i kostplanen
> med DDV?

Mener at det kan købes hos Mahlers Vin. Man kan i hvert fald hos vores
lokale Mahler.

mvh
Jan

--