Udvidet specialundervisning og bistand af ~
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-10-05 13:13

Hej

NB Repost fra dk.forbruger.offentlig-service

Jeg har to knægte der modtager undervisning efter tilbud om udvidet
specialundervisning der hører ind under amtet

De har begge diagnosen infatil autisme og går på en afdeling specielt
indrettet til autister/aspergere

De har begge forsk fysiske skavanker

Den ene har lyskebrok, men skal vente på operation pga arvæv fra
tidligere operation (anden årsag)

Den anden har Osgood Schlatter's Syndrom i svær grad (begge knæ)
Og skal undersøges for evt manglende forbening lårknogle/hofteskål

Vi har har en del problemer mht skolen, da de ikke kan/vil anerkende at
den fysiske aktivitet bør begrænses i dårlige perioder

Vi har efterspurgt en fysioterapeut der kan indgå i samarbejde med
skolen for at tilrettelægge passende øvelser/aktivitet for at styrke
kroppen på anden måde end fx løb, svømning etc

Vi har fået afslag (efter 2 års gentagen spørgen) med henvisning til
at afdelingen ikke har midler til dette

Jeg mener dog at Amtet har (burde have) fysioterapeuter der kan træde
til eller hører det under PPR?
De har svjv ligeledes fysioterapeuter tilknyttet

Nogen der har et bud på hvad f..... man kan gøre?

Jeg tager fat i retshjælpen sidst på ugen for at høre om de kan
hjælpe med paragrafferne, eller om der skulle være alternativer

Andet skoletilbud er ikke aktuelt da begge fagligt ikke er på
aldersvarende niveau af forsk årsager

Repost fra dk.forbruger.offentlig-service

pft/Peter

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-10-05 13:37

Peter Lykkegaard skrev:
> Nogen der har et bud på hvad f..... man kan gøre?

Kan Center for Autisme ikke give råd og vejledning ??
http://www.centerforautisme.dk/

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-10-05 00:20

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> wrote in message
[...]

Landsforeningen Autisme har en socialrådgiver ansat til at hjælpe i den
slags situationer

http://www.autismeforening.dk/default.asp

Peter

Fra : cybs

Dato : 06-10-05 13:46

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Hej

>NB Repost fra dk.forbruger.offentlig-service

>Jeg har to knægte der modtager undervisning efter tilbud om udvidet
>specialundervisning der hører ind under amtet...
(snip)
>Vi har efterspurgt en fysioterapeut der kan indgå i samarbejde med
>skolen. ....

Hej Peter!

Du skriver ikke, hvilket amt, men jeg kan fortælle dig at Kbh. Amt
har noget der hedder fysio- og ergoterapifunktionen, som netop
hører sammen med specialundervisningen. Her er deres hjemmeside,
hvor du bl.a. kan du læse, hvilke skoletilbud de dækker:
http://www.fysio-ogergoterapifunktionen.dk/hvem/index.htm

--
MVH

Cybs/susanne

(X=1 for email)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-10-05 17:15

"cybs" wrote

> Du skriver ikke, hvilket amt, men jeg kan fortælle dig at Kbh. Amt
> har noget

Jeps en gang i mellem vil jeg ønske at jeg ikke flyttede fra staden
Jeg ved at Kbhvn kører forsøg med ABA i stedet for TEACHH der lader noget
tilbage at ønske

Arghh, nåh vi må bare få det bedste ud af det her ovre i det mørke - det har
andre fordele :)

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-10-05 17:52

"Peter Lykkegaard" wrote

> [...]

> skolen for at tilrettelægge passende øvelser/aktivitet for at styrke
> kroppen på anden måde end fx løb, svømning etc

Det er tilsyneladen kun ved svært varigt handicap det kan bevilges
fysioterapeut som reglerne er pt

Mht skolen så skal man klage direkte til undervisningsministreriet hvis der
er tale om vidtgående specialundervisning

Klagenævnet for vidtgående Spcialundervisning
Frederiksholms Kanal
Kbhvn K

Ved alm kommunal specialundervisning så er det kommunalbestyrelsen

- Peter