Er det for sent at så græs?
Fra : Marlene

Dato : 03-10-05 10:08

Hej!

Vil I mene, at det er for sent at så græs til en ny fold? Jorden er pløjet
og harvet, men jeg er ikke helt sikker, da det jo er ved at være godt koldt
om natten.

Ser frem til svar - tak på forhånd.

Mange hilsner

Marlene

Fra : Tina

Dato : 03-10-05 10:29

"Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil I mene, at det er for sent at så græs til en ny fold? Jorden er pløjet
> og harvet, men jeg er ikke helt sikker, da det jo er ved at være godt

Nu kender jeg ikke det videnskabeligt korrekte svar, men an svare ud fra
egne eraringer. Det er ikke for sent, mine genboer har lige anlagt hel ny
græsplæne og den gror meget hurtigt.

MVH Tina

Fra : Marlene

Dato : 03-10-05 10:44

"Tina" <ukendt@ukendt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> egne eraringer. Det er ikke for sent, mine genboer har lige anlagt hel ny

Tak skal du have.

Ham, der skal lave folden, mener heller ikke, det er for sent (har selv
heste), men jeg ville jo gerne høre jeres mening også.

Fortsat god dag.

Mange hilsner

Marlene

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 03-10-05 11:30

"Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> wrote:

>Vil I mene, at det er for sent at så græs til en ny fold?

Ja, toget er kørt !

Du skal nødvendigvis have noget kløver i græsset for at samle kvælstof
til græsset. Ellers får du en trist fold til sommer. Hvis du sår nu
kan kløveren ikke nå at udvikle sig tilstrækkeligt og vil gå ud i
løbet af vinteren. Vent hellere til foråret og så noget havre i som
"dæksæd". Så snart havren skrider slår du folden og bliver ved med at
gøre dette til efteråret hvor du så har en holdbar fold.

At lave en god fold er næsten det samme som ar arbejde med heste. Tag
god tid, ellers bliver resultatet noget juks

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Marlene

Dato : 03-10-05 11:38

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> At lave en god fold er næsten det samme som ar arbejde med heste. Tag
> god tid, ellers bliver resultatet noget juks

Tak for dit svar - jeg tror, jeg venter så.

Mange hilsner

Marlene

Fra : Anet

Dato : 03-10-05 13:40

"Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> skrev i en meddelelse

hej Marlene

Jeg har lige for her fjorten dage siden sået en hel ny græsplæne til huset,
den er slet ikke komme op endnu. Så jeg ville også vente.

--
Hilsen
Annette

Fra : Marlene

Dato : 03-10-05 14:48

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
huset,
> den er slet ikke komme op endnu. Så jeg ville også vente.

Ok tak

Mange hilsner

Marlene

Fra : Melanie

Dato : 03-10-05 15:20

> [...]
huset,
> den er slet ikke komme op endnu. Så jeg ville også vente.

Hejsa

Vi såede vores græsplæne for ca. 3½ uge siden. Der er fint grønt nogen
steder, men ikke alt endnu, men der sker noget hver dag. Da der kun var gået
2 uger var der kun lige en lille bitte grøn plet, men nu går det stærkt. Jeg
skal ikke gøre mig klog på græs til heste, men det er ikke for sendt at så
græs til plæne.

Mvh Melanie