Syn på trailer?
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-05 09:58

Hej Gruppe!

Hvor tit skal en trailer synes?
Hvor lang tid siden må den sidste have været synet for ikke at skulle synes
ved ejerskifte?

Hilsen Camilla

Fra : Rex

Dato : 04-10-05 15:40

Så vidt jeg er informeret skal den til syn ved hvert ejerskifte... Min er
lige blevet synet efter hårdt arbejde!!

-Camilla

Fra : Iben Holst

Dato : 04-10-05 17:49

> Så vidt jeg er informeret skal den til syn ved hvert ejerskifte... Min er
> lige blevet synet efter hårdt arbejde!!

De 5 første år (af en ny trailer!), skal traileren ikke synes ved ejerskifte
- om den så skal synes ved hvert ejerskifte når den er nået ud over de
5 år, er jeg ikke helt klar over.

Iben

Fra : Anet

Dato : 04-10-05 21:45

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ejerskifte
> - om den så skal synes ved hvert ejerskifte når den er nået ud over de

(klip)

Man kan handle traileren det først år efter et syn og derefter skal den
stille til syn igen hvis den handles senere end et år.

En hestetrailer er forholdsvis nem at få synet.

--
Hilsen
Annette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-05 11:55

Anet wrote:
> [...]
> stille til syn igen hvis den handles senere end et år.
>
> En hestetrailer er forholdsvis nem at få synet.

Forudsat at bremser, bund, rammer og lys er i orden.

mvh

Christian

Fra : Anet

Dato : 05-10-05 14:46

Anet wrote:
> [...]
>
> En hestetrailer er forholdsvis nem at få synet.

Forudsat at bremser, bund, rammer og lys er i orden.

Jamen jeg køber da altid ting der er i orden og så bliver de vedligholdt
godt her for det kan godt betale sig i længden.

--
Hilsen
Annette

Fra : Iben Holst

Dato : 05-10-05 17:02

>og så bliver de vedligholdt
> godt her for det kan godt betale sig i længden.

Så absolut ja - reservedele kan godt være lidt dyre alt afhængig
af mærke, men i det store hele kan det kun betale sig at
vedligeholde en trailer (som så meget andet) fremfor at skulle have
lavet den helt store "operation" når det hele er forfaldent....
- eller ligefrem være nødt til at købe ny trailer selvom den gamle,
sikkert kunne leve mange år endnu hvis den løbende var blevet
vedligeholdt.

Iben

Fra : Anet

Dato : 05-10-05 20:43

> [...]
> - eller ligefrem være nødt til at købe ny trailer selvom den gamle,
> sikkert kunne leve mange år endnu hvis den løbende var blevet

(klip)

Min kære husbond har lige sat nye bremsekabler på min trailer og det har
hjulpet og nu er den i orden igen. Det er jo ret vigtigt. Jeg håber da at
kunne beholde min trailer i mange år endnu. Traileren er lidt frihed for mig
da jeg synes jeg kommer meget ud med mine heste.

--
Hilsen
Annette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-05 09:09

Anet wrote:
> [...]
> kunne beholde min trailer i mange år endnu. Traileren er lidt frihed for mig
> da jeg synes jeg kommer meget ud med mine heste.

Dengang vi havde en Brenderup trailer skiftede jeg selv bremser og
kabler på den, det er faktisk ret simpelt og den blev meget god
bagefter.

mvh

Christian

Fra : Anet

Dato : 06-10-05 14:46

Anet wrote:
> [...]

Dengang vi havde en Brenderup trailer skiftede jeg selv bremser og
kabler på den, det er faktisk ret simpelt og den blev meget god

jeg har en Variant. Men Brenderup, Variant og Dantrailer er lavet over en og
somme surdej. Delene passer på alle 3 modeller. Det var også ganske nemt her
og det blev supergodt. Har lige været ude og køre med traileren efter.

--
Hilsen
Annette