Godt råd efterlyses.
Fra : Josie

Dato : 24-09-05 05:21

Jeg skriver i håbet om at der skulle være en i gruppen her der kan give mig
et godt råd.
Det drejer sig om en gammel dame der på grund af slidgigt sidder i kørestol,
hun er blevet meget skæv i den ene side og falder så sammen i den side, og
syntes hun mangler noget der kan støtte hende netop der, vi har prøvet med
en lille tynd pude under hende, men så bliver der jo en kant der trykker,
findes der mon noget man kunne bruge så hun kunne blive rettet lidt op i den
side, jeg må desværre sige der ikke er meget hjælp at hente hos de kommunale
ergoterapeuter selvom de godt kender problemet, så et godt råd modtages med
glæde.

Mvh. Josie.

Fra : Holst

Dato : 24-09-05 08:08

Josie wrote:

> [...]
> ergoterapeuter selvom de godt kender problemet, så et godt råd modtages med

Man kan - i hvert fald til nogle kørestole - få sådan nogle
kropsstøtter, der støtter kroppen i siderne, så man ikke "falder" ud.

Men om sådanne fås til den gamle dames model, ved jeg naturligvis ikke.
Men tal med ergoterapeuterne og kig eventuelt på kørestolsproducentens
hjemmeside.

Fra : Lotte M

Dato : 24-09-05 22:05

Josie skrev:

> [...]
> findes der mon noget man kunne bruge så hun kunne blive rettet lidt op i den

Der findes div. tilbehør til kørestole, ligesom der findes kropsbårne
støtter - korsetter.

> jeg må desværre sige der ikke er meget hjælp at hente hos de kommunale
> ergoterapeuter selvom de godt kender problemet, så et godt råd modtages med
> glæde.

Amtets hjælpemiddelcentral kan råde og vejlede (de har ingen
bevillingskompetance), men det er kommunen, der skal bevilge og de har i
øvrigt pligt til at råde og vejlede. Hvis kommunen skal have et lille
"puf", så kan det måske være en ide, at gå via den ældre dames læge.
--
Mange hilsner

Lotte M - http://www.lotte-m.dk/
Klubben for Brugere og Hjælpere i Nordjylland - http://www.kbh-nord.dk/

Fra : Josie

Dato : 25-09-05 08:51

> [...]
> øvrigt pligt til at råde og vejlede. Hvis kommunen skal have et lille
> "puf", så kan det måske være en ide, at gå via den ældre dames læge.

Hej Lotte.
Her drejer det sig desværre ikke om et lille puf, men et stort spark, og det
med at drage lægen ind i det er også mit næste skridt, jeg syntes bare det
er så urimeligt, at når personalet hvor der også er en ergoterapeut
tilknyttet ikke reagerer, når de hver dag ser hvor dårligt hun sidder.
Mange venlige hilsener Josie

Fra : Lotte M

Dato : 25-09-05 11:46

Josie skrev:

> Her drejer det sig desværre ikke om et lille puf, men et stort spark, og det
> med at drage lægen ind i det er også mit næste skridt,

Jeg kender godt til problemet med uvillige kommunale ergoer, derfor ""
om puf - jeg har flere gange erfaret, at det hjælper på sagsbehandlingen
hvis en læge blander sig. Det kan også hjælpe at klage over
sagsbehandlingen til ergoens overordnede.

> jeg syntes bare det
> er så urimeligt, at når personalet hvor der også er en ergoterapeut
> tilknyttet ikke reagerer, når de hver dag ser hvor dårligt hun sidder.

Ja, det lyder urimeligt.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-09-05 22:10

Josie skrev:
> jeg må desværre sige der
> ikke er meget hjælp at hente hos de kommunale ergoterapeuter selvom
> de godt kender problemet, så et godt råd modtages med glæde.

Her står der lidt om problematikken, og der er også henvisning til
forskellige steder du/i kan hente hjælp og vejledning

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-09-05 22:17

Søren C. Fischer skrev:

> Her står der lidt om problematikken, og der er også henvisning til
> forskellige steder du/i kan hente hjælp og vejledning

Hov

Her er den:
http://ryk.dk/artikel/31/540

Fra : Josie

Dato : 25-09-05 08:55

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Du skal have mange tak for linket, det vil jeg se lidt nærmere på.
Venlig hilsen Josie.