Når sadler er til salg...
Fra : Rex

Dato : 21-09-05 13:36

Da jeg er på udkig efter en nyere sadel, falder jeg tit ovor nogle annoncer
jeg simpelthen ikke fatter... der var blandt andet en der skrev til mig at
hun havde en sadel til salg med medium bom, men at den sagtens kunne passe
min hest (der bruger bred) da hun havde købt den af sin beridder. Eller
annoncer hvor der står: "sadlen passer til de fleste heste"... Er det bare
mig der er mærkelig, eller er der bare nogle derude der ikke fatter at ikke
alle heste er ens??? Der er jo nok en grund til at der er sadler med smal,
medium og bred bom, ligesåvel som der findes trenser i str.
shet,pony,cob,full og ex. full... hmm.. det er måske bare mig???...

-Camilla

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 14:05

Hej Camilla

Er det ikke bare et spørgsmål om hvor på dyret man anbringer sadlen ))))

Jeg mener hvis sadlen er for smal, så godt ud på halsen med den, og hvis
sadlen er for bred, så godt ud på rumpen med den.

Hokus pokus så passer den til alle heste.

Nej det var selvfølgelig en spøg, for du har ret en hest er jo ikke bare en
hest, og en ting er bredden, en anden ting er saddellejet, det er jo også
forskelligt.

Men mon ike det er et spørgsmål om, at saddelsælgeren (i øvrigt ligesom
ejendomsmægleren og alle andre "sælgere") er lidt for ivrige efter at
lovprise produktet. Vi kender jo alle sammen den med hesten der "kan rides
af alle" hvor der med småt burde stå "der har en god livsforsikring og i
øvrigt en stærk dødsdrift"

hilsen John

Fra : Rex

Dato : 22-09-05 13:04

"john" <joh_lundsgaard(snabel a)ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sadlen er for bred, så godt ud på rumpen med den.
>
> Hokus pokus så passer den til alle heste.
-Ren trylleri!!!

Fra : Anet

Dato : 21-09-05 17:49

"Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> medium og bred bom, ligesåvel som der findes trenser i str.
> shet,pony,cob,full og ex. full... hmm.. det er måske bare mig???...

(klip)

Tit tror jeg at folk ikke aner en dyt om det de putter på ryggen af deres
hest. Mange køber en sadel og så sidder den helt forkert og rytteren sidder
enten oppe på ørerne af hesten, hesten får tryk eller helt andre problemer
viser sig.Først når disse problemer viser sig er folk klar over at noget er
galt. De færreste kan se om en sadel er tilpasset korrekt.

--
Hilsen
Annette