DR-doktor frifundet for at anbefale naturm~
Fra : GB

Dato : 16-09-05 16:30

16. september 2005 kl. 12:43

Det afgjorde kriminalretten i Vejle fredag formiddag, da den frikendte
læge Carsten Vagn Hansen for på sin hjemmeside at anfale naturmedicin
mod en række lidelser,

Læger må godt anbefale navngivne naturmedicin-præparater, fremgår det af
et indslag på oplyser TV Syd fredag.

Carsten Vagn Hansen er bl.a. kendt for sin mange-årige medvirken i en
radiuobrevkasse i Danmarks Radio.

Til TV Syd siger Carsten Vagn Hansen, at han betragter dommen som en
sejr for ytringsfriheden:

- Jeg har ikke markedsført produkter, kun informeret om, at der findes
nogle naturlige produkter, som er gode for vores sundhed, og hvordan de
i mange tilfælde kan hjælpe ved sygdom, sætte ting på plads og sørge for
at vi kommer hurtigere over det, siger Carsten Vagn Hansen.

I dommen lægges der vægt på, at Carsten Vagn Hansen ikke selv hverken er
producent eller økonomisk involveret i fremstilling eller salg af
naturmedicin.

Anklagemyndigheden havde krævet Carsten Vagn Hansen idømt en bøde på
10.000 kroner. Selv om han blev frikendt, håber Carsten Vagn Hansen, at
anklage-myndigheden vil forsøge at at få sagen prøvet ved landsretten.

- Så kan vi få en principiel afgørelse, der vil åbne for en åben og
kvalificeret debat om naturmedicinens helbredende virkning, siger
Carsten Vagn Hansen til TV Syd.

Lagt på www.berlingske.dk af Hannibal Erngaard

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Steen

Dato : 19-09-05 07:49

GB wrote:

> I dommen lægges der vægt på, at Carsten Vagn Hansen ikke selv hverken
> er producent eller økonomisk involveret i fremstilling eller salg af
> naturmedicin.

Hvilket understreger behovet for at få lovgivningen strammet op på dette
område.

/steen

Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 19-09-05 09:10

Steen wrote:

> Hvilket understreger behovet for at få lovgivningen strammet op på dette
område.

Ja, det kunne være rart, at lovgivningen gav folk muligheden for selv at
vælge...

mvh
Claus Lindeskov Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-09-05 12:07

Den 19-09-05 10.10 skrev Claus Lindeskov Hansen følgende:

> område.
>
> Ja, det kunne være rart, at lovgivningen gav folk muligheden for selv at
> vælge...

Ja, lad os i samme omgang afskaffe forbuddet mod pyramidespil, så folk
selv får mulighed for at vælge, hvad de vil bruge deres penge til.

Og forbuddet med hash og hårde stoffer, og forbuddet mod tilsætning af
phathalater i legetøj, forbuddet mod...

Ja, ja, jeg så godt din smiley, men alligevel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : GB

Dato : 19-09-05 13:02

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Og forbuddet med hash og hårde stoffer, og forbuddet mod tilsætning af
> phathalater i legetøj, forbuddet mod...

Ja, det er jo mindst lige så farligt som vitaminpiller, ikke?

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-09-05 13:53

Den 19-09-05 14.02 skrev GB følgende:

> Ja, det er jo mindst lige så farligt som vitaminpiller, ikke?

Det var ikke for at sammenligne farlighed, mere for at tydeliggøre, at
der måske er en grund til, at man vælger at lave forbud mod det ene
eller andet.

Fra : Bjarne Krog

Dato : 19-09-05 18:10

Undskyld mig.... men er der nogle der mener at det er skidt at
Carsten ikke fik en dom???

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk

Fra : GB

Dato : 19-09-05 23:07

Bjarne Krog <nospam@blivrask.dk> skrev i meddelelsen

> Undskyld mig.... men er der nogle der mener at det er skidt at
> Carsten ikke fik en dom???

Jeg synes det er fint, men måske er Ludovico-san af en anden mening?

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen