Sorg healings process?
Fra : Søren M

Dato : 16-09-05 13:05

Hej Gruppe,

Jeg ville høre om der er en der kender sorghealings processens "trin"
....de "steps" man skal igennem før man er kommet over fx. tabet af en
kæreste.

Mvh.
Søren

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-05 13:51

Søren M skrev den 16-09-2005 14:05:
> Hej Gruppe,
>
> Jeg ville høre om der er en der kender sorghealings processens "trin"
> ...de "steps" man skal igennem før man er kommet over fx. tabet af en
> kæreste.

Den klassiske fra Cullberg er: chok, reaktion, bearbejdning og
nyorientering.
http://www.netpsych.dk/artikler.asp?vis=artikel&artikelid=101&side=1

Men hvad kalder du "tab af kæreste". Er I bare gået fra hinanden eller
er hun død eller hvordan?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Søren M

Dato : 16-09-05 14:10

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.netpsych.dk/artikler.asp?vis=artikel&artikelid=101&side=1
>

> Men hvad kalder du "tab af kæreste". Er I bare gået fra hinanden eller

Hej Carsten Riis,

Nåh det var bare til en orientering til en veninde som havde brug for
lidt hjælp, ingen døde men man har vel altid noget man går og tumler med
og så kan jeg bruge det til en anden gang.

Tak for svaret.

Mvh.
Søren