Løbetur og vinterbad
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-09-05 13:50

Kan det inspirere nogen at høre, at jeg i dag har haft efterårssæsonen
første kombination af løbetur og havbad/vinterbad/sauna?

Det er vidundeligt! For de, der ikke har prøvet, kan jeg kun anbefale at
kaste sig ud det! Vandet er p.t. ca 16 grader og det er varmt nok til en
halvlang svømmetur. Men det forunderlige er, at selv når vandet kun er 2-3
grader, er det herligt at komme i! Til den tid blive svømmeture dog korte -
og for manges vedkommende bliver det kun til "teposedyp" og så ind i
saunaen.

Men lad jer lokke til at prøve!!!!

Hele sidste vinter "punkede" jeg jævnligt en af mine venner for at få ham
med i vinterbadeklubben. Han havde 117 undskyldninger og ingen af dem var
reelle. I sidste uge lykkedes det med særdeles meget lusk involveret. Han
lod sig friste af "klub" og "nøgne mennesker" og "lege" *GF*

Efter første dyp i vandet og første tur i saunaen indrømmede han, at "det
her kan man vist blive afhængig af". På vejen ud skulle vi tage et girokort.
Nu er han medlem. Vi har været i klubben sammen tre gange den seneste uge og
han er allerede begyndt at overtale andre. *G*

En af de store fordele ved at vinterbade er, at man får et sundere og mere
afslappet forhold til sin krop, sine deller og sine kilo. Når man jævnligt
bevæger sig nøgen mellem nøgne mennesker i alle aldre og af begge køn, går
det op for en, at de slanke, perfekte, dellefrie mennesker er sjældne. At
deller, appelsinhud, folder og et par kilo for meget er mere almindeligt. Og
at man ikke behøver være fokuseret på, om man er perfekt og dellefri.

Og skulle nogen nu være fristet, skal I vide, at for mange vinterbadeklubber
gælder, at det er svært at komme ind. Hvor der ikke er venteliste, er der
ofte tale om, at man kun kan tilmdelde sig i september/oktober.

Jeg giver 300 kr. for mit medlemsskab. For det beløb har jeg hele vinteren
adgang til bad, sauna, omklædning ... ofte foregår det efter en løbetur i
skoven. Eller en sen aften i mørket. Og man bliver SÅ afstresset af det.

www.vinterbadning.dk

Mvh. Lisbeth