Kvindelig hormon
Fra : Jojoba

Dato : 15-09-05 10:35

Hej.

jeg er ude efter kvindelige hormon piller.
da jeg har et problem som de kan fjerne. men min læge vil ikke give mig.

Så jeg må søge andre steder for kvindelig hormon

Fra : Allan

Dato : 15-09-05 11:53

prøv med en kønsskifteoperation i Tailand så er du over det problem.

Den er gruppe er da helt uden logik gud stesolid og kvindelige homoner, det
er sku da sygt.

Fra : ThomasB

Dato : 15-09-05 15:00

"Jojoba" <jojoba@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er ude efter kvindelige hormon piller.
> da jeg har et problem som de kan fjerne. men min læge vil ikke give mig.
>
> Så jeg må søge andre steder for kvindelig hormon

Hvad er problemet der skal fjernes?

Fra : Jojoba

Dato : 17-09-05 16:58

Problemet er at jeg lider af bumser
Og ved at et kvindelig hormoner kan fjerne det...

Men kan ikke få fat i noget. piller

Fra : ThomasB

Dato : 23-09-05 13:11

> Problemet er at jeg lider af bumser
> Og ved at et kvindelig hormoner kan fjerne det...
>
> Men kan ikke få fat i noget. piller

Med hvilken begrundelse vil din læge ikke give dig bumsemedicin?

Fra : Jojoba

Dato : 12-10-05 11:02

Jo at de slags piller er til Kvinder eller hormon skifte.
Men de kan hjælpe med at fjerne problemet jeg har...

Men han vil heller give mig stråler for det..
Og jeg vil gerne have fat i Kvindelige hormon piller

Fra : TMJ

Dato : 28-10-05 09:42

> [...]
> da jeg har et problem som de kan fjerne. men min læge vil ikke give mig.
>
> Så jeg må søge andre steder for kvindelig hormon

Kvindeligt hormon bliver produceret af kroppen selv - uanset om man er mand
eller kvinde. Hvis man er mand, er der dog langt større produktion af det
mandlige kønshormon, ligesom det kvindelige kønshormon er det dominerende
hos kvinder.

Hvis din læge ikke vil udskrive recept på kvindelige hormoner til dig, er
der helt sikkert en årsag. Hormoner er ikke at spøge med, og bør faktisk kun
tages kunstigt hvis man har hypofyseinsufficiens, eller man som kvinde er på
p-piller o.a., man er i overgangsalderen o.l. Hormoner er altså ikke bare en
æske mintpastiller man bare kan hælde indenbords fordi man selv tror det kan
afhjælpe det problem man nu mener at have.

Der er mange andre måder at komme bumser til livs på. Fx. en rigtig god
hudpleje serie, kostændringer, større indtagelse af vand.
Jeg mener at have hørt, at man kan få laserbehandling, der skulle kunne
klare det, hvis man som nogen, virkeligt bare lider voldsomt af bumser, om
det er det din læge mener er lidt svært at bedømme eftersom du kalder den
behandling han vil sætte dig igang med, for "stråler".

Igen, der er helt sikkert en årsag til at lægen vælger noget andet frem for
hormon, så derfor bør du selvfølgelig følge hans råd. Hvis du er usikker
eller på anden måde i tvivl, så opsøg en anden læge og få en ny vurdering.
Kontakt netdoktor eller skriv i en nyhedsgruppe, for at få forslag til hvad
man kan gøre, i stedet for bare at skrive du vil have nogle kvindelige
hormoner. Det er tydeligt du ikke har prøvet at få hormon kunstigt tilført,
så tag det fra en der rent faktisk har prøvet det (i forbindelses med
hypofyseinssuff.); hvis der er en anden måde at gøre det på, så vælg den!
Ikke at det er så frygtligt hvad der sker, men det er jo også kun ud fra at
jeg ikke producerede hormonet selv, hvorimod du selv producerer det
kvindelige hormon din krop har brug for.

Sidst men ikke mindst, er det ulovligt at købe andres receptpligtige
medicin - og hornom er såmænd receptpligtig.
Og det er også ulovligt at sælge sin receptpligtige medicin, så derfor råder
jeg dig på det aller kraftigste til at droppe dit ønske om kvindeligt
hormon, og så undersøge mulige alternativer.

TMJ