hvad koster det
Fra : Heidi

Dato : 14-09-05 19:42

Hej.

Jeg er i den situation, at jeg er begyndt at være flov over min krop.
Jeg er 23 år, 182 høj, har 2 børn og vejer 73 kg.
Jeg vil gerne ned og veje 65 kg.

Nu er der nok nogen, som vil kommenterer at min højde kontra vægt ikke er
skæv. Jeg synes dog selv, at jeg er buttet de forkerte steder.
De ekstra kg sidder på min mave og i taljen. Jeg føler mig utilpas og vil
derfor gerne tabe mig nu.

Jeg har luret på DDV og vægt konsulenterne, men kan ikke gennemskue, hvad
det koster at benytte sig af dem.
Har i andre alternativer evt. billigere måder..man kan tabe sig på.
Jeg har meget brug for konkrete retningslinjer, da jeg er typen, som hurtigt
falder ned i chipsposen og en lille hyggekage.

Derfor er det vigtigt, at jeg får en reel plan morgen middag og aften.
Kuren skal være overskuelig, da de andre familiemedlemmer ikke skal på kur.
Jeg skal dermed lave 2 retter hver dag og det skal der være overskud til

Har i nogle gode råd?

På forhånd tak

Heidi

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-05 21:24

Heidi skrev den 14-09-2005 20:42:
> [...]
> skæv. Jeg synes dog selv, at jeg er buttet de forkerte steder.
> De ekstra kg sidder på min mave og i taljen. Jeg føler mig utilpas og vil

Personlig ville jeg, såfremt jeg var der i den BMI-mæssige gråzone
kontakte min læge og spørge om det er "ren pjat" eller om det noget
reelt at være nervøs for.

> Jeg har luret på DDV og vægt konsulenterne, men kan ikke gennemskue, hvad
> det koster at benytte sig af dem.

DDV og vægtkonsulenterne er det samme

Dansk Kostomlægning (en udbrydergruppe af DDV) skal have 200 kroner i
indmelding + 50 kroner pr. uge.
for de 200 får man: Introduktionsundervisning af kostprogrammet + en
lille bog om kostprogrammet.
For 50eren får man: En vejning; peptalk; undervisning af et relevant
emne i ca. 45 minutter.

Jeg tror - har ikke været til DDVmøde siden 7. april 2003 - at DDV er
blevet til salgsmøder for deres egne fødevarer som kan købes i Føtex og
SuperBest.

> Har i andre alternativer evt. billigere måder..man kan tabe sig på.

Tja, den billigste er jo konceptet om: indtag mindre end du forbrænder .

Det er hvordan du opnår IndtagMindreEndDuForbrænder som kan koste penge.

Du kan også følge DDVkonceptet ved at lave mad efter
http://opskrifter.heede.dk .

> Jeg har meget brug for konkrete retningslinjer, da jeg er typen, som hurtigt
> falder ned i chipsposen og en lille hyggekage.

Istedet for retningslinjer bør du hellere grave lidt dybere:
Hvorfor falder du ned i chipsposen eller en lille hyggekage?

Du vil nemlig før eller siden "hoppe ved siden af" retningslinjerne.

> [...]
> Jeg skal dermed lave 2 retter hver dag og det skal der være overskud til

Ork ja, din familie tager ikke skade af at spise den samme mad som
dig. Så drop bare det med "hver sin mad".

Hvis din familie er mere sulten, så kan de jo spise mere. Eller at du
koger nogen kartofler eller ris eller pasta til dem.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Inger

Dato : 14-09-05 21:48

Carsten Riis wrote:
> Personlig ville jeg, såfremt jeg var der i den BMI-mæssige gråzone
> kontakte min læge og spørge om det er "ren pjat" eller om det noget
> reelt at være nervøs for.

hvis hun føler sig utilpas med sin (over)vægt kan det da være bedøvende
ligegyldigt at gå til lægen. Det er muligt det ikke er farligt at veje
hvad hun gør. Men hvis hun er utilpas med det, er det eneste at gøre da
at gøre noget ved det. Det kunne også være at hun ved at reagere nu kan
redde sig selv fra at få problemer senere... Ikke dermed sagt at hun vil
blive mere overvægtig med tiden

Så hvis hun nu bare selv tager initiativ, tager ansvar for sit eget liv
og ikke belemrer lægen, bliver der mere tid til de virkelig syge der
trænger

Hilsen Inger

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-05 22:08

Inger skrev den 14-09-2005 22:47:

> [...]
> ligegyldigt at gå til lægen. Det er muligt det ikke er farligt at veje
> hvad hun gør. Men hvis hun er utilpas med det, er det eneste at gøre da

Netop folk som vejer hvad de "bør" veje og har et ønske om at tabe sig
yderligere.
De bør lige finde ud af med sig selv (evt. ved lægens hjælp) om det bare
er en psykologisk/psykisk "overvægt" eller om det reelt er noget man
skal gøre noget ved det.

Husk nemlig på, at selv Anorektikere har problemer med deres "overvægt".

Og nej, jeg siger ikke, at Heidi er anorektiker eller har anden
spiseforstyrrelse.
Lægen er dog den eneste som kan lave den helbredsmæssige objektive
vurdering af heidi's krop og psyke.

> Det kunne også være at hun ved at reagere nu kan
> redde sig selv fra at få problemer senere... Ikke dermed sagt at hun vil
> blive mere overvægtig med tiden

Det er der ingen der ved noget om. Og hvis de gør, så vil jeg gerne
have lottotallene til på lørdag også.

> Så hvis hun nu bare selv tager initiativ, tager ansvar for sit eget liv
> og ikke belemrer lægen, bliver der mere tid til de virkelig syge der
> trænger

Jeg ved godt, hvad du hentyder til. Tilgengæld er lægen en relativ
lille udgift for at finde ud af om man selv er "pjattet" med den
overvægt man føler man har; eller om det reelt er noget man skal gøre
noget ved.

Fra : Kim

Dato : 15-09-05 07:02

"Carsten Riis" <.@.> skrev
> Dansk Kostomlægning (en udbrydergruppe af DDV) skal have 200 kroner i
> indmelding + 50 kroner pr. uge.

Ikke korrekt.
De 50 kroner pr. uge.er ikke tvunget.
Jeg var til 1 startmøde hos DDV ( 200,- kr ) hvor jeg fik en uge-plan
til at afkrydse så man havde styr på hvad man spiste, samt hvad der
var bedst at spise.

Og et møde 1 uge efter ( 50,- kr) for at blive vejet og peptalk,
der havde jeg tabt mig 1,3 kg.

> for de 200 får man: Introduktionsundervisning af kostprogrammet + en
> lille bog om kostprogrammet.

Korrekt, og Introduktionsundervisning af kostprogrammet + en
lille bog om kostprogrammet har jeg brugt rigtigt meget de sidste 2 mdl jeg
har kørt nogenlunde efter DDV.

> For 50eren får man: En vejning; peptalk; undervisning af et relevant emne
> i ca. 45 minutter.

Spild at 50,- kr efter min mening.
Jeg kører nu min egen madplan, ca. 80-90 % efter DDV's program,
kikker en gang imellem i DDV's Bog, der er rigtig god, men efter min
mening er det umuligt at køre 100 % eftter DDV's program uden at lide.

> Jeg tror - har ikke været til DDVmøde siden 7. april 2003 - at DDV er
> blevet til salgsmøder for deres egne fødevarer som kan købes i Føtex og
> SuperBest.

Helt enig.

DDV virker for mig. Er på ca 2 mdl gået fra 98 kg ned til 86 og er
stadig nedadgående.

Prøv DDV's 1'ste møde, + evt et par pep møder bagefter og find så din egen
rytme så du ikke lider. Jeg tager stadig en gang i mellem 1 cola, kage og
slik,
chokalade, IKKE hver dag, uden at jeg tager på.
Husk, der er sværrere for en dame at tabe sig end for mænd.

> Istedet for retningslinjer bør du hellere grave lidt dybere:
> Hvorfor falder du ned i chipsposen eller en lille hyggekage?
>
> Du vil nemlig før eller siden "hoppe ved siden af" retningslinjerne.

Som jeg forslår:
Prøv DDV's 1'ste møde, + evt et par pep møder bagefter og find så din egen
rytme så du ikke "lider", det er "rene" vare man skal spise, uden
tilsætningsstoffer,
det er IKKE slankemad, der er blot SUND mad

DDV's program er ikke slankemad, blot sund mad.
Alle i familie kan spise det, de bliver blot sundere, mindre syge, får flere
vitaminer osv osv, kun gode ting :)

Som jeg forslår:
[...]
Alle burde spise sund mad.

> Ork ja, din familie tager ikke skade af at spise den samme mad som dig.
> Så drop bare det med "hver sin mad".

Enig.

> Hvis din familie er mere sulten, så kan de jo spise mere. Eller at du
> koger nogen kartofler eller ris eller pasta til dem.

Enig

Mvh Kim

Fra : Sabina H.

Dato : 15-09-05 07:30

Heidi wrote:
> Hej.
>
> Jeg er i den situation, at jeg er begyndt at være flov over min krop.
> Jeg er 23 år, 182 høj, har 2 børn og vejer 73 kg.
> Jeg vil gerne ned og veje 65 kg.

rent faktisk ligger du (rent BMI mæssigt) lige smak-midt i feltet... din bmi
er på ca 21,5, hvor du, hvis du kommer ned på 65 vil ligge på knapt 20, som
er lige på grænsen til undervægtig........

> [...]
> ikke er skæv. Jeg synes dog selv, at jeg er buttet de forkerte steder.
> De ekstra kg sidder på min mave og i taljen. Jeg føler mig utilpas og

som jeg ser din placering af overvægt, så kunne jeg NEMT forestille mig at
størstedelen af det du føler er ekstra kg nok stammer fra dine
graviditeter.... hvor længe siden er det dine børn er født??

> [...]
> Jeg har meget brug for konkrete retningslinjer, da jeg er typen, som
> hurtigt falder ned i chipsposen og en lille hyggekage.

har du overvejet konkret og målrettet træning??
ud fra din bmi, og din placering af "overvægten" tror jeg nemlig du vil have
langt større glæde af at træne og dermed flytte vægten de rigtige steder
hen....

> [...]
> aften. Kuren skal være overskuelig, da de andre familiemedlemmer ikke
> skal på kur. Jeg skal dermed lave 2 retter hver dag og det skal der

ja, faktisk...
drop at lave to retter mad.... lav maden efter din plan, og giv evt ungerne
lidt eksta fedt i maden, og din mand kan så få flere kartofler og sovs, mens
du spiser dine grøntsager...
at lave to retter mad er ulideligt og uholdbart på sigt.....

dernæst, hvis din "overvægt" skyldes løse muskler/hud efter graviditet, vil
det alligevel ikke hjælpe med at du taber fedtvæv.... hvis du vil have en
ærlig chance for at se nogen form for forandring, bør du allerede i dag i
gang med at lave maveøvelser.... jeg ved godt at man ikke kan "punkttræne"
for at tabe sig, men du KAN punkttræne for at stramme op, og det tror jeg
faktisk du vil have langt større glæde af pt.....

og sidst, du er nok nødt til at erkende at du bliver ældre og at du har fået
to børn..... det sætter sine spor på kroppen.....

> På forhånd tak

jeg er ked af at jeg ikke lige kunne give dig hvad du ville have, men jeg
tror mere på at give folk konkrete redskaber, end at understøtte
luftkasteller.....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Heidi

Dato : 15-09-05 15:45

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> rent faktisk ligger du (rent BMI mæssigt) lige smak-midt i feltet... din
> bmi er på ca 21,5, hvor du, hvis du kommer ned på 65 vil ligge på knapt
> 20, som er lige på grænsen til undervægtig........

Jeg ved godt at jeg ligger ok, når vi snakker BMI men det ændre ikke det
faktum, at jeg har meget bløde kanter.
og føler mig grim, nr jeg står foran spejlet.. desværre

> som jeg ser din placering af overvægt, så kunne jeg NEMT forestille mig at
> størstedelen af det du føler er ekstra kg nok stammer fra dine
> graviditeter.... hvor længe siden er det dine børn er født??

Mine børn er 2½ år og 10 måneder.. så de er ikke så gamle endnu.
Før jeg fikm den første var jeg en str. 36 efter den første var jeg en str.
40 og efter nummer 2 er jeg vokset til 42.
Så der er virkelig sket en forandring der.

> [...]
> ud fra din bmi, og din placering af "overvægten" tror jeg nemlig du vil
> have langt større glæde af at træne og dermed flytte vægten de rigtige

Ja jeg har overvejet træning.. og skal da også igang med lidt mavebøjninger
osv. Jeg er udmærket klar over, at der er noget overskydende hud efter 2
fødsler.. og det vil jeg selvfølgelig gerne ha strammet op.
Der skal dog nok mere end bare træning, til at jeg kommer til at føle mig
tilpas med mig selv :)

> [...]
> "punkttræne" for at tabe sig, men du KAN punkttræne for at stramme op, og
> det tror jeg faktisk du vil have langt større glæde af pt.....

Jeg har blandt andet fået mig en lille dobbelthage.. som bliver påtalt af
min omgangskreds.. og den vil jeg gerne ha væk også.

> og sidst, du er nok nødt til at erkende at du bliver ældre og at du har
> fået to børn..... det sætter sine spor på kroppen.....

Jeg er helt med på, at man kan se når man har fået børn.. det viser mine
strækmærker også ;) og det med alderen.. ja den sætter selvfølgelig også
sine spror.
Dog er jeg sikker på, at jeg også har overskydende fedt på kroppen..og det
sidder simpelthen bare træls.

> jeg er ked af at jeg ikke lige kunne give dig hvad du ville have, men jeg
> tror mere på at give folk konkrete redskaber, end at understøtte
> luftkasteller.....

Jeg er glad for de forskellige svar der kommer.. og jeg kan helt sikkert
bruge noget fra alle svar

Fra : Sabina H.

Dato : 15-09-05 16:06

Heidi wrote:
> [...]
> det faktum, at jeg har meget bløde kanter.
> og føler mig grim, nr jeg står foran spejlet.. desværre

jamen jeg kender skam følelsen..... og bløde kanter er jo ikke så slemt ;)

> [...]
> en str. 40 og efter nummer 2 er jeg vokset til 42.
> Så der er virkelig sket en forandring der.

hehe, så se på mig, jeg har en BMI på 26 og bruger en størrelse 40/42
nederst og en 38 øverst....
min kropsbygning gør så at jeg næppe kommer ned under en størrelse 40 på
bagdelen*G* og det har jeg efterhånden lært at leve med.... jeg er så også
lidt ældre og har været igennem nogle ting efterhånden såååå....
når du nu vurderer størrelsen, taler vi så buksestørelse, eller bluse
størrelse eller hvad??

> [...]
> overskydende hud efter 2 fødsler.. og det vil jeg selvfølgelig gerne
> ha strammet op. Der skal dog nok mere end bare træning, til at jeg kommer

dont knock it till you've tryed it....
jeg har opnået meget mere med træning end bare at tabe mig*G* rent faktisk
har jeg ikke rigtig tabt mig rent kilomæssigt bare på træning... men jeg har
såsandelig rykket GEVALDIGT rundt på kiloene.....
muskler vejer mere end fedt, og sidder pænere.....og, tro det eller ej,
fylder også mindre*G*
derfor, hvis du træner målrettet.... styrker maven og kropskorsettet,
(strammer op om mave og talje), træner benene (strammer op om lår og lægge)
og måske endda tager lidt arme og bryst muskulatur med, så vil du faktisk
ret hurtigt se en ændring....
jeg træner også ryg, hvilket giver mig en bedre holdning og får mig faktisk
til at se både slankere og højere ud.....

efter et besøg hos min mave/tarmlæge i dag har jeg endda fået bekræftet
(igen) at jeg faktisk ikke bør tabe mig ret meget.... jeg har "fedtet"
siddene på de "rigtige" steder...

> Jeg har blandt andet fået mig en lille dobbelthage.. som bliver
> påtalt af min omgangskreds.. og den vil jeg gerne ha væk også.

hvis din omgangskreds påtaler en lille dobbelthage (og den er næppe ret stor
med din vægt) så er det sku ikke særligt gode venner...
du KAN jo faktisk desværre være af en støbning der har tendens til
dobbelthage uden egentligt at være overvægtig.... det KAN også være at du
via træning vil kunne reducere den, bare ved ændring af kropsholdning.....

> [...]
> selvfølgelig også sine spror.
> Dog er jeg sikker på, at jeg også har overskydende fedt på
> kroppen..og det sidder simpelthen bare træls.

jeg synes bare dit mål er en smule "urealistisk"..... især hvis dit middel
kun er maden....
du kunne måske godt tabe dig så vægten kom det rette sted hen, men jeg
tvivler stærkt på at du vil opnå det du reelt ønsker, nemlig at komme af med
fedtet på de steder det nu sidder.....

dejligt at høre :)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Inger

Dato : 16-09-05 06:12

Heidi wrote:

> Jeg ved godt at jeg ligger ok, når vi snakker BMI men det ændre ikke det
> faktum, at jeg har meget bløde kanter.
> og føler mig grim, nr jeg står foran spejlet.. desværre

Nu skal vi også lige huske på, at man ikke kan regne med BMI alene. Hvis
Heidi har spinkle knogler kan BMI være ret så misvisende. Jeg er selv et
godt eksempel, omend omvendt. Hvis min BMI skulle ligge på 22 ville jeg
være undervægtig, fordi jeg har en meget kraftig knogle bygning.

> Dog er jeg sikker på, at jeg også har overskydende fedt på kroppen..og det
> sidder simpelthen bare træls.

Få målt din fedtprocent... Så kan du se hvor du bør sætte ind. Hvis din
fedtprocent ligger over hvad den bør for dig, ja så har du ret i at det
er fedt du skal tabe. Det kan du jo så gøre både ved træning og sund
kost. Hvis din fedt procent ligger i normal området for dig, ja så skal
du nok snarere træne for at "flytte" på de bløde kanter som tidligere
foreslået.

Du kan formentlig få målt din fedt procent i et trænings center. De to
centre jeg har været med i tilbyder det som standard når man melder sig
ind og bliver introduceret til maskinerne.

Venlig hilsen Inger

Fra : Sabina H.

Dato : 16-09-05 07:26

Inger wrote:

> [...]
> selv et godt eksempel, omend omvendt. Hvis min BMI skulle ligge på 22
> ville jeg være undervægtig, fordi jeg har en meget kraftig knogle

det er jo ikke knoglernes volumen der alene afgør om en BMI er
misvisende... det er også kroppens facon....
jeg er feks bygget som en "italiensk mamma" (som min chefs mand var så sød
at beskrive det en dag*G*) jeg har brede hofter, store bryster og en smal
smal talje..... hvis jeg skulle ned på en BMI på 20, ville jeg ligne et
anorexi offer.... 22 er endda i underkanten.... min laveste vægt som voksen
har været på 63 kg, hvilket giver mig en bmi på knapt 24, og det er _endda_
i underkanten.... der bliver jeg nemlig også knoglet og underlig at se på
omkring hofterne...
hvis jeg skal ligge i normalområdet og se normal ud, vil jeg skulle ligge på
65-67 kg...... og det til trods for at jeg faktisk HAR spinkle knogler.....

> [...]
> og sund kost. Hvis din fedt procent ligger i normal området for dig,
> ja så skal du nok snarere træne for at "flytte" på de bløde kanter

se her undrer jeg mig så.... hvis fedtprocenten ligger i normalområdet, så
er der jo intet behov for at træne, desuden kan man ikke "flytte"
fedtdepoter.... man kan mindske fedtdepoter, og øge muskelmasse....
det vil måske ikke rykke vildt på vægten, men det vil med ret stor sikkerhed
rykke i spejlet....

> Du kan formentlig få målt din fedt procent i et trænings center. De to
> centre jeg har været med i tilbyder det som standard når man melder
> sig ind og bliver introduceret til maskinerne.

et motionscenter en en god ting, men jeg er stadig ikke overbevist om at
fedtprocenten bør bruges som du nævner, i henhold til udgangspunktet....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Inger

Dato : 16-09-05 07:59

Sabina H. wrote:

> [...]
> 65-67 kg...... og det til trods for at jeg faktisk HAR spinkle knogler.....

Lige min pointe

> [...]
> fedtdepoter.... man kan mindske fedtdepoter, og øge muskelmasse....
> det vil måske ikke rykke vildt på vægten, men det vil med ret stor sikkerhed

Hmm... jeg tror jeg har fået formuleret mig lidt kludret
Hvis fedtprocenten ligger indenfor det normale kan man jo stadig godt
træne for at forme lidt på sin krop... Mavebøjninger kan vel stadig give
en fladere mave, f.eks. og så har man jo taget lidt af de "bløde kanter"
?
Eller... Det håber jeg da, for ellers ved jeg ikke om jeg gider lave
alle de mavebøjninger

Nu ved jeg ikke hvor Heidi synes hun har bløde kanter, men jeg kunne
godt forestille mig at maven er en af dem (no offence)

Som jeg forstår det så er Heidi utilfreds min sin krop som den ser ud
nu. Det er egentlig derfor jeg foreslår at træne uanset hvad. Det giver
velvære og mere tilfredshed med sig selv og sin krop

> et motionscenter en en god ting, men jeg er stadig ikke overbevist om at
> fedtprocenten bør bruges som du nævner, i henhold til udgangspunktet....

altså, hvis fedtprocenten er for høj er der vel ikke noget forkert i at
træne for at få det væk? Om man så omfordeler det til muskler eller
forbrænder det væk ved fedtforbrændende træning?

Hvis fedtprocenten er ok vil jeg stadig mene at det er okay at træne for
at få et bedre velvære og flere muskler. Min venindes fedtprocent er for
lav, men hun træner for at få nogle flere muskler fordi hun ikke synes
hun har kræfter nok i armene og har problemer med ryggen. Er det ikke ok
at gøre?

Venlig hilsen Inger

Fra : Heidi

Dato : 16-09-05 18:45

Hej igen Inger

Ja det er på maven jeg har problemet og så lige oven bukse kanten.
Når jeg sidder ned kommer der en fold under brysterne..den vil jeg også
gerne ha væk.

Jeg er bygget sådan at jeg altid har være spinkel..men ikke for spinkel.
Brysterne er ikke store men man kan da se at jeg er en kvinde.

Så det er egentlig også bare min mave, talje, dellerne under brysterne når
jeg sidder og de små saddeltasker jeg har fået

//Heidi

Fra : Sabina H.

Dato : 16-09-05 19:17

Heidi wrote:
> Hej igen Inger
>
> Ja det er på maven jeg har problemet og så lige oven bukse kanten.
> Når jeg sidder ned kommer der en fold under brysterne..den vil jeg
> også gerne ha væk.

jeg får en tanke når du nu skriver du får en fold under brysterne... er du
sikker på at det ikke kan skyldes din graviditet? at dine mavemuskler
simpelthen har været overstrukket og derfor er blevet for "slappe"/"store"??

jeg spørger fordi jeg har en bekendt som netop er blevet opereret for
overflødigt maveskind, og hun havde, som du, en fold under brysterne, værst
når hun sad ned....
da hun så bliver opereret får hun at vide at årsagen til hendes fold under
brysterne, er at mavemusklen har været "revnet" mellem muskeldelene, grundet
hendes meget store mave under graviditeten, og de syede hende sammen igen,
så hun nu har en fin og flad mave..... hun fik også at vide at den "defekt"
ville hun ikke kunne have trænet væk, fordi det ikke var fedt der sad der...

> Jeg er bygget sådan at jeg altid har være spinkel..men ikke for
> spinkel. Brysterne er ikke store men man kan da se at jeg er en
> kvinde.

jeg tror du skal prøve at lave nogle målinger.... måle forskellen mellem
bryst/talje/hofter og bemærke om det bør ændres.... hvis dit taljemål og dit
hoftemål ligger forholdsvis tæt på hinanden, så er det træning der skal
til....

> Så det er egentlig også bare min mave, talje, dellerne under
> brysterne når jeg sidder og de små saddeltasker jeg har fået

hehe, jeg sidder her og bliver mere og mere overbevist om at det er træning
der skal til...... ;)
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Heidi

Dato : 16-09-05 20:49

> [...]
> skal til....

> hehe, jeg sidder her og bliver mere og mere overbevist om at det er

Jeg er også ved at se efter billigt/brugt træningsudstyr på nettet. Jeg er
typen som skal ha udstyr for at gennemfører :) tror jeg.
Det er første gang jeg er i denne situation, hvor jeg føler mig utilpas.. så
det er vildt mærkelige.. træsl og ja.. du kender selv fornemmelsen kan jeg
forstå

Fra : Sabina H.

Dato : 16-09-05 21:06

Heidi wrote:

> [...]
> Det er første gang jeg er i denne situation, hvor jeg føler mig
> utilpas.. så det er vildt mærkelige.. træsl og ja.. du kender selv

jeg kan anbefale dig at dyrke pilates.... gør det selv, og er vildt glad for
det.... det strammer op og "flytter" muskelmassen rundt så man bliver smal
alle de rigtige steder ;)

jeg bruger selv Winsor pilates, som du kan købe gennem tv-shop ;)

nemt at gå til, og nemt at bruge.... og tro mig, du vil opleve en VOLDSOM
forbedring i holdning og smedighed efter bare tre gange ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Inger

Dato : 18-09-05 21:06

Sabina H. wrote:

> [...]
> ville hun ikke kunne have trænet væk, fordi det ikke var fedt der sad der...

Hmm... Jeg har også sådan en slags fold under brysterne når jeg sidder
ned. Min mave bliver lissom delt op i to. Jeg har endda nogle ret
markante mærker der hvor jeg "folder" når jeg står op. Men jeg altså
aldrig været gravid. Kan det være andet end fedt, når jeg nu aldrig har
været gravid og mine mavemuskler altså har været "revnet"? Hvordan ved
jeg om det er fedt?

> hehe, jeg sidder her og bliver mere og mere overbevist om at det er træning
> der skal til...... ;)

Det tror jeg også

Fra : Sabina H.

Dato : 18-09-05 21:55

:

> [...]
> aldrig været gravid. Kan det være andet end fedt, når jeg nu aldrig
> har været gravid og mine mavemuskler altså har været "revnet"?

det lurer du på fastheden af den "delle".... jeg får skam også en delle
under brystet når jeg sidder, men den er helt væk når jeg står op....
jeg VED jeg har for meget maveskind (har fået det konstateret af, indtil nu,
3 praktiserende læger, 2 gastroenterologer og en plastikkirurg) men jeg ved
også at min mave, under skindet, er yderst veltrænet og flad...

dellen kan dog også være forholdsvis fast, trods kun fedtvæv, hvis der er
tale om "æblefacon".... altså hvor fedtet primært sidder på maven, lidt ala
"øl-vom"....
i dit tilfælde vil jeg tro det drejer sig om det samme som mig, med en
fedtdelle, jeg foreslog det som en mulighed til Heidi, for at vise hende at
der kunne være tale om andet end blot fedt på maven.....

> Det tror jeg også

så kan vi jo kun håbe på at vi kan overtale Heidi ;)

jeg opgav iøvrigt at svare på et af dine andre indlæg (den om træning for
fedtprocenten versus træning for muskelmasse" da jeg faktisk følte det hele
kunne koges ned til "træning" punktum slut*G*

jeg kan ike få mig selv til at forestile mig at det er en regulær slankekur
der skal til, når vi snakker om en BMI midt i feltet..... så MÅ der være
tale om for meget fedtvæv, og den bedste måde at ændre faconen på, uanset
årsagen, er nu engang træning*G*

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Inger

Dato : 19-09-05 21:31

Sabina H. wrote:

> [...]
> 3 praktiserende læger, 2 gastroenterologer og en plastikkirurg) men jeg ved
> også at min mave, under skindet, er yderst veltrænet og flad...

Min delle er også væk når jeg står op... Men man kan se nogle
mærker/streger der hvor eg folder.

> [...]
> fedtdelle, jeg foreslog det som en mulighed til Heidi, for at vise hende at
> der kunne være tale om andet end blot fedt på maven.....

Okay... Jeg er så stadig ikke helt sikker på hvilken slags delle jeg har
Jeg har altid været meget ked af den delle, og jeg reagerede på dit
indlæg fordi jeg lurede på om den så ikke kan fjernes ved træning. Det
håber jeg nemlig på. Hvis ikke den kan det, spekulerer jeg nu på hvad
jeg så kan gøre, selvom jeg ikke er meget for tanken om at skulle under
kniven. Men jeg er altså enormt ked af den delle...

Men jeg skal vel ned på mit mål førend jeg kan være helt sikker?

> så kan vi jo kun håbe på at vi kan overtale Heidi ;)

Jeps

> [...]
> tale om for meget fedtvæv, og den bedste måde at ændre faconen på, uanset

Ja Enig igen

Fra : Sabina H.

Dato : 19-09-05 22:22

Inger wrote:

> Min delle er også væk når jeg står op... Men man kan se nogle
> mærker/streger der hvor eg folder.

sådan ser jeg også ud*G*
jeg ligner faktisk temmelig meget michelinmanden når jeg sidder ned ;)
øverst har jeg en bred delle som er halvvejs delt (halvvejs skyldes at jeg
har tabt mig, tidligere var den helt delt*G*) ind fra begge sider...
derunder har jeg en lidt smallere men meget blødere delle, og nederst, under
trussekanten (lige ved hårene) har jeg faktisk endnu en delle, som også
hænger når jeg står....
det hele hænger i gardiner når jeg står op, så selvom jeg, med tøj på, ikke
ser overvægtig ud, har jeg stadig nogle buler under tøjet som anes, fra den
øverste delle... de nederste kan jeg skjule med trusser og bukser siddende
på de rigtige steder....

> [...]
> om at skulle under kniven. Men jeg er altså enormt ked af den delle...
>
> Men jeg skal vel ned på mit mål førend jeg kan være helt sikker?

ikke nødvendigvis... jeg har ikke nået mit mål endnu, men allerede da jeg
lå ca 8-10 kg over mit mål kunne jeg mærke at dellen var "løs"... altså jeg
kan gribe ind omkring den, og under den mærke mine muskler (med de
muskel-inddelinger der nu er i maveregionen)
prøv om du kan gribe om dellen, og samtidig spænde dine mavemuskler.... hvis
du har et godt tag i dellen, og den fornemmelse i dellen ikke ændrer sig,
når du spænder musklerne, burde der være en god chance for at det bare er
fedtvæv ;) du kan også bare spænde i mavemusklen, og trykke ind på dellen,
og fornemme dine muskler under den... det er lidt svært at beskrive.....
du kan jo sagtens gemme på stærke muskler under fedtet.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Inger

Dato : 20-09-05 17:40

Sabina H. wrote:
> Inger wrote:
[snip]
> [...]
> og fornemme dine muskler under den... det er lidt svært at beskrive.....
> du kan jo sagtens gemme på stærke muskler under fedtet.....

Okay Jeg må prøve at mærke efter Tusin tak

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-09-05 09:54

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> det er jo ikke knoglernes volumen der alene afgør om en BMI er
> misvisende... det er også kroppens facon....

Kraftig knoglemasse og meget muskuløs - kroppens facon underordnet - kan
forårsage et meget højt BMI, der ikke er spor for højt.

Kroppens facon afgøres af knoglebygning, muskler og fedt - og hvis det ikke
muskler og knogler, der giver et højt BMI, så er det fedtdepoter.

> jeg er feks bygget som en "italiensk mamma" (som min chefs mand var så sød
> at beskrive det en dag*G*) jeg har brede hofter, store bryster og en smal
> smal talje.....

Og sådan er vi nogle, der ser ud, fordi vi har fedtdepoter på baller,
hofter, bryster. Så "faconen" er så sige skabt af vores fedtdepoter.
(Medmindre vi er meget muskuløse). Den "solide knoglebygning" er ofte svær
at se på grund af indpakningen.

> hvis jeg skulle ned på en BMI på 20, ville jeg ligne et anorexi offer....
> 22 er endda i underkanten....

De fleste med et lavt BMI ligner anoreksi-ofre. Det er nemlig kun muligt at
have et lavt BMI, hvis du har få fedtdepoter og/eller beskeden muskelmasse.
Og det er bedre at ligge i den højere ende af det sunde BMI end i den lave.
Forudsat at man er muskuløs og ikke bare har for meget fedt.

> min laveste vægt som voksen har været på 63 kg, hvilket giver mig en bmi
> på knapt 24, og det er endda_ i underkanten.... der bliver jeg nemlig også
> knoglet og underlig at se på omkring hofterne...

Det fedt kvinder har er sædvanligvis også langt sundere end det fedt mænd
bærer rundt på. Det handler om placeringen. Og fedt på hofter og bryster er
ok fedt.

> hvis jeg skal ligge i normalområdet og se normal ud, vil jeg skulle ligge
> på 65-67 kg...... og det til trods for at jeg faktisk HAR spinkle
> knogler.....

Fedtprocenten er langt mere sigende end BMI.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina H.

Dato : 18-09-05 16:04

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Kraftig knoglemasse og meget muskuløs - kroppens facon underordnet -
> kan forårsage et meget højt BMI, der ikke er spor for højt.

det er jeg så ikke helt enig i.... jeg har faktisk spinkle knogler (ses
tydeligst på mine underarme og underben og hænder og fødder) men har derimod
meget brede hofter, og en forholdsvis rummelig brystkasse....

> [...]
> hofter, bryster. Så "faconen" er så sige skabt af vores fedtdepoter.
> (Medmindre vi er meget muskuløse). Den "solide knoglebygning" er ofte

min "facon" er skabt mere af mine hoftes bredde, end af fedtdepoter på
samme.... betyder jo ikke at jeg ikke har fedtdepoter disse steder, det er
blot ikke dem der er afgørende for om jeg er bred bagom ;)
mine brysters fedtdepoter er også lidt tricky, for jeg taber mig aldrig på
brysterne når jeg smider kilo....

> [...]
> beskeden muskelmasse. Og det er bedre at ligge i den højere ende af
> det sunde BMI end i den lave. Forudsat at man er muskuløs og ikke

hvilket jo bare understreger min pointe.... hvis man har en middel BMI men
føler man er for blød, skyldes det jo nok mere at man har beskeden
muskelvægt, end regulær overvægt.....

> Det fedt kvinder har er sædvanligvis også langt sundere end det fedt
> mænd bærer rundt på. Det handler om placeringen. Og fedt på hofter og
> bryster er ok fedt.

ja, men det kan vi jo så konkludere at Heidis fedtfordeling ikke helt sidder
som "kvinders"....
"kvinders" fordi det langt fra er alle kvinder der har pærefacon :(

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-09-05 21:52

> det er jeg så ikke helt enig i.... jeg har faktisk spinkle knogler (ses
> tydeligst på mine underarme og underben og hænder og fødder) men har
> derimod meget brede hofter, og en forholdsvis rummelig brystkasse....

Brede hofter påvirker kun dit BMI, hvis det er fedtdepoter, der gør dem
brede. Hvis dine "brede hofter" er brede, fordi hofteskålene siddder "langt"
fra hinanden, påvirker det ikke dit BMI i hverken den ene eller anden
retning.

At man har "brede hofter" eller smalle ditto er således ikke noget, der er
lig med, at man bør ligge i den ene eller anden ende af BMI-skalaen.

Har man spinkle knogler og har man ikke dyrket styrketræning eller haft
hårdt fysisk arbejde, taler alt for, at ens BMI bør ligge i den lave ende af
skalaen. Selv med brede hofter *S*

> min "facon" er skabt mere af mine hoftes bredde, end af fedtdepoter på
> samme....

Kender det. Mine hofter blev bredere efter en fødsel. Mit hoftemål, når jeg
stort set ikke har fedt på siderne, er ca 5 cm større end før fødslen. Men
det påvirker ikke på nogen måde mit BMI.

> ja, men det kan vi jo så konkludere at Heidis fedtfordeling ikke helt
> sidder som "kvinders"....

Jeg har ingen fornemmelse af, hvordan Heidis fedt er fordelt. *S*

> "kvinders" fordi det langt fra er alle kvinder der har pærefacon :(

Masser af kvinder at den usunde æblefacon.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina H.

Dato : 19-09-05 22:33

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> dem brede. Hvis dine "brede hofter" er brede, fordi hofteskålene
> siddder "langt" fra hinanden, påvirker det ikke dit BMI i hverken den

det er en noget skråsikker udtalelse, uden at kende mig eller have set
mig... men dig om det...
derudover har jeg ikke ment at mine brede hofter har noget med min
personlige bmi at gøre, blot at det ikke kun er tale om muskelmasse og
knoglemasse der afgør bmi.... beklager at jeg har taget udgangspunkt i noget
personligt....

i og med at mine hofteskåle sidder langt fra hinanden er der plads til mere
muskelvæv, og, naturligvis, mere fedtvæv også..... det vil påvirke "normal"
BMI'en, i min erfaring.....
(normal-bmi'en i dette tilfælde henviser til den bmi der er normal for den
enkelte krop, vidste bare ikke hvad jeg ellers skulle kalde det*G*)

> At man har "brede hofter" eller smalle ditto er således ikke noget,
> der er lig med, at man bør ligge i den ene eller anden ende af
> BMI-skalaen.

det kan jo så diskuteres....
min tolkning er at en kvinde med brede hofter, bedre kan tåle en højere bmi,
både af udseende og rent helbredsmæssigt, da hun ofte vil lagre fedtet på
selvsamme hofter og lår...
hvor en kvinde med smalle hofter er tilbøjelig til æblefacon, og derfor
bedre tåler en lav bmi, af udseende og helbredsmæssigt....

> Har man spinkle knogler og har man ikke dyrket styrketræning eller
> haft hårdt fysisk arbejde, taler alt for, at ens BMI bør ligge i den
> lave ende af skalaen. Selv med brede hofter *S*

det bliver vi nok ikke enige om.....

> Kender det. Mine hofter blev bredere efter en fødsel. Mit hoftemål,
> når jeg stort set ikke har fedt på siderne, er ca 5 cm større end før
> fødslen. Men det påvirker ikke på nogen måde mit BMI.

jeg har altid haft samme bredde på hofterne, og har altid haft en
forholdsvis høj bmi.. jeg har ikke været midt i feltet siden jeg var 16 år,
og går normalt, i dag, ikke for at være overvægtig.....
du dyrker mere motion end jeg (tror jeg), derfor påvirker det din bmi....
bmi er en underlig ting, der jo netop ikke skelner mellem fedt og
muskler....

min teori er så at man ved at se på kroppens naturlige facon, kan lure sig
lidt frem til hvor i feltet man bør ligge, uden nødvendigvis at skele til
knoglemasse og muskelmasse....

> Jeg har ingen fornemmelse af, hvordan Heidis fedt er fordelt. *S*

så har du ikke læst hendes indlæg.....

> Masser af kvinder at den usunde æblefacon.

just my point.....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-09-05 08:29

> det er en noget skråsikker udtalelse, uden at kende mig eller have set
> mig... men dig om det...

Jeg kan bestemt ikke udtale mig om dit BMI - men jeg vover nu alligevel
skråsikkert at hævde, at selvfølgelig påvirker det ikke ens BMI, at ens
hofteskåle sidder "langt" fra hinanden.

> derudover har jeg ikke ment at mine brede hofter har noget med min >
> personlige bmi at gøre, blot at det ikke kun er tale om muskelmasse og
> knoglemasse der afgør bmi.

BMI afgøres af knoglemasse, fedt, muskelvæv, blodmængde, væskemængde..... og
selv to mennesker, der umiddelbart ser ud til at være ens i størrelse, kan
have vidt forskelligt BMI.

> i og med at mine hofteskåle sidder langt fra hinanden er der plads til
> mere muskelvæv, og, naturligvis, mere fedtvæv også..... det vil påvirke
> "normal" BMI'en, i min erfaring.....

Bestemt er der plads til mere. Men det betyder ikke, at du SKAL have mere
fedt mellem hofteskålene og et højere BMI end den, der har hofteskålene
siddende tæt.

> min tolkning er at en kvinde med brede hofter, bedre kan tåle en højere
> bmi, både af udseende og rent helbredsmæssigt, da hun ofte vil lagre
> fedtet på selvsamme hofter og lår...

Hvorvidt man bedre kan tåle en høj BMI afhænger af knoglemasse og
muskelmasse - af, om man er veltrænet eller ej.

> hvor en kvinde med smalle hofter er tilbøjelig til æblefacon, og derfor
> bedre tåler en lav bmi, af udseende og helbredsmæssigt....

Om BMI er høj eller lav siger ikke i sig selv noget om dit helbred. Bortset
fra, at et meget lav BMI oftest er lig med undervægt.

> bmi er en underlig ting, der jo netop ikke skelner mellem fedt og
> muskler....

Præcis! Ligesom det heller ikke skelner mellem - eller påvirkes af -
knoglernes placering *S*

> min teori er så at man ved at se på kroppens naturlige facon, kan lure sig
> lidt frem til hvor i feltet man bør ligge, uden nødvendigvis at skele til
> knoglemasse og muskelmasse....

Det kan man ikke, kan jeg så fortælle dig. Det er nemlig særdeles svært at
se på veltrænede folk, hvad de vejer. Og folks knoglemasse er heller ikke så
ligetil at vurdere.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina H.

Dato : 22-09-05 18:55

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Jeg kan bestemt ikke udtale mig om dit BMI - men jeg vover nu
> alligevel skråsikkert at hævde, at selvfølgelig påvirker det ikke ens
> BMI, at ens hofteskåle sidder "langt" fra hinanden.

ok, så prøv lige denne, i min opfattelse, lidt logiske slutning...
brede hofter = længere muskler = mere muskelmasse = højere vægt....
smalle hofter = kortere muskler = mindre muskelmasse = lavere vægt.....

det kan godt være at bredden på hofterne i sig selv ikke øger vægten, men
den muskelmasse der uværligt vil være mere af, end hvis man har smalle
hofter, vejer såsandelig da også noget... for ikke at tale om den øgede
knoglemængde...

> BMI afgøres af knoglemasse, fedt, muskelvæv, blodmængde,
> væskemængde..... og selv to mennesker, der umiddelbart ser ud til at
> være ens i størrelse, kan have vidt forskelligt BMI.

deri er vi enige.....

> Bestemt er der plads til mere. Men det betyder ikke, at du SKAL have
> mere fedt mellem hofteskålene og et højere BMI end den, der har
> hofteskålene siddende tæt.

jeg taler ikke om mere fedt, men bare generelt "mere".... altså mere af det
hele, grundet den øgede bredde....

> Hvorvidt man bedre kan tåle en høj BMI afhænger af knoglemasse og
> muskelmasse - af, om man er veltrænet eller ej.

dvs du mener ikke at der kan være en eller anden form for relation mellem
den sunde pæreform og brede hofter, og mellem smalle hofter og den usunde
æbleform?

> Om BMI er høj eller lav siger ikke i sig selv noget om dit helbred.
> Bortset fra, at et meget lav BMI oftest er lig med undervægt.

du taler helt ved siden af min pointe.......

> Præcis! Ligesom det heller ikke skelner mellem - eller påvirkes af -
> knoglernes placering *S*

det er vi så uenige om..... min logik siger mig noget andet....

> Det kan man ikke, kan jeg så fortælle dig. Det er nemlig særdeles
> svært at se på veltrænede folk, hvad de vejer. Og folks knoglemasse
> er heller ikke så ligetil at vurdere.

jeg snakker ikke om hvad de vejer rent kilomæssigt, men omforholdet mellem
kroppens facon (her taler jeg om der er tale om brede hofter, smalle hofter,
store bryster, små bryster og lignende) og så selve BMI tallet.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-05 10:09

Inger skrev den 16-09-2005 07:12:

> [...]
> godt eksempel, omend omvendt. Hvis min BMI skulle ligge på 22 ville jeg
> være undervægtig, fordi jeg har en meget kraftig knogle bygning.

Du bruger vel ikke kraftig knoglebygning som undskyldning for din
overvægt, vel?

Fra : Heidi

Dato : 16-09-05 18:41

Hej Inger.

Jeg har faktisk fået målt min fedtprocent.. og den er for høj... ikke meget
for høj...men for høj
Jeg kan ikke huske hvad den viste helt nøjaktigt
Den blev målt her i juli 2005.
Min knoglestruktur er heller ikke af den vilde slags...

Så det er også derfor jeg nu søger lidt slankeråd
Det er jo træls, at gå og være utilfreds med sig selv. :)

//Heidi

Fra : Sabina H.

Dato : 16-09-05 19:19

Heidi wrote:
> [...]
>
> Så det er også derfor jeg nu søger lidt slankeråd
> Det er jo træls, at gå og være utilfreds med sig selv. :)

så er det jeg sidder her og tænker, jamen vi kan jo sagtens give dig masser
af kostråd, men hvad i pokker vil du gøre hvis du sidder om 6 mdr og har en
bmi på 20, men faconen stadig er helt off?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Heidi

Dato : 16-09-05 20:45

> [...]
> masser af kostråd, men hvad i pokker vil du gøre hvis du sidder om 6 mdr
> og har en bmi på 20, men faconen stadig er helt off?

Jeg ved ikke hvad jeg vil gøre på det tidspunkt.. hvis tingene ser sådan ud.
Men jeg satser virkelig på, at en sund kost/diæt og træning er løsningen for
mig.

//Heidi

Fra : Inger

Dato : 18-09-05 21:26

Heidi wrote:
> [...]
>
> Så det er også derfor jeg nu søger lidt slankeråd
> Det er jo træls, at gå og være utilfreds med sig selv. :)

Hej Heidi

Jamen så fik du da det afklaret

Jeg synes det er fint nok hvis du giver dig i kast med at leve sundt.
Men jeg tror ikke at du ligefrem trænger til den helt store kur
Start med at leve sundt og spis masser af grønt, og så i gang med
træningen. Jeg tror at træningen er det der vil gøre mest for dig. Dels
fordi du kan gøre meget for din mave, lår og baller ved at træne og dels
fordi træningen vil give dig mere velvære. Og med velvære kommer en
større tilfredshed med dig selv og det du ser i spejlet.

Men en ting skal du lige huske på: Du skal gøre op med dig selv hvad der
skal ske når du har tabt dig og nået dit mål. Hvis du ikke gør op med
dig selv hvad der skal ske, så risikerer du at blive vildt skuffet og så
ryger hele molevitten meget nemt på igen. Det er så min personlig
erfaring, som jeg lige synes jeg ville give dig med på vejen
Jeg tillader mig lige at citere Carsten Riis fra en anden tråd
(motivering af kæresten):
Et vægttab løser ikke alle de andre problemer man har i livet.
Hvis man virkelig tror det, så får man en slem opvågning når vægttabet
er opnået. Man har så bare erstattet sin store overfrakke med en
fantasiforestilling om, at livet bliver lettere når de overflødige kilo
er væk.

Men held og lykke med det hele

Hilsen Inger

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-09-05 12:56

Heidi wrote:

> Har i andre alternativer evt. billigere måder..man kan tabe sig på.
> Jeg har meget brug for konkrete retningslinjer, da jeg er typen, som hurtigt
> falder ned i chipsposen og en lille hyggekage.

Ja, Fortsæt med dine chipsposer og hyggekager, men prøv noget
vægttræning. Du taber sikkert ikke kilo, men dine kilo bliver flyttet
de rigtige steder hen. Hvis du ikke har tid til at gå i et
træningscenter 3 gange ugentligt, så kan man sagtens finde øvelser
man kan lave hjemme i stuen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-09-05 13:20

"Heidi" <nicholai@> skrev i en meddelelse
> [...]
> kur.
> Jeg skal dermed lave 2 retter hver dag og det skal der være overskud til

Jeg mener nu heller ikke, at dit egentlige problem er vægten,
men snarere, at du skal til at acceptere, at du har facon som en
kvinde - med den omfordeling af fedtdepoterne, som du taler om.

Det er noget, du kan arbejde med på flere fronter: enten accepterer
du (efterhånden) at kvindekroppe ser sådan ud (mænd elsker det!),
eller også må du i gang med træningen, så du kan omfordele fedtet
til muskler i stedet for.

Mvh.Bodil.