Børn for enhver pris? + / -
Fra : Søren M

Dato : 10-09-05 15:19

Jeg er blevet spurgt af en god veninde som jeg kærestede lidt med for 10
år siden om jeg vil være far til hendes kommende barn.

Hun er for nyligt er blevet skilt, hun er ca. 36 år. og regner ikke med
at finde en ny mand foreløbigt, da der sikkert vil gå en del tid før hun
bliver forelsket igen.

Hun vil meget gerne have et ekstra barn inden det er for sent og jeg vil
da også være far en dag men ikke for en hver pris!
Hun allerede har et "barn" på 14 år.

Fordele:
1) Barnet vil være heldigere end de fleste skilsmisse børn, hvor der som
regel oven i bruddet mellem forældrene er kamp om forældremyndigheden
mm.

2) Barnet får to forældre som begge elsker det og er enige.

3) Barnet skal være til deling ex. en uge hos mig og en uge hos hende.
Jeg ved så ikke hvordan de første 3 år skal gå når det er vigtigst at
barnet er hos moderen.

4) Hun har allerede et dejligt "barn" på 14 og hun er en super mor.

5) Jeg har været papfar et par gange og en gang for en på 5 mdr. og op
til han var 3 år. Så jeg kan da skifte bleer og børn elsker mig. (super
dad)

6) Andre..?

Bagdele:
1) Barnet vil være splittet og forvirret da der ikke er den ro og
stabilitet som børn har brug for.
Jeg ved ikke om det har nogen indflydelse og hvilken.

2) Børn skal helst komme ud af kærlighed mellem 2 mennesker og ikke af
egoistiske grunde.

3) Andre..?

Når man tænker på hvordan folk alligevel ikke kan holde sammen i dag,
hvordan kvinder laver børn på mænd, så de kan ha barnet alene, så er det
vel en bedre løsning end så mange andre?

Det kan godt være det lyder lidt uovervejet og jeg er også lige blevet
konfronteret med det for nyligt så jeg er i tvivl, men beæret.

Jeg vil i den forbindelse høre om hvad der er for og imod, så jeg
forhåbentligt kan danne mig en mere nuanceret mening og træffe det
rigtige valg ud fra dette.

Få forhånd mange tak for svarene.

Mvh.
Søren

Fra : Jørgen

Dato : 10-09-05 17:40

Søren M skrev:

> Jeg vil i den forbindelse høre om hvad der er for og imod, så jeg
> forhåbentligt kan danne mig en mere nuanceret mening og træffe det
> [...]
og hvor kommer så børnene ind i billedet.
Skilsmisse , ny pap far som tidlige har været pap far og bare skipper
barnet børnene, så pap far på ny.
Tænk å barnet også når det går i vasken igen.
Lyder ikke særlig voksen, men meget egoistisk,
Elsker du moren eller vil det være rar at have en elskerinde ved hånden

Jørgen O

Fra : Soliema

Dato : 11-09-05 21:01

> [...]
> Lyder ikke særlig voksen, men meget egoistisk,
> Elsker du moren eller vil det være rar at have en elskerinde ved hånden

Jørgen, jeg tror ikke lige, at du har fået fat i pointen her, det sørens
veninde vil, er ikke at gå i seng med søren, eller ha en forhold til ham,
men ha hans gener, til en bebs, som så skal bo ved dem begge 2, i en uge af
gangen...

Søren, jeg syntes at det er en meget svær situation, din veninde har sat dig
i, da det jo er en stor ting, at blive far eller mor, men det hjælper da, at
du har prøvet at havde en barn på nært hold, men jeg ville nu tænke mig godt
om, da jeres venskab kunne smuldre og i så teknisk set er som en skilt par,
at i ikke er enig om opdragelsen osv...

Så når alt kommer til alt, ville jeg personligt finde en kæreste og få børn
med hende, i stedet for at få et delebarn med veninden, da jeg syntes at det
er for usikkert, man kan desværre ikke se inde i fremtiden, men hvorfor løbe
chancen, da det kan gruligt galt med barnet..

/Anne Mette
--
"Bitch" er hvad mænd kalder kvinder med mere hjerne og flere nosser end dem
selv...

Fra : Jørgen

Dato : 11-09-05 22:43

Soliema skrev:

> [...]
> men ha hans gener, til en bebs, som så skal bo ved dem begge 2, i en uge af

Ups. du har vist ret

Jørgen O

Fra : SNB

Dato : 12-09-05 11:16

Hej Søren

Jeg er også af den holdning at moren er meget egoistisk, og hvis det bare er
for at finde en donor, hvor går hun så ikke bare i byen og finder en.
Jeg kan heller ikke lide, at hun allerede har fordelt barnet, hvis man kan
sige det sådan, altså mht til delebarn. Det ser jeg som et udtryk for, at
hun ikke kan kapere at have et barn på fuld tid. Endnu en grund til at hun -
efter min mening - ikke skal have det barn.

Kort sagt, jeg kan ikke se nogle + i det her. Hverken for hende, dig eller
barnet.

mvh Suzan

Fra : Brian Jensen

Dato : 03-10-05 17:41

Jeg syntes i lyder til a være temmelig egoistiske... I tænker vist kun på at
få dækket nogle behov for kærlighed, som i åbenbart ikke har kunnet få i
jeres forliste forhold.
Et barn skal ikke laves for at dække et kærligheds behov,... Nej de skal
helst laves af ægte kærlighed mellem 2 voksne og fornuftige mennesker. Hvis
i laver børn på de betingelser i har nu. Så vil dette barn sikkert blive
endnu et af små skolebørn som står i kø ved skole psykologen.
Syntes i begge skulle tag at få styr få de negative følelser i har fået af
de forliste forhold. Og så se om fremtiden bringer et sundt forhold, men god
grobund og kærlighed for et barn.

Venlig hilsen
Brian

Fra : uh

Dato : 15-11-05 13:56

"Søren M" <donotwritehere@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil i den forbindelse høre om hvad der er for og imod, så jeg
> forhåbentligt kan danne mig en mere nuanceret mening og træffe det

Svaret er stort NEJ - børn skal ikke skabes på det grundlag, der er nok af
børn som er splittede i dag, gør det da ikke ligefrem med vilje, god eller
ond vilje!!

Egoistisk tankegang din veninde har..... hun er skruk og i panikalderen,
så du skal passe gevaldigt på ikke at være med på hendes idé, du vil højst
sandsynligt fortryde det bitterligt, situationen vil være ganske anderledes
for dig, hvis det er dit eget barn, og din veninde kan misbruge det en dag -
altså mod dig, hvis du ikke lige gør som hun synes......vær forsigtig.

Mange (især) yngre kvinder er SÅ uhyggeligt stærke/selvoptagne/dominerende
at jeg kan blive utrolig flov over mit eget køn, - så DONT DO IT!!!

Mange gode ønsker
uh