til Guds godhed.
Fra : Niels Poulsen

Dato : 09-09-05 12:42

9. SEPTEMBER

Dagens tanke

Når alkoholikere bliver tilbudt et liv i ædruelighed ved at følge AA's
program, vil de ved udsigten til et liv uden spiritus spørge: "Er jeg så
dømt til en tilværelse, hvor jeg bliver lige så kedelig, dum og trist,
som nogen af de retskafne mennesker, jeg træffer rundt omkring? Jeg ved,
jeg bliver nødt til at undvære spiritus, men hvordan kan jeg? Kan man
tilbyde mig en rimelig erstatning?

Har jeg fundet en rimelig erstatning for spiritus?

Dagens meditation

Ved Guds styrke kan du erobre livet. Den sejrende kraft ligger i Guds
nåde. Ingen fejltagelser er absolutte, når du er med Gud. Vil du have
det bedste ud af livet? Da skal du leve så nær som muligt ved Gud -
Mesteren og livets Skaber. Belønningen for at være afhængig af Guds
styrke er sikker. Til tider er belønningen fornyet styrke i livet - til
tider hjælp til at jage de dårlige tanker på flugt - til tider mennesker
som finder en ny livsholdning. Uanset hvilken succes du opnår, vil det
ikke være din fortjeneste, men i langt højere grad et bevis på Guds godhed.

Dagens bøn

Jeg beder - at jeg må lære at sætte mere lid til Guds godhed.

- at jeg må leve et sejrrigt liv.

Fra : Zed

Dato : 14-09-05 20:10

"Niels Poulsen" <niels-poulsen@c.dk> wrote in message
> [...]
godhed.

> Dagens bøn
>
> Jeg beder - at jeg må lære at sætte mere lid til Guds godhed.

Det er nu meget rart at du vil hjælpe, men at udbrede din gud til folk som
er
i et misbrug og derved temmeligt nemme at indfange/manipulere, er altså
moralsk forkert.

Lad folk være ved deres fulde fem, når de skal træffe et valg om at være
troende eller ej.

Mvh.
-Zed

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-05 21:40

Zed skrev den 14-09-2005 21:10:

> [...]
> moralsk forkert.
>
> Lad folk være ved deres fulde fem, når de skal træffe et valg om at være

Problemet er dog, at når folk er ude i et misbrug, så er de ikke ved
deres "fulde fem".
Hvis de var ved deres "fulde fem", så ville de ikke have et misbrug.

Jeg siger ikke, at Gud er svaret. Det er det for Niels og sikkert en
masse andre.

Tilgengæld må du medgive, at det kristne koncept har overlevet i lidt
over 2000 år, så et eller andet plan må det jo virke for nogen.

Personlig er jeg dog overbevist om, at religion er det omdrejningspunkt
som har erstattet misbruget.
Og jeg kan kun svært forestille mig, at det er sundhedsskadeligt at
"være på Gud" og slet ikke i forhold til alkohol eller narkotika.
Der findes så desværre nogen plattenslagere som i guds hellige navn får
lokket penge af folk der søger guds råd. Disse plattenslagere skal så
også stoppes.

At Niels så er totalt forblændet af guds lykke. Jamen det er da bedre
end at være i alkoholrus. I hvert fald for Niels.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 17-09-05 12:07

On Wed, 14 Sep 2005 22:40:06 +0200, Carsten Riis <.@.> wrote:

> [...]
>

>At Niels så er totalt forblændet af guds lykke. Jamen det er da bedre
>end at være i alkoholrus. I hvert fald for Niels.

Uanset hvad... så tager jeg i hvert fald hatten af for de mennesker
som efter årlang misbrug hvad enten det så er alkohol eller stoffer
kan kvitte deres misbrug "næsten" fra den ene dag til den anden, fordi
de har mødt guds ord..
Jeg er selv misbruger dog ikke aktiv. Jeg er ikke selv troende og kan
derfor heller ikke sætte mig ind i hvordan en tro kan blive så stærk
at den kan erstatte det som har fyldt så meget i en misbrugeres liv

Mvh
Karsten

Fra : Zed

Dato : 17-09-05 21:56

"Carsten Riis" <.@.> wrote in message

> Problemet er dog, at når folk er ude i et misbrug, så er de ikke ved
> deres "fulde fem".
> Hvis de var ved deres "fulde fem", så ville de ikke have et misbrug.

Korrekt

> [...]
>
> Tilgengæld må du medgive, at det kristne koncept har overlevet i lidt
> over 2000 år, så et eller andet plan må det jo virke for nogen.

Det virker for en del og fred være med dem. Men jeg synes stadig det
er moralsk forkastelig ligefrem at rette sin "propaganda" imod folk som
er nemme at indfange.

Det er ikke det at det virker, jeg taler om (men den tror jeg du har
fanget),
men derimod at det er skrøbelige mennesker som ikke nødvendigvis,
ved hvad de overgiver sig til.

> [...]
> Og jeg kan kun svært forestille mig, at det er sundhedsskadeligt at
> "være på Gud" og slet ikke i forhold til alkohol eller narkotika.

Nej det er næppe sundhedsskadeligt, men jeg ville hellere at der var
bedre "normale" tilbud til selvsamme mennesker.

> Der findes så desværre nogen plattenslagere som i guds hellige navn får
> lokket penge af folk der søger guds råd. Disse plattenslagere skal så
> også stoppes.

Helt sikkert

> At Niels så er totalt forblændet af guds lykke. Jamen det er da bedre
> end at være i alkoholrus. I hvert fald for Niels.

Ingen tvivl - det var mere "propegandaen" som der ramte mig :) jeg kender
utallige nykristne etc, og ved de lever et lykkeligt liv. Jeg vil bare gerne
ha
at folk har valget uden at være forblændet.

Kan dog evt selv være forblændet af at jeg ser valget omkring trosretning
(eller mangel på samme), som noget man skal overveje dybt.

Mvh.
-Kennet

Fra : GK

Dato : 18-09-05 22:06

det er squ ikke noget missions hotel det her ,,, det er stoffer hash speed
heroin alkohol ludomani o.s.v