Makrel i tomat kontra slik
Fra : Niels Christoffersen

Dato : 08-09-05 21:56

Kære gruppe.
Mit 50 kilos projekt er nu reduceret til et par og 20 kilo. Jeg har
undervejs måtte skifte mine elskede 250g marabu-plader ud til
lakridskonfekt, men mit sidste skift er til makrel i tomat.
DVS. når jeg ikke længere kan undvære en pose slik, tager jeg i stedet en
lille dåse makrel i tomat.

Hvor smart vil i andre vurdere dette til at være??

Mvh
Niels Christoffersen (119,8 => 92,4)

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-05 22:15

Niels Christoffersen skrev den 08-09-2005 22:56:
> Kære gruppe.
> Mit 50 kilos projekt er nu reduceret til et par og 20 kilo.

Du store taber, skide godt gået.

Keep on going.

> [...]
> lille dåse makrel i tomat.
>
> Hvor smart vil i andre vurdere dette til at være??

Hvis valget står mellem

en pose slik (størrelsen fortæller du jo intet om, man lad os sige en 10
kroners pose)
vs.
en dåse makrel i tomat.

så vil jeg helt klart vælge: makrel i tomat.

Hvis du så ovenikøbet kun spiser selve makrellen og kun meget lidt af
tomat-saucen, så er valget faktisk endnu bedre, da saucen sandsynligvis
er lavet med sukker.

Kunne det være godt, hvis du valgte: tun i vand.
Dræner tunen for vandet og putter citronsaft istedet for.
Det smager - syntes jeg - også ganske udemærket.

Spørg mig ikke om kalorier, men jeg kan ikke forestille mig, at slikket
indeholder særlig mange næringsstoffer og andet der understøtter dit
slankeprojekt.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Niels Christoffersen

Dato : 08-09-05 22:25

> Kunne det være godt, hvis du valgte: tun i vand.
> Dræner tunen for vandet og putter citronsaft istedet for.
> Det smager - syntes jeg - også ganske udemærket.

Jepper, har 10 dåser tun liggende på køl - Jeg skifter mellem disse to.

BTW Min arbejdsplads har for nyligt tilbudt helbredsundersøgelser. BMI meget
for højt MEN kolestorol-tallet flot. Skulle hænge sammen med, at selv om
vejer for meget vil det reducerede fedtindtag alligevel kunne ses i blodet.

Niels Christoffersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-05 22:33

Niels Christoffersen skrev den 08-09-2005 23:24:

> [...]
> vejer for meget vil det reducerede fedtindtag alligevel kunne ses i blodet.

har du prøvet følgende:

Ta' et blad Icebergsalat, smør det ind i med et tyndt lag Hummus
(kikærter, Tahinn, olivenolie, citron, krydderier) og så noget tun.
Rul bladet sammen og spis.
Guf siger jeg dig.

Og før du får olie-forskrækkelse, så tænk lige på, at det mætter
sindsygt meget og derfor egentlig ikke får særlig meget olie).

Fra : Niels Christoffersen

Dato : 08-09-05 22:55

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Ta' et blad Icebergsalat, smør det ind i med et tyndt lag Hummus
> (kikærter, Tahinn, olivenolie, citron, krydderier) og så noget tun.

Virker besværligt. Det prøver jeg næste gang jeg køber gøntfoder.

> Og før du får olie-forskrækkelse, så tænk lige på, at det mætter
> sindsygt meget og derfor egentlig ikke får særlig meget olie).

> [...]

Har du for øvrigt et godt fif, til at bevare sin blodprocent på et passende
leje. P.T. falder min 0,1 ved hver tapning, og hverken tun eller makrel er
jo rødt kød. (-Og dog: Makrel i TOMAT

Mvh
Niels Christoffersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-05 23:24

Niels Christoffersen skrev den 08-09-2005 23:54:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Virker besværligt. Det prøver jeg næste gang jeg køber gøntfoder.

Nope, når man først har lavet hummus'en* (kan også købes færdiglavet hos
etniske grønthandlere), så er det ligeså kompliceret som at lave en håndmad.

*: Man laver naturligvis en mængde som rækker til en uges tid.

> Har du for øvrigt et godt fif, til at bevare sin blodprocent på et passende
> leje. P.T. falder min 0,1 ved hver tapning, og hverken tun eller makrel er
> jo rødt kød. (-Og dog: Makrel i TOMAT

Blodprocenten skal du ikke være så nervøs for. Og slet ikke når den kun
falder med 0,1. Det er oprettet efter et par dage.

Der hvor man kan føle sig lidt sløv er, at du har fået tappet en vis
mængde jern som tager væsentligt længere tid at få oprettet.

Der vil jeg anbefale, at du går i SkipperSkræk-mode.

Spinat indeholder meget jern.

Du kan - hvis du insisterer - få udleveret jerntabletter af
sygeplejerskerne.
Ulempen er dog mulig forstoppelse og sort afføring, men det er dog til
at leve med.

Du bør også i dagene op til en tapning sørge for at have spist masser af
jernholdige madvarer. Og lige før en tapning også have drukket en del vand.
Det gør, at hvis du normalt får lidt gener af tapningen mindsker dine
gener, da du har foreberedt din krop på vædsketab.

Ovenstående er naturligvis ikke videnskabeligt dokumenteret, men alene
udtryk for hvad jeg har fundet ud af virker for mig.

Fra : Iben

Dato : 10-09-05 10:25

Hej Carsten,

Må jeg "hugge" din signatur?

--
c",) Iben

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-09-05 10:34

Iben skrev den 10-09-2005 11:24:
> Hej Carsten,
>
> Må jeg "hugge" din signatur?

Ja. Derudover må du også gerne give blod.

Fra : Iben

Dato : 10-09-05 13:29

> Ja. Derudover må du også gerne give blod.

> [...]

Det gør jeg også, har 25-gangs jubilæum om 4 gange

--
c",) Iben

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 09-09-05 10:03

> Hvis du så ovenikøbet kun spiser selve makrellen og kun meget lidt af
> tomat-saucen, så er valget faktisk endnu bedre, da saucen sandsynligvis er
> lavet med sukker.

Man kan faktisk få makrel i tomat, hvor der ikke er sukker i tomat-saucen...
Jeg tror nok det er netto's billige mærke... Men kig på deklaration...

Mvh Heidi