Bremseæg
Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 08-09-05 12:46

Alle tidligere år har vi været plaget af de små gule bremseæg der
sætter sig på hestene og kun med stort besvær kan fjernes ved at
pille/slibe dem væk.

I år har der næsten ikke været nogen og vi undrer os.....!

Nu er der lige det at vi som bekendt fjerner pærerne dagligt og der er
HELT rent hver dag og vi ser derfor ikke så meget de tilfælde hvor
pærerne ligger og er oversået med bremser. Ku' godt li' at vide om
renholdelsen er grunden.

Hvordan oplever i andre bremseplagen (æggene) i år ???
Større/Mindre/Samme

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 13:21

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> renholdelsen er grunden.
>
> Hvordan oplever i andre bremseplagen (æggene) i år ???

Hej Ole

Det er svært at sige, - vi har haft bedre muligheder for at skifte folde
nogle gange i løbet af sommeren i år, så om det er derfor vi også har
oplevet et lidt mindre "tryk" af de Sa.... bremser ved jeg ikke, men vi har
slået lidt færre ihjel end tidligere, og der er ikke så mange æg i pelsen på
hestene.

hilsen John

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 08-09-05 13:49

Ole Braad-Sørensen wrote:
> [...]
> renholdelsen er grunden.
>
> Hvordan oplever i andre bremseplagen (æggene) i år ???

Jeg synes at der er færre æg i pelsen i år end der plejer hos os, men
sæsonen er jo heller ikke ovre endnu :/

-dennis

Fra : Anet

Dato : 08-09-05 17:03

> [...]
> pille/slibe dem væk.
>
> I år har der næsten ikke været nogen og vi undrer os.....!

(klip)

Det samme her. Vi har stort set ikke en eneste gang været generet af
insekter på rideture som vi plejer og æg på hestene er heller ikke så meget
som det plejer at være.

--
Hilsen
Annette

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 10-09-05 08:47

> [...]
>
> Det samme her. Vi har stort set ikke en eneste gang været generet af
> insekter på rideture som vi plejer og æg på hestene er heller ikke så

xxxxxxxxxxxxxx

Der hvor vi har vores heste opstaldet, har der været rigeligt med klæger. De
bor tæt ved flere skove, så der er rig mulighed, og vi kunne desuden høre en
hel del summen fra en stor buske der står lige ud til den ene fold, og der
fjernes ikke pære på folden.

Ja selv jeg blev ædt af en klæge, som jeg bare troede var mudder på min
ankel...

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 10-09-05 09:42

"Jon & Ann-Rikka" <jonlarsen@stofanet.dk> wrote:

>Ja selv jeg blev ædt af en klæge, som jeg bare troede var mudder på min
>ankel...

Ja, klæger er den værste plage, men det er ikke dem der afsætter de
s*t*ns gule æg på hesten. Bremserne er helt udskadelige for os
mennesker.

>Jon Larsen
>Suzuki GSX-R 250
>MZ 6,0

Ole Braad-Sørensen
Ramses Pinto
Emma Fuldblod
Foldrenser Predator-King-Pro

Fra : Liz B.

Dato : 08-09-05 19:49

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com>
> Hvordan oplever i andre bremseplagen (æggene) i år ???
> Større/Mindre/Samme

Hej Ole,

Næsten ingen bremser i år, hurra, men masser af plagesom skovfluer, men så
bor jeg tæt op ad en skov!!

Og tillykke med omtalen i bladet Hest, eller var det nu Equipage.
Ligemeget. Omtale var der jo.

Hilsen Liz

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 08-09-05 20:56

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

>Og tillykke med omtalen i bladet Hest, eller var det nu Equipage.
>Ligemeget. Omtale var der jo.

Hest var ude med en journalist og en fotograf. Der blev taget en masse
billeder og skrevet en masse. En professor fra KVL med speciale i
indvoldsorm skrev en hel afhandling om indvoldsorm og om hvor vigtigt
det er at renholde folden.

Alt dette blev kogt ned til en notits på 5 linier. Så omtale....!

Til gengæld var der en fin artikkel (med billede) af et fint fodertrug
der var kommet på markedet. Det havde vi nu haft her i mange år, men
det skal indrømmes at det er et fint fodertrug, men nyhed....!

Til gengæld bragte HesteBladet en halv sides omtale af foldrenseren
med et fint billede. Det var forresten den artikkel der fik Hest ud af
starthullerne... ...altså med at plage om at få en annonce

HesteBladet kan i øvrigt anbefales på det varmeste til dem der endnu
ikke kender det. (Hov, det var vist en annonce).

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-09-05 13:46

Ole Braad-Sørensen wrote:

> [...]
> med et fint billede. Det var forresten den artikkel der fik Hest ud af
> starthullerne... ...altså med at plage om at få en annonce

Hvis du nu havde indrykket en annonce havde du sikkert fået mere end 5
liniers omtale.

> HesteBladet kan i øvrigt anbefales på det varmeste til dem der endnu
> ikke kender det. (Hov, det var vist en annonce).

Det er vi efterhånden vant til fra dig

JonB

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 09-09-05 17:18

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

>Hvis du nu havde indrykket en annonce havde du sikkert fået mere end 5
>liniers omtale.

Næ nej. Omvendt. Hest kom ud af busken fordi jeg netop ikke ville have
en annonce, da de ikke mente foldrenseren var en nyhed. Man mener
åbenbart at et fodertrug er en større nyhed )

Næææhh. HesteBladet (Ups) har annoncen for sig selv et stykke tid
endnu. Og så skriver de en masse om Western.
Hurra for Ulrich Nedergaard.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Anet

Dato : 10-09-05 14:59

> [...]
>
> Næææhh. HesteBladet (Ups) har annoncen for sig selv et stykke tid
> endnu. Og så skriver de en masse om Western.

(klip)

Jeg har tidligere i mit liv arbejdet på en avis som annoncesælger. Og hver
gang der kom noget spændende ind som var godt skrevet eller om noget nyt,
ja, så forventede avisen simpelthen, at der fulgte en annonce med for ellers
gad de ikke indvie alle dem der kunne have glæde af en god annonce. Og hvis
man ikke vil betale ja....så var de ret ligeglade med det.

--
Hilsen
Annette

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 10-09-05 15:51

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote:

> [...]
>gad de ikke indvie alle dem der kunne have glæde af en god annonce. Og hvis
>man ikke vil betale ja....så var de ret ligeglade med det.

Her var det omvendt. Man forventede at der blev indrykket en annonce
inden man gad beskæftige sig med sagen. Såfremt annoncen blev
indrykket var der ingen garanti for at man ville skrive om nyheden.

Mit svar var så, at såfremt Hest ikke vurderede produktet som
interessant for læserne, hvorfor i alverden skulle jeg så bruge
annoncekroner på det. I stedet gik annoncepengene til HesteBladet der
mente at produktet var en stor nyhed for netop deres læsere.

Men lad os nu se i næste måned...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Marlene

Dato : 22-09-05 10:42

> [...]
> Alle tidligere år har vi været plaget af de små gule bremseæg der
> sætter sig på hestene og kun med stort besvær kan fjernes ved at

Snip

Ja, jeg må altså tilstå, at jeg har givet mig selv et DONK oveni hovedet.
Jeg har simpelthen ikke vidst, at det var bremseæg, der sad som små gule
"frø" i pelsen. Ja, det var, hvad jeg troede, det var; frø af en eller andet
slags. Igår, da jeg læste dette indlæg, gik jeg straks ud og klippede og
sleb, så alle æg nu er væk. Og nu kan jeg bedre forstå, hvorfor mine to
skønheder var begyndt at klø sig. Jeg havde undersøgt dem på kryds og tværs
og troede, at de havde fået lus og ville købe lusekur for en sikkerheds
skyld, men samtidig var deres pels flot og skinnende.

Nå, men tak for oplysningen )))) Men altså - er der ikke noget, man kan
gøre imod larverne - og æggene?

Vh. Marlene

Fra : Anet

Dato : 22-09-05 11:10

"Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skyld, men samtidig var deres pels flot og skinnende.
>
> Nå, men tak for oplysningen )))) Men altså - er der ikke noget, man kan

(klip)

Nogle mener at hvidløg i fodret til hestene kan holde de værste forældre væk
fra at ligge deres gule æg i dyrenes pels.

--
Hilsen
Annette

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 22-09-05 18:46

"Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> wrote:

>Ja, jeg må altså tilstå, at jeg har givet mig selv et DONK oveni hovedet.

Pas nu på det ikke bliver værre af det

>Og nu kan jeg bedre forstå, hvorfor mine to
>skønheder var begyndt at klø sig.

Det er netop det som larverne gør når de udklægges. Det kribler og
krabler og hesten slikker larverne i sig når de kravler rundt i
pelsen. Underligt at naturen kan finde ud af det selv ikk'?

>Nå, men tak for oplysningen )))) Men altså - er der ikke noget, man kan
>gøre imod larverne - og æggene?

Jeg har også hørt den med hvidløg i foderet, men det er så svært at
blande hvidløg i 3 hektar græs, så det middel har jeg fravalgt.

Jeg havde håbet at det at rense folden grundigt (jeg er miljøskadet)
kunne løse noget af problemet, men det ser ud som om at min grundige
rengøring ikke er grunden til det lavere antal bremseæg i år.

Til gengæld har den netop overståede ormetest vist et fald i
indvoldsorm på ikke mindre end 38%. Dette skyldes helt sikkert at
ingen pærer får lov til at ligge i mere end een dag før "suge-ellen"
har fjernet dem.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Anet

Dato : 23-09-05 08:07

> "Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> wrote:
>

> Jeg har også hørt den med hvidløg i foderet, men det er så svært at
> blande hvidløg i 3 hektar græs, så det middel har jeg fravalgt.

(klip)
Jeg har også selv fravalgt den med hvidløget pga. mine heste går også på
døgnfold fra maj til oktober og får kun generelt græs i den periode.

--
Hilsen
Annette

Fra : Marlene

Dato : 23-09-05 14:17

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har også selv fravalgt den med hvidløget pga. mine heste går også på
> døgnfold fra maj til oktober og får kun generelt græs i den periode.

Ja, det gør mine jo også - de går i løsdrift. Men tak for jeres råd

God weekend!

Mange hilsner

Marlene

Fra : Marlene

Dato : 23-09-05 14:20

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Pas nu på det ikke bliver værre af det

Hi, hi ja

> Det er netop det som larverne gør når de udklægges. Det kribler og
> krabler og hesten slikker larverne i sig når de kravler rundt i
> pelsen. Underligt at naturen kan finde ud af det selv ikk'?

Jo, det er det. Vil det så sige, at mine heste med sikkerhed har orm?

Fra : Anet

Dato : 23-09-05 22:53

> [...]
>
> Hi, hi ja

> Jo, det er det. Vil det så sige, at mine heste med sikkerhed har orm?

Næh, for det overrasker tit at heste man troede havde orm kun havde så lille
en procent at de ikke skulle have ormekur og omvendt.

--
Hilsen
Annette

Fra : Marlene

Dato : 24-09-05 13:22

> [...]

lille
> en procent at de ikke skulle have ormekur og omvendt.

Ok - tak for svar Men jeg må hellere få afleveret nogle gødningsprøver
her til efteråret for en sikkerheds skyld.

Jeg tænker i øvrigt tit på dig )) Det var jo din "skyld", at vi fik vores
selskabshest til vores selskabshest (!), da min elskede fjordhest døde. Og
vi er rigtigt glade for ham - vores nye, gamle rideskolehest. Så tak

Mange hilsner

Marlene

Fra : Anet

Dato : 24-09-05 15:33

> [...]
> selskabshest til vores selskabshest (!), da min elskede fjordhest døde. Og
> vi er rigtigt glade for ham - vores nye, gamle rideskolehest. Så tak

(klip)

Nåh, ja det havde jeg faktisk svedt helt ud. Men skønt at høre at man kan
være "skyld" i noget godt der er hændt. Dejligt at høre, at I er glade for
ham. Har du ikke et billede af ham så vi kan se hvordan han ser ud?

--
Hilsen
Annette

Fra : Marlene

Dato : 27-09-05 09:09

> [...]

> være "skyld" i noget godt der er hændt. Dejligt at høre, at I er glade for
> ham. Har du ikke et billede af ham så vi kan se hvordan han ser ud?

Hej Annette!

Jo, jeg skal prøve at få taget et nyt af ham - han er jo lige blevet klippet
Og så er han (naturligvis) også blevet lidt rundere, efter han er
flyttet ind hos mig. Ha, ha.

Mange hilsner

marlene

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 25-09-05 20:54

"Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> wrote:

>Ok - tak for svar Men jeg må hellere få afleveret nogle gødningsprøver
>her til efteråret for en sikkerheds skyld.

Det skal snart være snart. Det er ved at være sidste chanche for
gødningsprøver i år. Forresten kan en gødningsprøve ikke påvise
bremselarver.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Liz B.

Dato : 26-09-05 08:18

> Det skal snart være snart. Det er ved at være sidste chanche for
> gødningsprøver i år. Forresten kan en gødningsprøve ikke påvise
> bremselarver.

Til gengæld, efter ormekuren ser man larverne - nej hvor er de fascinerende
ulækkert. Som stor mørke rød rejer lignende tingester. Yuk!

Hilsen Liz

Fra : Marlene

Dato : 27-09-05 09:08

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fascinerende
> ulækkert. Som stor mørke rød rejer lignende tingester. Yuk!

Shit, det lyder ulækkert. Læste godt nok om det på nettet. Når hestene har
fået ormekuren, så skider de altså larverne ud?

Marlene

Fra : Liz B.

Dato : 27-09-05 20:33

> [...]
>
> Shit, det lyder ulækkert. Læste godt nok om det på nettet. Når hestene har
> fået ormekuren, så skider de altså larverne ud?

Lige netop - i løbet af et par dage så kan man se dem.
Men - min heste får ormekur om foråret, ikke om efteråret, så måske har
bremselarverne fået tid til at udvikle sig mere. Jeg ved ikke hvordan de
ser ud om efteråret - faktisk tror jeg ikke de kan ses, da det er nu at
æggene er i pelsen. Forår virker mest logisk på mig, da hestene vil skide
dem ud på markene til den tid og larverne har tid til at udvikle sig til
bremsefluer, der så igen lægger æg om efterår. Eller har jeg fået det helt
galt i halsen - ikke æggene altså!! Bedst er altså at fjerne
hestepærene løbende - hvis man er rig, med Oles pæresnapper!

Hilsen Liz

PS Jeg har hørt at hestene får nemmere kolik hvis ormekuren gives om
efterår. Er det rigtig?

Fra : taina

Dato : 27-09-05 21:41

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:y7h_e.69094

> [...]
> galt i halsen - ikke æggene altså!! Bedst er altså at fjerne
> hestepærene løbende - hvis man er rig, med Oles pæresnapper!

Min hest har for 14 dage siden fået lavet en kikkertundersøgelse i maven.
Her sad bæsterne, store og røde og kukkelurede, selv om al maden var fastet
væk. Nu ved jeg jo ikke, hvor mange, der ville have været, hvis det var i
foråret - men nogle stykker var der da nu.

mvh. tina

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 28-09-05 07:33

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

>æggene er i pelsen. Forår virker mest logisk på mig, da hestene vil skide
>dem ud på markene til den tid og larverne har tid til at udvikle sig til
>bremsefluer, der så igen lægger æg om efterår.

Næhhh... Ikke helt logisk. Om foråret kommer larverne godt nok ud og
skal helst ikke have lov til at forpuppe sig, men så har de haft hele
vinteren til at snylte på hesten. Af sted med skidtet så snart det kan
lade sig gøre så heste kan få fornøjhelse af den føde den optage i
stedet for larverne.

>hestepærene løbende - hvis man er rig, med Oles pæresnapper!

Hvis man har hest, så er man rig. Det har jeg da hørt !
Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om pæresnapperen kan begrænse
bremserne. De får godt nok ikke så mange pærer at guffe i som ellers,
men jeg synes at bremserne kommer i stort tal alligevel så snart en
hest har lagt en klat. Men at det afhjælper problemet med de andre
indvoldsorm er jeg ikke i tvivl om.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Liz B.

Dato : 28-09-05 08:08

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man har hest, så er man rig. Det har jeg da hørt !

Det er mere end "rig-tig", bare ikke i penge.

Hilsen Liz

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 28-09-05 10:51

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

>Det er mere end "rig-tig", bare ikke i penge.

Jammen jeg tænkte heller ikke på penge

At komme hjem sent om aftenen efter en lang tur og pusle om hesten,
sætte den på fold og sige "tak for turen din dejlige hest". Når så
hesten siger "jeg ka osse godt li dig", så er men rig.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Marlene

Dato : 27-09-05 09:07

> [...]
>
> Det skal snart være snart. Det er ved at være sidste chanche for
> gødningsprøver i år. Forresten kan en gødningsprøve ikke påvise

Skal det være snart - skal det ikke være efter den første frost? Eller er
det bare ormekuren, der gives der? Hmmm... hvad gør man så, hvis
bremselarverne ikke kan ses i en gødningsprøve? Så giver man bare hestene
ormekur for en sikkerheds skyld?

Mange hilsner

Marlene

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 27-09-05 10:12

"Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> wrote:

>Skal det være snart - skal det ikke være efter den første frost?

Gødningsprøven går ud på at tælle æg. Derfor skal prøven tages inden
"sæsonen" for æg er ovre og det er den lige ved at være.

>Så giver man bare hestene ormekur for en sikkerheds skyld?

Du giver aldrig ormemiddel for en sikkerheds skyld. Du giver kun
ormekur eftar at have talt med din dyrlæge om det. Han vil kunne
stille de relevante spørgsmål for at finde ud af om der er risiko for
bremselarver.

Bremselarver holdes bedst væk ved at fjerne æggene i pelsen.
Andre indvoldsorm holdes væk ved at holde folden ren mindst hver
3.dag.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Marlene

Dato : 27-09-05 11:08

> Gødningsprøven går ud på at tælle æg. Derfor skal prøven tages inden
> "sæsonen" for æg er ovre og det er den lige ved at være.

Ok, tak.

> Du giver aldrig ormemiddel for en sikkerheds skyld. Du giver kun
> ormekur eftar at have talt med din dyrlæge om det.

Ja, det er jeg naturligvis helt med på. Jeg skal jo også have ormekuren
igennem dyrlægen.

Han vil kunne
> stille de relevante spørgsmål for at finde ud af om der er risiko for
> bremselarver.

Ja, og det er der så helt klart her, når de har haft æggene i pelsen.

> Bremselarver holdes bedst væk ved at fjerne æggene i pelsen.
> Andre indvoldsorm holdes væk ved at holde folden ren mindst hver
> 3.dag.

Yes, det ved jeg.

Mvh. Marlene

Fra : Anet

Dato : 27-09-05 21:56

> [...]
>
> Bremselarver holdes bedst væk ved at fjerne æggene i pelsen.
> Andre indvoldsorm holdes væk ved at holde folden ren mindst hver

(klip)

Er der nogen dokumenteret undersøgelse for at fjernelse af hestepærer på
folden holder indvoldsorm væk fra hestene?

--
Hilsen
Annette

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 28-09-05 07:33

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen dokumenteret undersøgelse for at fjernelse af hestepærer på
>folden holder indvoldsorm væk fra hestene?

Jeg har ikke en "videnskabelig" dokumentation, men her til 1.sep.
lavede vi ormetest og ormepresset var faldet med 38% siden 1.apr.
Dette selv om hestene havde gået to måneder på beskidte folde før vi
fik fat i foldrenseren. Jeg forventer at ormepresset er aftaget til
nær nul fremover. Vamos a ver que pasa!

I øvrigt kan man finde "dokumentation" på google. Her findes en masse
om ormeæg og larvers udvikling på folden. Fjerner man ormeæggene,
altså pærerne, så er larverne væk. Er larverne væk, så er
indvoldsormene det også. Elementært. Problemet med indvoldsorm er
opstået fordi vi holder heste i fangenskab på alt for lidt plads, hvor
de smitter sig selv og hinanden. I naturen skider en hest og der
kommer så sansynligvis ikke heste der mere i meget lang tid, modsat
dem vi holder spærret inde på folden.

En professor på landbohøjskolen koger i øjeblikket på en artikkel der
skal bringes i Magasinet Hest hvor emnet tages op. Den skulle have
været bragt i denne måned, men af ukendte grunde (måske tid) kom den
ikke med. Vi må vente og se...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Anet

Dato : 27-09-05 10:15

> [...]
> det bare ormekuren, der gives der? Hmmm... hvad gør man så, hvis
> bremselarverne ikke kan ses i en gødningsprøve? Så giver man bare hestene

(klip)

En hest vil altid have lidt orm det kan ikke undgåes. Det dyrlægen tæller er
hvor mange de har eller hvor stor en procentvis de har og så skønner
derudfra om hesten skal have en ormekur. Men ormekurene holder dyrlægerne
lidt igen med at give fordi ellers vil Danmarks heste alt for hurtigt
udvikle resistens over for midlerne og det vil ske før end der er udviklet
et nyt middel som de ikke er resistense over for.

--
Hilsen
Annette

Fra : Marlene

Dato : 27-09-05 11:09

> [...]
> udvikle resistens over for midlerne og det vil ske før end der er udviklet
> et nyt middel som de ikke er resistense over for.

Ja, det har jeg også hørt. Og jeg har også hørt, at der bliver givet ormekur
ud her i området uden en gødningsprøve. Jeg ringede til min dyrlæge for et
halvt års tid siden for at høre, om det kunne være rigtigt, men det afviste
de altså blankt.

Mvh. Marlene

Fra : Anet

Dato : 27-09-05 21:58

> [...]
> ud her i området uden en gødningsprøve. Jeg ringede til min dyrlæge for et
> halvt års tid siden for at høre, om det kunne være rigtigt, men det

(klip)

Ja, det er klart for han vil ikke have et dårligt ry over at gøre det når
det faktisk skal foregå med en undersøgelse af hestegødning inden ormekuren
frigives til hesteejerne.

--
Hilsen
Annette

Fra : Marlene

Dato : 28-09-05 08:10

> [...]

> Ja, det er klart for han vil ikke have et dårligt ry over at gøre det når
> det faktisk skal foregå med en undersøgelse af hestegødning inden

Ja, det er det - klart altså. Det er nu ellers nogle dygtige dyrlæger og
virker meget ansvarsfulde, så det undrer mig lidt.

Mvh. Marlene

Fra : Marlene

Dato : 09-11-05 13:59

> [...]
> selskabshest til vores selskabshest (!), da min elskede fjordhest døde. Og
> vi er rigtigt glade for ham - vores nye, gamle rideskolehest. Så tak

Og Annette - du spurgte efter et billede af min elskede pony, som du fandt
til mig. Jeg har lagt et billede ind på dk.binaer - der hedder min hest.
Billedet er lige taget, og som du kan se, har han allerede fået vinterpels.
Han er en islænderblanding.

Mange hilsner

Marlene

Fra : Anet

Dato : 09-11-05 17:02

> [...]
> til mig. Jeg har lagt et billede ind på dk.binaer - der hedder min hest.
> Billedet er lige taget, og som du kan se, har han allerede fået

(klip)

Nåååhhhrrrr....hvor er han sød. Han ligner også dem jeg har her. Han ser da
ud til at trives godt hos dig. Jamen så er nettet da godt for noget om ikke
andet så formidling af dyr til en ny lykkelig ejer for dem.

--
Hilsen
Annette

Fra : Marlene

Dato : 09-11-05 21:34

> [...]

ikke
> andet så formidling af dyr til en ny lykkelig ejer for dem.

Tak Ja, han trives rigtigt godt og er glad for at være her. Vi går også
lange ture i den store æbleplantage, der er vor nabo, og det nyder han (især
når der er faldet æbler ned )

Ja, nettet er super- og tak for hjælpen

mange hilsner

Marlene