Farvel?
Fra : Kofoed Svendsen

Dato : 02-09-05 19:02

Hej med jer på sorg+krise.

Jeg søger ikke et svar, men en meningstilkendegivelse på nedenstående.
Svar gerne her eller endnu bedre på min private mail.

Skilsmissebarn siden mit 7 år, er i dag 42.
Sparsom kontakt med mine forældre de sidste 10 år, især pga deres
alkoholsmisbrug og deres nedværdigende fuldemandssnak.

Så ikke min far de sidste 2 år, før hospitalet kontaktede mig, at han var
død..... Og om jeg ville se ham?
Jeg tog på hospitalet og så ham, skældte ham ud og fik sagt farvel!

Har ikke set min mor de sidste par år, er nu blevet kontaktet og gjort
opmærksom på at hun sandsynligvis ikke har langt igen.
Årsagen skulle være svær fremskreden lungekræft, min mor er 60 år og lettere
demens.
Jeg har ikke lyst eller overskud til besøg.

Er jeg en kold "skid".

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 04-09-05 08:15

Nej jeg synes ikke du er en "kold skid" . Du er bare blevet skuffet så mange
gange, og er vel også bange for at blive skuffet igen, hvis du møder op og
hun alligevel ikke genkender dig. Du skal ikke tænke så meget på hvad
omgivelserne tænker, kun hvordan du har det.
men selvom du beslutter ikke at se hende, kunne du måske alligevel komme til
begravelsen, for at slutte det hele.

Fra : Stefanie

Dato : 04-09-05 21:00

> [...]
lettere
> demens.
> Jeg har ikke lyst eller overskud til besøg.

Hej absolut IKKE kolde skid!

Jeg er selv kun 19år gammel, og har nu frasagt min far. Min mor og far blev
skilt da jeg var 1år og jeg har været en del igennem med min far som er
kriminel og meget andet.
Han har altid såret mig dybt, som regel ikke engang sendt kort på min
fødselsdag eller til jul, så nu efter jeg er flyttet sammen med min kæreste
og jar fået en meget bedre selvtillid og har en støtte i ryggen har jeg
simpelthen sagt min far fra.
Han er ikke engang døende!
Men jeg kan ikke bruge til noget at han ryger ind og ud af spjældet og ikke
bestiller andet end at såre mig, så jeg har valgt at jeg ikke længere vil
have kontakt med ham!

Dog ville jeg ønske at jeg fik muligheden for at sige farvel til ham og
komme til hans begravelse når det engang bliver, men jeg hører desværre nok
først at han er død når skifteretten kontakter mig og min bror!

Derfor synes jeg ikke at du er nogen kold skid! Tværtimod synes jeg faktisk
at det er rigtig flot at du tør sige fra og stritte imod, og ikke bare møder
op og egentlig har det rigtig skidt med det! Så må du hellere følge dit
hjerte!

Mvh. Og varme tanker

Stefanie

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 12:25

Det er et meget svært dilemma du står i; samvittighed kontra lyst.

Det er desværre sådan med alkoholikere at man til sidst bliver for træt til
at spilde energi, dvs. bare tanker, samvitighed og tid på dem.

Jeg er selv vokset op med en alkoholisk forælder, og til tider har jeg da
lyst til at sætte stolen for døren, men indtil nu har jeg ikke formået det.
Jeg har også følt mig som en kold skid, men på den anden side, er det kun os
selv der kan føle hvad vi føler og handle efter disse følelser. Dermed ikke
sagt at der er nogle rigtige svar eller handlemåder, men i det lange løb
skal man selv vælge den løsning man bedst kan leve med.

Om ikke andet, skal du i hvert fald vide at du ikke er den første der har
følt sådan, og desværre nok heller ikke bliver den sidste...

Mvh. Mette