Tarmskylning.
Fra : Ann Nielsen

Dato : 28-08-05 21:24

Hejsa.

Nu er det jo blevet lidt af et hit at få tarmskylninger for at få alt
det gamle skidt ud.

Men er der nogen her der har prøvet det? Hvordan var det? Har du det
bedre nu end før tarmskylningen? Hvorfor ville du have en
tarmskylning?

Med venlig hilsen

Ann

Fra : Leon 2100

Dato : 29-08-05 14:02

Ann Nielsen wrote:
> [...]
>
> Men er der nogen her der har prøvet det? Hvordan var det? Har du det
> bedre nu end før tarmskylningen? Hvorfor ville du have en

Med mindre du har fordøjelsesproblemer, er det absolut unødvendigt,
spild af tid og penge. Desuden skylder du det meste af din tarmflora ud,
hvorfor der går noget tid inden denne er genetableret. I mellemtiden kan
du kun spise kogte ris o.l.

Mvh. Leon

Fra : Mogens V.

Dato : 10-10-05 19:26

Ann Nielsen wrote:
> [...]
>
> Men er der nogen her der har prøvet det? Hvordan var det? Har du det
> bedre nu end før tarmskylningen? Hvorfor ville du have en

Føde optages gennem fimretråde (non-fagudtryk, sorry) i tarmvæggen.
Med tiden slagges disse tråde til og reducerer evnen til at optage føde.
Det betyder naturligvis ikke at man ikke kan optage føde, men at
optagelsen bliver mindre effektiv. Man spilder altså noget af maden.
Afhængig af ens spisevaner kan det tillige resultere i øget madforbrug
og dermed øget mulighed for fedme.

Ved en tarmskylning renses tarmvæggen og tråde, og føde optages bedre.

Jeg stiller spørgsmålstegn ved de kure hvor man kommer ind fra gaden.
Skal det gøres rigtigt, skal man gennem en fastekur, hvor kosten
nedtrappes gennem 1-1½ uge, på en måde der tilrettelægges så man kun
sent i forløbet mister noget af en ellers normal sund kost.
Under fasten drikker man saft og vand, for ikke helt at miste.
Efter faste og tarmskylning optrappes kosten over knap en uges tid.

Meningen med fasten er bla.a at tømme tarmsystemet for så meget affald
som muligt inden skylningen.
Det er ikke specielt sundt at fylde en god portion vædske vel op i
tarmsystemet, så løsnet affald flyder rundt hvor det ikke hører til.

Til tarmskylningen bruges en lunken, svag the. Husker ikke hvilken,
mener at huske det kan være fx padderokkethe.
Man skyller to til tre gange over to dage.
Man ligger ned på fx et soveposeunderlag, mens vædsken løber ind.
Bagefter forsøger man at holde sig så længe som muligt.
Det får en helt naturlig afslutning efter måske et kvarters tid.
Husk god udluftning; det aromerer ganske meget ;)

På apotheket kan købes en sammenfoldelig pose med slange til formålet
for måske 70-80kr. Noget billigere end betalingskuren.
Yogacentre tilbyder tarmskylningskurser.

En gang om året er ganske sundt.
Tarmfloraen genopbygges hurtigt, men pas på med kosten de første par uger.

--
Kind regards,
Mogens V.

Fra : Kim Parolsen

Dato : 12-10-05 22:36

Alle svar er noget pjat.

I forbindelse med tarmkræft , har jeg tre gange fået tømt tarmen , helt .
Ved undersøgels , Operation og ved kontrol idag . Du kan spise normalt efter
udtømning , og jeg har vær gang haft det fint efter udtømning , Om det er
sundt ved jeg ikke , men jeg har haft det fint med udtømningen , og ingen
kost i 18 timer , men drik meget vand - saft - sodavand - kaffe - eller
lignene.
PS. Har fået fjernet et stykke af min tarm , 12/7 og er idag blevet 100 %
rask , og skal kun til test , og udtømning hvert 4 år.
Hvis du opdager blod på toiletpapiret når du tører dig . så gå til læge
omgående , det gjorde jeg , derfor nåede kræften ikke at brede sig , for gør
den det er dine chancer meget mindre , og det breder sig hurtigt - HUSK DET
den raske