Akupunktur og vægttab
Fra : Steen F.

Dato : 27-08-05 23:42

En af mine venner fortalte mig om et indslag i TV-Avisen fredag d. 26/8-05
vedr. overvægt i Kina.
Der havde man åbenbart brugt akupunktur som middel til vægttab med succes.
Nogen af jer, som så indslaget? Lød det plausibelt og værd at undersøge
nærmere?

MVH Steen

Fra : Sabina H.

Dato : 28-08-05 00:13

Steen F. wrote:
> [...]
> Der havde man åbenbart brugt akupunktur som middel til vægttab med
> succes. Nogen af jer, som så indslaget? Lød det plausibelt og værd at

been there, done that, på mig virkede det ikke..... ;)
så dog ike indslaget*G*
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : MGA

Dato : 28-08-05 07:06

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen af jer, som så indslaget? Lød det plausibelt og værd at undersøge

Har en veninde som er akupunktør og hun siger det er 50-50 om det virker på
folk.
Akupunktur er dog ikke til at stille alene, man er stadig nødt til at lave
livsstilsændringer - og så er det måske alligevel ikke nødvendigt med nåle!

Der er ingen nem vej ud af overvægt!

Mette

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-08-05 10:48

MGA skrev den 28-08-2005 08:05:

> [...]
> livsstilsændringer - og så er det måske alligevel ikke nødvendigt med nåle!

som du så selv er inde på. Er det så nålene eller livsstilsændringen
der gør det?

> Der er ingen nem vej ud af overvægt!

Enig.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Sabina H.

Dato : 28-08-05 11:43

Carsten Riis wrote:

> som du så selv er inde på. Er det så nålene eller livsstilsændringen
> der gør det?

for mig var det ingen af delene......
jeg tabte mig først rigtigt da jeg begyndte at arbejde*G* mærkeligt nok.....
ingen form for motion, livstilsændring, akupunktur, diæt, piller eller noget
andet har virket..... jobbet derimod har ;)

mangler kun 5 kg for at nå min målvægt....

> Enig.

100%.....
jeg kæmper dog stadigt videre.... træner regelmæssigt, spiser fornuftigt, og
arbejder.....

en ting jeg dog har observeret som giver øjeblikkelig resultat er hvis jeg
fjerner hvidt brød fra min kost..... faktisk kan det ses på vægten samme
dag, hvis jeg en dag falder i og spiser en eller anden form for
hvedebrød.... jeg tager med det samme 1-1½ kg på.... spiser jeg ingen
hvedebrød dagen efter forsvinder de igen.... mærkeligt, men ikke noget jeg
gider teste for tit ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-08-05 18:32

Sabina H. skrev den 28-08-2005 12:42:

> [...]
> hvedebrød.... jeg tager med det samme 1-1½ kg på.... spiser jeg ingen
> hvedebrød dagen efter forsvinder de igen.... mærkeligt, men ikke noget jeg

Cool. Nu er jeg kostmæssigt på SB-vognen. Jeg er endnu ikke faldet i
brødfælden. Men rart at vide, at andre er og at de har haft negative
oplevelser i den sammenhæng.

Ikke for at være skadefro eller pege fingre ad dig, men jeg vil nu gerne
bruge din oplevelse til at holde mig selv til ilden.
Jeg håber, at du forstår.

Fra : Sabina H.

Dato : 28-08-05 18:44

Carsten Riis wrote:

> Cool. Nu er jeg kostmæssigt på SB-vognen. Jeg er endnu ikke
> faldet i brødfælden. Men rart at vide, at andre er og at de har
> haft negative oplevelser i den sammenhæng.

hehe, ja ikk?

> Ikke for at være skadefro eller pege fingre ad dig, men jeg vil nu
> gerne bruge din oplevelse til at holde mig selv til ilden.
> Jeg håber, at du forstår.

hehe du kan da pege fingre og være skadefro alt du vil*G* hvis det hjælper
dig, kan jeg godt klare det ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Padmé Amidala

Dato : 28-08-05 14:02

Jeg så ikke indslaget.
Men jeg har tabt mig 10 kg kun ved akupunktur. Her 3 år efter holder det
stadig.

MVH
Padmé

Fra : Lars Berthelsen

Dato : 28-08-05 15:07

Da jeg spurgte min akupunktør om hun kunne hjælpe til med mit vægttab sagde
hun at det nok ville være spild af penge, det er ikke ret mange der har gavn
af akupunktur i forbindelse med vægttab. Desværre for hun har ellers hjulpet
mig af med både en slem hovedpine og hælespore, så jeg håbede jo..
Marianne

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-08-05 18:33

Lars Berthelsen skrev den 28-08-2005 16:06:
> [...]
> af akupunktur i forbindelse med vægttab. Desværre for hun har ellers hjulpet
> mig af med både en slem hovedpine og hælespore, så jeg håbede jo..

Det syntes jeg lyder som en meget fornuftig akupunktør. At hun
decideret fraråder sin ydelse i noget som er tvivlsomt.

Stor ros til hende.

Fra : MGA

Dato : 29-08-05 09:40

"Lars Berthelsen" <lama@fjerne_dette.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjulpet
> mig af med både en slem hovedpine og hælespore, så jeg håbede jo..

Hælespore? Er det ikke noget knoglenoget? Hvordan hulen kan aku hjælpe på
det?

Mette

Fra : Lars Berthelsen

Dato : 04-09-05 14:00

hælespore kan blive til noget knoglenoget, men det starter ofte med en
betændelsestilstand i nogle sener under hælen, jeg tror nok det var sådan
min læge forklarede det.