Tips til DHL-stafet
Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 25-08-05 21:39

Hej

Jeg skal løbe DHL-stafet på onsdag. Der er imidlertid en løber der har
meldt fra, og nu overvejer jeg om jeg skal løbe hans tur også.
Umiddelbart forestiller jeg mig at det vil være det mest nærliggende, at
jeg i så fald løber første og sidste tur, så jeg kan komme til hægterne.
Men hvad siger I, har I erfaringer eller gode råd i sådan en
situation? Bør jeg drikke og spise noget mellem de to løb - og hvad?

Jeg er også meget interesseret i at høre, om der er nogen der har gode
råd til hvordan jeg bør disponerer de to løb. Bør jeg gemme nogle
kræfter på førsteturen, eller skal jeg bare give den gas?

Jeg ved godt det er svært at svare præcist på, men jeg vil blive glad
for nogle holdninger og erfaringer på det her område.

På forhånd tak
Torben

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-08-05 05:52

Hej

Torben Heikel Vinther wrote:
> Jeg er også meget interesseret i at høre, om der er nogen der har gode
> råd til hvordan jeg bør disponerer de to løb. Bør jeg gemme nogle
> kræfter på førsteturen, eller skal jeg bare give den gas?

Hvor langt er der mellem de to løb og hvor langt er løbet egentlig?

Hvis du har 45min eller mere, så vil jeg mene, at du kan nå at drikke
tilpas imellem de to løb uden at næste tur får maven til at skvulpe
rundt i dig. Du skal ikke spise noget mellem de to ture.

Kan du tage begge ture i rap uden problemer, så ville jeg dog nok
foretrække det.

Jeg løb 2 ture i Viborg 24-timers med ca 2 timers mellemrum og der gav
jeg den alt hvad jeg kunne på begge ture og det gav ingen problemer med
benene eller lignende.

Erfaringer finder du masser af på http://www.dourun.dk

Fra : ks

Dato : 26-08-05 06:02

"Torben Heikel Vinther" <torben@sopper.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt det er svært at svare præcist på, men jeg vil blive glad for
> nogle holdninger og erfaringer på det her område.

jeg skal selv løbe 2 ture på tirsdag og regner med at enten løbe tur 1 og 2
eller tur 1 og 4. i pausen vil jeg drikke lidt H5/Maximm alt efter temp.

hvis jeg løber de e2 ture i rap vil jeg disponere som hvis det havde været
en ren 10'er, men er derpause mellem løbene så får den én på snotten i begge
løb...

vel løbet og held og lykke

mvh
Kenneth