Tarmskylning
Fra : Ann Nielsen

Dato : 24-08-05 12:01

Hejsa.

Nu er det jo blevet lidt af et hit at få tarmskylninger for at få alt
det gamle skidt ud.

Men er der nogen her der har prøvet det? Hvordan var det? Har du det
bedre nu end før tarmskylningen? Hvorfor ville du have en
tarmskylning?

Med venlig hilsen

Ann

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-08-05 16:50

Ann Nielsen (slet 42V8D) wrote:

> Nu er det jo blevet lidt af et hit at få tarmskylninger for at få alt
> det gamle skidt ud.

Det var dog noget af det mest rablende vanvittige jeg længe har hørt!

vh
jan

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-08-05 16:59

"Ann Nielsen (slet 42V8D)" <annn@42V8Dadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Men er der nogen her der har prøvet det? Hvordan var det? Har du det
> bedre nu end før tarmskylningen? Hvorfor ville du have en
> tarmskylning?

prøv hellere at spørg i dk.helbred - der hører emnet vist mere hjemme end
her - selvom en eller anden tarmskyller nok vil påstå, at man skal skylles
for
at tabe sig.

Mvh. Lisbeth

Fra : S.G.

Dato : 27-08-05 20:15

Nej, emnet er faktisk meget relevant i denne gruppe. Tarmskylning kan fjerne
affaldsstoffer fra tarmene som er op til 4 år gamle. Det benyttes bl.a. i
forbindelse med en udrensning, som kan kickstarte en slankekur. Disse
udrensningskure er ved at komme til danmark - se f.eks.
http://www.detoxditliv.dk

Stine

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev i en
meddelelse news:430c9b80$0$7629$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-08-05 21:48

S.G. skrev den 27-08-2005 21:14:
> [...]
> forbindelse med en udrensning, som kan kickstarte en slankekur. Disse
> udrensningskure er ved at komme til danmark - se f.eks.

Jeg bliver nød til at bede om mere neutral dokumentation.

På forhånd tak.

Og ja, du må gerne kalde mig skeptiker.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-08-05 12:11

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Jeg bliver nød til at bede om mere neutral dokumentation.
> Og ja, du må gerne kalde mig skeptiker.

Jeg synes det er lidt svagt at du ikke kan bruge en reklameside for en
tarmskyller som dokumentation for tarmskylningens fortræffeligheder. :)

Blot der står noget med "rense ud", "komme i dybden" og "fjerne
affaldsstoffer" hopper folk i med begge ben. Trist.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-08-05 13:41

Morten Wartou skrev den 28-08-2005 13:10:

> [...]
>
> Blot der står noget med "rense ud", "komme i dybden" og "fjerne
> affaldsstoffer" hopper folk i med begge ben. Trist.

Du glemte lige: forstenet afføring og rådne madrester

Fra : S.G.

Dato : 28-08-05 13:50

Der blev sat spørgsmålstegn ved tarmskylnings relevans i denne gruppe. Jeg
forsøgte bare at pointere at emnet VAR relevant i denne gruppe, da det
benyttes i forbindelse med slankekure.
Om det så "virker" aner jeg ikke - jeg har aldrig selv prøvet det.

Stine

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:43119bc2$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-08-05 14:01

"S.G." <gasbjerg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> benyttes i forbindelse med slankekure.
> Om det så "virker" aner jeg ikke - jeg har aldrig selv prøvet det.

Du har ikke dokumenteret tarmskylnings relevans, men blot henvist til et
website, der påstår, at det vil være ideelt at betale dem for en
tarmskylning.

Samme side tilbyder også Feng Shui - og vil sikkert hævde, at den rette
indretning af din bolig også kan kickstarte din slankekur.

Jeg så for nylig en overlæge (med speciale i tarmsygdomme) der forklarede,
at bortset fra, at det måske nok kunne give kortvarog velvære, var der
absolut ingen grund til eller fordele forbundet med tarmskylning.

Mvh. Lisbeth

Fra : S.G.

Dato : 28-08-05 15:28

Kære Lisbeth.

Du henviste Ann til at spørge i en anden gruppe, da du mente emnet hørte
mere hjemme der. I denne her gruppe bliver der diskuteret mange ting, som
måske eller måske ikke virker. Tarmskylning benyttes af nogle i forbindelse
med slankekure - jeg har ikke påstået hverken at det virker eller ikke
virker. Jeg har bare pointeret at tarmskylning er et lige så relevant emne
at diskutere her, som alle de andre emner hvor virkningen heller ikke er
dokumenteret.

Kort og godt - tarmskyldning bliver nogle steder nævnt i forbindelse med
slankekure, og derfor ER det relevant at diskutere virkningen af dette i
denne gruppe!

Desuden kan jeg ikke forstå, hvorfor der skal gøres sådan et stort nummer ud
af mit indlæg. Det var meget mere interessant at høre om nogen har prøvet
tarmskylning, istedet for at man bare afviser emnet blankt.
Jeg mener også det vil være mere interessant, hvis dem der rent faktisk kan
bidrage med fakta og erfaringer kom til orde, istedet for at gruppen
bombarderes med sure opstød som er direkte uinteressante!

meddelelse news:4311b539$0$7621$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Marianne

Dato : 28-08-05 21:49

"S.G." <gasbjerg@mail.dk> wrote in message

> [...]
> bidrage med fakta og erfaringer kom til orde, istedet for at gruppen
> bombarderes med sure opstød som er direkte uinteressante!

Nå, men jeg vil gerne vove et øje: Jeg har prøvet det.

Det er lidt misforstået, hvis man forstår tarmskylning som noget, der
direkte kan virke slankende - for det kan det næppe. Sandsynligvis kan de
færreste sygdomme/ubalancer kureres ved blot at foretage sig een ting, som
så vupti vil rette op på det hele.

Den sammenhæng, jeg har mødt det i, er i forbindelse med en test som viste,
at jeg optager/optog næringsstoffer dårligt gennem tarmen, dvs at jeg
udnyttede maden dårligere end andre. Her drejer det sig ikke blot om
kalorier, men om vitaminer/mineraler/sporstoffer o.a. Det er i øvrigt et nyt
interesseområde for forskningen, at nogens tarmsystem simpelthen virker
mindre godt. Der var en lille notits i Politiken for en tid siden om emnet -
og nej, jeg gider ikke finde dokumentation. Interesserede kan selv kigge
InfoMedia igennem.

Om testen er rigtig eller ikke, kan jeg som lægperson ikke bedømme, lige som
jeg ikke kan vurdere lægens påstand om en blodprøves resultat er korrekt
eller ikke. Man må stole på autoriteterne.

Men 'diagnosen' passede fint med min egen fornemmelse, så jeg ville gerne
gøre forsøget. Det involverede - udover selve tarmskylningen - nogenlunde
gængse vitamintablemmet, også nogle mælkesyrebakterier og en aminosyre. Og
så kostomlægning, selvfølgelig.

Jeg kan ikke bedømme, om kostomlægningen alene kunne have gjort det, om
tarmskylningen kunne eller om tablet A, B, eller C kunne - eller om det bare
var den opmærksomhed, jeg gav min krop. Men resultatet er, at jeg har fået
ca. 1 1/2 time forærende om dagen. Jeg er markant mere frisk og energisk end
før. Sover bedre, og er bedre vågen. Min hud er fin efter års bøvl. Jeg har
nu kun madvanerne at kæmpe med, hvor jeg før fornemmede, jeg også havde
noget fysisk ubalance.

Så alt i alt har jeg ikke fortrudt eksperimentet

mvh
marianne

Fra : Ann Nielsen

Dato : 28-08-05 22:07

> [...]
> også havde noget fysisk ubalance.
>
> Så alt i alt har jeg ikke fortrudt eksperimentet

Hej Marianne.

Hvor SKØØØNT at der faktisk er nogen der så end vil skrive om emnet, om der
så end er noget om det eller ej! Jeg ville bare høre ad om der var nogen der
havde prøvet det og hvordan det var... Der er en del der benytter sig af det
når de er på slank derfor spurgte jeg herinde...

Dejligt at få respons på det, tusinde tak, Marianne.

Det lyder sørme godt at du har fået det bedre, mere energisk osv., det har
jeg også hørt at andre har fået det samme ud af det som dig. Hvad de så end
viser i tv ;) Der vil altid være skeptikere, og sådan er det - derfor ville
jeg jo gerne høre det fra dem som havde prøvet det....

Tak for svaret ;)

Mvh.

Ann

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-08-05 23:50

"S.G." <gasbjerg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har bare pointeret at tarmskylning er et lige så
> relevant emne at diskutere her, som alle de andre emner
> hvor virkningen heller ikke er dokumenteret.

Det er ikke det, at virkningen ikke er dokumenteret, der gør, at emnet er
ved siden af denne gruppes formål og indhold - men dét, at tarmskylning ikke
har noget mere med slankekur at gøre end øreskylning.

Og jeg finder det særdeles relevant at henvise folk, der er interesseret i
emnet tarmskylning, til at finde en gruppe, hvor det ER relevant. Der finder
man med større sandsynlighed de folk, der ved noget om emnet.

> Kort og godt - tarmskyldning bliver nogle steder nævnt i
> forbindelse med slankekure, og derfor ER det relevant at
> diskutere virkningen af dette i denne gruppe!

Tarmskylning har intet med slankekur at gøre. Heller ikke selvom
tarmskyllere gerne vil have tingene til at hænge sammen.

Vi diskuterer med andre ord virkningen samtidig med, at vi henviser til en
anden gruppe.

> Jeg mener også det vil være mere interessant, hvis dem
> der rent faktisk kan bidrage med fakta og erfaringer kom
> til orde,

Prøv at bringe emnet på bane i den rette gruppe. Vil tro at du der får den
debat, du efterlyser.

Mvh. Lisbeth

Fra : S.G.

Dato : 29-08-05 11:43

> [...]
ikke
> har noget mere med slankekur at gøre end øreskylning.

Jeg kunne jo vende det om og spørge, om du kan dokumentere at tarmskylning
ikke har nogen effekt på et evt. vægttab!? Jeg mener det ER relevant at tage
emnet op i denne gruppe - men samtidig kan man også henvise til en anden
gruppe hvor det evt. også kunne være relevant. Det jeg har oplevet her er,
at emnet er blevet afvist blankt.

Længere nede ser jeg et indlæg om akupunktur - har det noget med slankekur
at gøre, eller burde emnet "flyttes" til en gruppe om alternativ behandling?

Hvad med diverse naturprodukter som påstås at kunne slanke - burde de ikke
diskuteres i en gruppe om naturprodukter?

Og spørgsmål om indholdet i diverse fødevarer - hører det ikke til i en
gruppe om ernæring?

De fleste emner her kunne sikkert godt diskuteres i en anden gruppe, men
derfor betyder det ikke at de ikke også er relevante i denne gruppe. Det er
sådan set bare det jeg vil frem til.

Stine

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-08-05 17:32

"S.G." <gasbjerg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne jo vende det om og spørge, om du kan dokumentere at
> tarmskylning ikke har nogen effekt på et evt. vægttab!?

Det kan jeg ikke. Og jeg regner det heller ikke for at være MIN opgave at
dokumentere, hvad der IKKE virker af dit og dat. Det er naturligvis dem, der
sælger et produkt eller en metode, der har ansvaret for at dokumentere.

Og så længe jeg ikke har set seriøs dokumentation går jeg ud fra, at
produktet IKKE virker. Hvad tarmskylning angår stoler jeg på den overlæge
med speciale i tarmsygdomme, der har forklaret, at det IKKE har nogen
virkning udover måske kortvarig lettelse.

> Jeg mener det ER relevant at tage emnet op i denne gruppe - men samtidig >
> kan man også henvise til en anden gruppe hvor det evt. også kunne være
> relevant.

Læs mit første indlæg i tråden! Jeg skrev: "prøv hellere at spørg i
dk.helbred - der hører emnet vist mere hjemme end her".

Læg mærke til ordene "vist" og "mere"!!!!!

> Det jeg har oplevet her er, at emnet er blevet afvist blankt.

Det er DIN oplevelse. Og den er ganske forunderligt. For emnet debatteres
jo.

> Længere nede ser jeg et indlæg om akupunktur - har det noget med
> slankekur at gøre, eller burde emnet "flyttes" til en gruppe om alternativ
> behandling?

Jeps. Det hører vist også mere hjemme i en anden gruppe. Det er der mange
indlæg der gør. Og når der findes en mere velegnet gruppe, så er det faktisk
en fordel at bruge den, fordi man så øger sandsynligheden for at få grundige
svar på emnet.

> Hvad med diverse naturprodukter som påstås at kunne slanke - burde de
> ikke diskuteres i en gruppe om naturprodukter?

Joda. Hvis det er slankeprodukter. Men ellers kan det godt være, at de også
er mere relevante i en anden gruppe.

> Og spørgsmål om indholdet i diverse fødevarer - hører det ikke til i en
> gruppe om ernæring?

MAD generelt er særdeles relevant i denne gruppe. Men ikke desto mindre er
der masser af mad-relevante spørgsmål, der hører mere hjemme i
dk.kultur.mad+drikke end her.

> De fleste emner her kunne sikkert godt diskuteres i en anden gruppe, men
> derfor betyder det ikke at de ikke også er relevante i denne gruppe.

Nej. Som jeg skrev i første indlæg "prøv hellere at spørg i dk.helbred - der

Fra : MGA

Dato : 30-08-05 06:54

> Nej. Som jeg skrev i første indlæg "prøv hellere at spørg i dk.helbred -
> der
> hører emnet vist mere hjemme end her".
>
> Mvh. Lisbeth

Ja, men nu er det en snak om tarmskylning i forhold til slankning og derfor
særdeles relevant for denne gruppe - ligesom akupunkturtråden, der også
handler om slankning.
Gruppen her hedder .slank, ikke .slankemad - det betyder at alle emner
vedrørende slankning kan debatteres her

Mette

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-08-05 09:14

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men nu er det en snak om tarmskylning i forhold til slankning

Kig lige på allerførste indlæg i tråden og mit svar derpå. Spørgsmålet
handlede ikke overhovedet om slankekur!

> og derfor særdeles relevant for denne gruppe - ligesom akupunkturtråden,

Det er altid relevant at diskutere, om en given behandling/kur er god, når
man vil tabe sig. Men det var ikke dét, der blev spurgt til.

Skal du vælge ny cykel (eller alternativ behandling), ville jeg mene, at
det er bedre at spørge i en anden gruppe end denne.... også selvom du vil
bruge cyklen/behandlingen som kickstart til en slankekur.

> Gruppen her hedder .slank, ikke .slankemad - det betyder at alle emner
> vedrørende slankning kan debatteres her

Ja bestemt! Men der er stadig masser af slankerelevante emner, du får bedre
svar på ved at spørge i den gruppe, hvor emnet hører mere naturligt hjemme.

Mit allerførste svar handlede om at henvise spørgeren til en gruppe, hvor
jeg tror, der er større sandsynlighed for at få flere kvalificerede svar på
spørgsmålet. Det var sådan set ment som en hjælp til at få mere uddybende
svar end man kan forvente at få i denne gruppe/tråd.

Mvh. Lisbeth

Fra : klaus

Dato : 30-08-05 09:01

> Det er DIN oplevelse. Og den er ganske forunderligt. For emnet debatteres
> jo.

Det er da vist mere din religiøse holdning til hvad der høre hjemme her, som
diskuteres. Tror du ikke du skulle slappe lidt af? Flere af dine holdninger
og påstande, Lisbeth, er helt hen i vejret. Men det værste er jo, at du ikke
kan se det.

/klaus

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-08-05 09:14

"klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da vist mere din religiøse holdning til hvad der høre hjemme her,
> som diskuteres.

Det kan den. Og det er jo dét, vi gør *S*

> Tror du ikke du skulle slappe lidt af? Flere af dine holdninger og
> påstande, Lisbeth, er helt hen i vejret.

Hvilke af mine holdninger og meninger synes du er helt hen i vejret?

> Men det værste er jo, at du ikke kan se det.

Jeg har ikke svært ved at se, at folk meninger, der er forskellige - og til
tider helt forskellige fra mine! Men jeg synes ikke, det er "helt hen i
vejret" at have andre holdninger og meninger end mine.

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-08-05 17:47

klaus skrev den 30-08-2005 10:01:

> [...]
> og påstande, Lisbeth, er helt hen i vejret. Men det værste er jo, at du ikke

Husk lige på, at det egentlig er værst for hende selv.
vi skal trods alt kun "være sammen" med hende her i gruppen.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-08-05 23:43

> Husk lige på, at det egentlig er værst for hende selv.

Jeg tror det er værst at have så lavt selvværd, at andres meninger kan få en
til at gå til angreb på personen i stedet for at trille med bolden.

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-08-05 16:24

Lisbeth Jacobsen skrev den 31-08-2005 00:42:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det er værst at have så lavt selvværd, at andres meninger kan få en
> til at gå til angreb på personen i stedet for at trille med bolden.

Angrebet? Det var såmend en konstatering af den observation som klaus
lavede.

Du føler dig måske angrebet? gad vide hvorfor du har den følelse?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 31-08-05 22:50

> Du føler dig måske angrebet?

Det blev faktisk besvaret i det indlæg du reagerer på.

Mvh. Lisbeth

Fra : klaus

Dato : 31-08-05 10:20

> Husk lige på, at det egentlig er værst for hende selv.
> vi skal trods alt kun "være sammen" med hende her i gruppen.

*LOL*
Og der røg Lisbeth lige i mit filter. Man kan jo hverken hukke eller stikke
til de firkantede holdninger hun ytre.

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-08-05 17:28

Ann Nielsen (slet 42V8D) skrev den 24-08-2005 13:01:
> Hejsa.
>
> Nu er det jo blevet lidt af et hit at få tarmskylninger for at få alt
> det gamle skidt ud.

Et hit for hvem? Tarmskyllere?

Hvad kan en tarmskylning som dit fordøjelsessystem ikke ad naturens vej
ikke kan?
Udskift du bare kosten med en sundere kost istedet, så vil du i løbet af
ganske kort tid opleve en ændring af "outputtet" så at sige.

> Hvorfor ville du have en
> tarmskylning?

Det vil jeg ikke.

Hvorfor dog det? Fordøjelsessystemet skal nok sørge for, at rense ud
helt af sig selv.

La' vær med at se så meget Lene Hansson.

Fra : Marianne

Dato : 26-08-05 21:40

> [...]
>
> Men er der nogen her der har prøvet det? Hvordan var det? Har du det
> bedre nu end før tarmskylningen? Hvorfor ville du have en

Det er tilsyneladende ret udbredt. Lidt yderligere oplysning her:

http://www.wholehealthmd.com/refshelf/substances_view/1,1525,682,00.html

mvh
marianne