liv med en alkoholiker
Fra : sade

Dato : 22-08-05 12:59

Jeg har haft alkohol tæt inde på kroppen, levet med en misbruger i 6 år, og
jeg blev ødelagt af det til sidst. Er nu gået fra ham. Ellers ville jeg
blive reduceret til en skygge af mig selv. Han lever stadig i benægtelse, og
er på vej én vej - ned, men jeg ved at det kun er ham selv der kan ændre
tingenes tilstand. Defor, til jer der tager beslutningen, som jeg ved ikke
er nem, vil jeg sige det er fantastisk flot og i kan kun være stolt over jer
selv. Det er modigt og et stort skridt. Tillykke. Det er den mest onde
sygdom jeg kan komme på, da den ikke kun nedbryder den syge, men alle
omkring denne person.

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-08-05 13:05

sade skrev den 22-08-2005 13:58:
> [...]
> er på vej én vej - ned, men jeg ved at det kun er ham selv der kan ændre

Ja, det er ikke uden grund at de fleste tørlagte alkoholikere fortæller
om, at de først ville hjælpes, da de ramte bunden.

Det er en led led afhængighed.
Fuldt ud på højde med andre afhængigheder (medicin, spil, net osv osv
osv osv).

> [...]
> selv. Det er modigt og et stort skridt. Tillykke. Det er den mest onde
> sygdom jeg kan komme på, da den ikke kun nedbryder den syge, men alle

kræft er nu også en led sygdom. De efterladte kan sandelig også føle sig
nedbrudt, når kræftpatienten dør.

På den led er alle sygdomme, tilstande og afhængigheder jo ens.

Ovenstående må ikke fortolkes som en negligering af din oplevelse med
den alkoholafhængige endelig ikke.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året