Mænd og osteoporose
Fra : Jytte Knudsen

Dato : 08-08-05 21:00

Mon der er nogen der har en ide om det er hensigtsmæssigt om mænd tager
kalktabletter som forebyggelse mod osteoporose.
Selvfølgelig med magnesium og d-vitamin. Jeg giver min mand samme dosis,
som jeg selv tager. Jeg tror nu nok han syntes set er spild af penge for
hans vedkommende.
Hvad synes I?
MVH Jytte

Fra : Lyrik

Dato : 08-08-05 21:30

"Jytte Knudsen" <faerk@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Selvfølgelig med magnesium og d-vitamin. Jeg giver min mand samme dosis,
> som jeg selv tager. Jeg tror nu nok han syntes set er spild af penge for
+++++++++++++++++++++
Hvad "vi" synes ved jeg ikke. men jeg synes det er en rigtig god idé.

Både konen og jeg ta'r kalk + D-vitamin. konens negle som før flossede kan
nu trække strimler af et stykke "egetræ" og den begyndende afkalkning jeg
kunne mærke hvor omkredsen af håndleddene blev mindre er nu stoppet. Mine
knogler er blevet fastere og min slidgigt i storetæernes grundled har
indkapslet sig.

Jeg har før udkastet teorien-og gør det nu igen:
Det er min opfattelse at al den slidgigt der er i DK skyldes vejret og for
lidt D-vitamin forårsaget af et lysunderskud i landet.

Hilsen
Jens

Fra : GB

Dato : 09-08-05 01:14

"Jytte Knudsen" <faerk@city.dk> skrev i meddelelsen

> Mon der er nogen der har en ide om det er hensigtsmæssigt om mænd
> tager kalktabletter som forebyggelse mod osteoporose.

Mænd er ikke nær så disponerede for osteoporose, som kvinder. Hos kvinder
er det specielt hormoncyklus i klimakteriet, som kan sætte gang i
processen.

Men mælk er sundt, og smager godt...

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Lyrik

Dato : 09-08-05 10:30

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jytte Knudsen" <faerk@city.dk> skrev i meddelelsen

> Mænd er ikke nær så disponerede for osteoporose, som kvinder.
+++++++++++++++++++
På det seminar jeg var til omkring emnet, hævdede man at mænd var lige så
udsatte.
Forskellen er at mænd har kraftigere knoglevæv og derfor har de mere at
"tabe af".
Efter 30 årsalderen mister folk 1% af deres knoglemasse om året. Dette
ifølge fagfolkene på det seminar jeg deltog i.
Har man mistet for meget knoglemasse kan man ikke let få forøget denne igen.
Der findes dog lægemidler som kan gøre det procent for procent.
Der nævntes Epidronat og Didronat.
Det er dog vist nok en temmelig skrap kur.

Hilsen
Jens