Engbrændbæger eller Oww... min ryg
Fra : Liz B.

Dato : 06-08-05 21:23

Hjælp!! Jeg er den "lykkelig" ejer af et lille stykke brak jord - fyldte med
engbrændbæger!! I dag brugt jeg over to timer med spade og er ikke en gang
halvvejs igennem. Og det er kun de blomstrende planter. Så er der i
hundredvis af små.

Findes der et mere effektiv måde at fjern planten - helst fra jordens
overflade for evig - end en spade, ryg- og arm muskler? I England ved jeg
at der findes en såkaldt Ragfork, specielt designet til at løft planten nemt
fra jorden - med alle rødder. Findes der noget lignende i DK?

Jeg regner med at sprøjte (fy, fy) til forår, men skal have fjernet alt det
blomstrende NU!

Alle god forslag er velkommen hurtigst muligt.

Brændbægerhilsener Liz

Fra : JJ

Dato : 07-08-05 08:22

http://www.dupontagro.dk/agro/default.asp?ID=122

--
Hilsen

Jonna
jonna@lilanimas.dk

Fra : Liz B.

Dato : 07-08-05 11:57

"JJ" <jonna@lilanimas.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dupontagro.dk/agro/default.asp?ID=122

OK - jeg skal ha' sprøjtet snart kan jeg se! Takker.

Hilsen Liz