Hoodia Kaktus
Fra : Mette

Dato : 05-08-05 16:49

Jeg sad for nogle måneder siden og så 60 minutes på TV2, hvor Leslie Stahl
tager til Afrika og prøvespiser denne plante, der skulle undertrykke
appetitten. Hun sagde efterfølgende, at planten virker og at hun ikke følte
nogen sult i lang tid efter.

Nu har jeg så set produktet til salg - bl.a. på Lenes hjemmeside.
Jeg må da sige, at jeg først overvejede om det var noget for mig. Det er jo
et vidundermiddel - man tager et par kapsler, og vupti er man ikke sulten!
Når man ikke er sulten, så spiser man ikke og så tager man ikke på. Herlige
sager.

Men så slog det mig, at årsagen til at mange bliver overvægtige jo netop
ikke er, at despiser, når de er sultne. Det er fordi de spiser efter at de
er blevet mætte.

Jeg kan uden problemer køre en plade chocolade ned, selvom jeg lige har
spist en pose chips. Og chipsene ryger ned lige efter aftensmaden. (Dette er
de grelle tilfælde).
Der er altid plads til mere, selvom man er mæt. For det er smagsløgene og
hjernen og psyken, der råber på mere, selvom man fysiologisk har en fyldt
mave.
Derfor vil det ikke hjælpe at spise en tablet, der mætter. For de fleste
overvægtige _er_ mætte, når de tager den anden og tredje portion mad.

Hvis vi alle spiste, når vi var sultne og - vigtigere - holdt op med at
spise, når vi var fysiologisk mætte, så ville vi ikke være overvægtige.
Men vores problem er, at vi spiser for meget - ikke når vi er sultne
nødvendigvis - med når vi IKKE er sultne.

Og så hjælper disse piller jo ikke.

Fra : bj

Dato : 06-08-05 11:40

"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>brug for Hoodia Kaktus, men jeg synes det kunne være en kikstarter for en
>bekendt, så hvis det virker kan det måske hjælpe nogle på vej.

Jg er ikke selv overvægtig, men jeg vil give dig ret i, at når man rent
faktisk har spist først protin har man fået opfyldt sine basale
nærringsbehov. Dette skal dog nok tages lidt med et gran salt alt efter om
amn dyrker hård sport eller alm. motion. (hvis altså man gør i det).

jeg kender magne som ikke kan være sammen uden at det hele skal handle om at
indtage et eller andet mad. Man kan ikke sidde og hygge uden foder. Det kan
jeg godt blive træt og så når de bagefter sidder dér og laver en klagesang
over, at de også skal til at tabe sig. Jamen hvorfor så ikke lade maden stå,
hvis du ikke er sulten!? Jeg begriber det ikke, bevares jeg skal heller ikke
være hellig. Jeg kan også sagtens spise når jeg ikke er sulten, men når jeg
sådan tænker efter er jeg vel egentligt sulten meget tide af dagen. Det
lyder måske ikke til at være sandt, men dyrker man meget motion lærer man at
tackle om det er "sulten for sjov" eller som jeg plejer at hæfte mig ved
"nærrings-sulten". Mange spiser for hyggens skyld, det er da også
hyggeligere at spise sammen med nogen, jeg spiser også for hyggens skyld,
til tider, men jeg spiser nok oftest fordi jeg ved at kroppen skal hvae
noget brændstof til mine fysiske aktiviteter.

Jeg håber, at nogen kan få gavn af hoodia, men det er ikke løsningen på lang
sigt. Til dem som vil blive galde for det synes jeg du skal henvise til
Lenes hjemmside så de kan læse mere om produktet. Jeg er sikker på, at de
inderst alligevel godt ved at energi ind = energi for at holde vægten. Det
er oftest andre ting der skal tager hånd om. F. eks. motivationen til at
gøre noget for sig selv. Det i sig selv burde vel ikke være så svært vil
mange mene, men det er det bare. Jeg taler af erfaring. Jeg har også været
overvægtig. jeg fandt bare motivation i, at jeg fandt ud af ting bliver bare
lettere af ikke at have en "dødvægt" at slæbe rundt på...

mhv

bj

Fra : Mette

Dato : 06-08-05 12:06

Lene har sit link andetsted i dette forum

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-08-05 12:04

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jg er ikke selv overvægtig, men jeg vil give dig ret i, at når man rent
> faktisk har spist først protin har man fået opfyldt sine basale
> nærringsbehov.

Jeg er ikke sikker på, om jeg forstår dig ret.... mener du, at hvis man blot
har spist protein, så er ens basale næringsbehov opfyldt?

Mvh. Lisbeth

Fra : bj

Dato : 07-08-05 12:36

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev i en
meddelelse news:42f4a57b$0$7376$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Jeg er ikke sikker på, om jeg forstår dig ret.... mener du, at hvis man
> blot har spist protein, så er ens basale næringsbehov opfyldt?
>
> Mvh. Lisbeth

Nej,det mener jeg ikke, det er ikke særligt gost formuleret, det kan jeg se
n. Man skal selvfølgelig også have andre ting indenbords for at ens
næringsbehov er opfyldt.

bj

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-08-05 12:50

Mette skrev den 05-08-2005 17:48:

> Jeg kan uden problemer køre en plade chocolade ned, selvom jeg lige har
> spist en pose chips. Og chipsene ryger ned lige efter aftensmaden. (Dette er
> de grelle tilfælde).

hvad spiser du til aftensmad?

Jeg tror, at man bliver sulten når man har spist noget mad som ikke
indeholde de ting som kroppen har brug for.
Fx den med chokoladen. Hvad indeholder chokoladen af fibre, vitaminer
og proteiner? Nada, så vidt jeg er orienteret.
(erstat hvilken som helst form for slammad med chokolade)

Det er jo klart, at kroppen vil have fibre, vitmaniner, proteiner, fedt
og kulhydrater.
Problemet er - som jeg ser det - at man kun indtager fedt og
kulhydrater med chokolade. Derfor melder trangen sig for mere mad i
håb om, at den indeholder fibre, vitaminer og proteiner.
Hvis man vælger at indtage en pose chips, så får man stadig kun
kulhydrater og fedt.

Hvis man ændrer sig kost så den indeholder fibre, vitaminer, proteiner,
fedt og kulhydrater. Og slet ikke i overflod, men lige netop nok, så
man indtager færrere kalorier end man "forbrænder". Så er vægttabet
forudprogrammeret.
Dertil lægges en god portion beslutsomhed, følelser-styring, kontrol af
nærmiljø og øvrige ydre faktorer.

Til beslutsomheden kan man så bruge forskellige værktøjer. Fx et
billede hvor man vejer meget, hvor man under dette billede har skrevet
fordele og ulemper ved at se ud som man gør.
Personlig bruger jeg Phillip McGraws Nøgle 1, hvor man blandt andet
beskriver hvilke ting man vil lave om på og hvilke ting man netop ikke
vil lave om på. Den sidste liste skal være ret kort, kan jeg hilse at sige.
Samt hvad man har planer om at opnå ved at droppe de x kilo man vil smide.
Man kan også kalde beslutsomheden for: Vision, mission og værktøjer
Eller mere rationel: Den rationelle tankemæssige del af vægttabsprocessen.

Angående følelser, tja så må man jo finde ud af om man trøstespiser fx
dage, hvor det går dårligt på arbejde eller hvis man lige har været op
og skændes med ægtefællen.
Jeg har vist fortalt om min oplevelse med BridgeBlandingen, så den vil
jeg spare jer for her. Men for pokker, hvor var det et wakeup-call for
mig.
Man kan også kalde denne del for: at blive bevidst om, hvilke følelser
der udløser hvilken adfærd.
Det man ikke er bevidst om, kan man ikke styre. Tilgengæld bliver man
styret af det.

Nærmiljø. Hvad har man i køkkenskabene hhv. hvad putter man i
indkøbskurven. Ryd ud og køb kun det der skal købes.
Derudover, hvad har man i tøjskabet, når man nu har smidt de store
tøjstørrelser. Smid det store tøj ud. Du har ikke brug for det. Du
har jo jf. din beslutsomhed ikke tænkt dig, at tage på igen.
Husk også at smide pizza-bestillings-reklamerne ud. Så ligger de ikke
og frister
I militære sammenhæng kalder man det for nærsikring: alle sider til alle
tider.

Øvrige ydre faktorer. Tja, der har man gøre med madvaner som man får
udefra dvs. kantiner, ved selskaber, i restauranter, indkøbsvaner (ja,
man indkøber jo mad. Det hænger så sammen med Nærmiljøjet)
Motionen kan man også putte derindunder, hvis man mener at den ikke skal
have et punkt for sig selv.
Skal det omformuleres, så vil jeg bruge osteklokken som billede: de
andre elementer er noget man kan arbejde med derhjemme eller i sin egen
lille osteklokke, men livet består nu engang af forskellige sociale
interaktioner, hvor der altså også hører mad med. Denne virkelighed skal
man også forholde sig til. Ellers kan ligesom droppe hele projektet IMO.

I hele taget gælder det om, at samle en "værktøjskasse" sammen som
passer til ens dagligdag og temperament.
Derudover kan man jo ligesom gør-det-selv-folket anskaffe sig bedre og
bedre værktøjer desto bedre man bliver til at benytte sin værktøjskasse.

En anden ting man skal gøre sig helt klart:

Resultaterne hhv. den nye livsstil kommer
ikke i løbet af et fingerknips!
Det er hårdt arbejde...Hele tiden og intensitet.

Den nye livsstil skal jo gerne blive til den livsstil man vil føre
resten af livet. Og der er altså nogen kameler at sluge (og nej, kamel
ingår ikke i nogen - af mig - kendte kostomlægningsprogrammer).

> [...]
> Derfor vil det ikke hjælpe at spise en tablet, der mætter. For de fleste
> overvægtige _er_ mætte, når de tager den anden og tredje portion mad.

som skrevet ovenfor: man er nok mæt med de forkerte ting.

> [...]
> Men vores problem er, at vi spiser for meget - ikke når vi er sultne
> nødvendigvis - med når vi IKKE er sultne.

piller hjælper ikke et klap i den store sammenhæng. varigt vægttab
(manglende vægtstigning) har noget med at gøre med livsstil.

Just my 5 cent.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Mette

Dato : 06-08-05 14:11

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

(Dette er

> hvad spiser du til aftensmad?

Før min omlægning: burger eller lasagne, måske hjemmelavet mexicansk, bøffer
med kartofler osv.

NU: Laks med salat og dressing, kylling med salat og dressing osv...
Jeg er stadig sulten og kunne sagtens kværne både det ene og andet selvom
jeg får fåde proteiner, kulhydrater og grønt i gode mængder, men jeg gør det
ikke

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-08-05 16:40

Mette skrev den 06-08-2005 15:11:
> [...]
> jeg får fåde proteiner, kulhydrater og grønt i gode mængder, men jeg gør det

Hvad har du af "solide" grønsager fx kål, peberfrugt, squash, auberginer
el. bønner?

I mandags spiste jeg Laks (1 pk med 2 stk, vist nok 225 gram),
HericotVerts, en hjertesalat, 1 rød peberfrugt.
Den varme laks og ditto bønner dryssede jeg med noget mozzarellaost
(smeltet ost kan jeg sjovt nok godt li')
Hjertesalaten og peberfrugten fik lige et sjat olivenolie af den gode slags.

Det blev jeg ganske mæt af.
En times tid senere tog jeg så lige min dessert halvt bæger
(sandsynligvis 250g) FromageFrais og puttede lidt vanilieessens og
flydende Sød i.

Derefter kunne jeg ikke spise mere. Og jeg er også vant til at spise
store portioner.

Er det nogen speciel kostomlægnings-koncept du følger eller har du
udhvilket dit eget?

Fra : Lene

Dato : 07-08-05 12:02

Hej allesammen!
Jeg er jo nødt til liiige at kommentere dette her :D
De, som ringer og fortæller mig om deres oplevelser med Hoodia, er meget
glade for det.
Hoodia er ikke tænkt som en eller anden substitut for noget andet. Det er
nærmere tænkt som støtte ved en i forvejen fornuftig kost (slanke- eller
ej). Det indtryk jeg får ud fra folks beskrivelser, er nærmere en følelse af
lettelse fra deres side. De siger at det er en stor hjælp at deres tanker
ikke kredser om mad hele tiden. De får ikke den der rumlen i maven, som
nogle gange ellers resulterer i indtag af den ene eller anden slags. Så for
nogle mennesker er Hoodia et udmærket valg, indtil deres mave er vænnet til
mindre mad.
Jeg stopper lige dette her da det snart lyder som en hel salgstale, og det
er ikke det jeg er ude efter.
I har fuldstændigt ret i at der kan ligge noget psykisk bagage og rode et
eller andet sted i forhold til at man måske ikke kan tabe sig på normal vis.
Det er mit klare indtryk som kostvejleder. Heldigvis findes der også råd for
det, for det kan i den sidste ende være det altafgørende med hensyn til en
succesfuld affedning.
Jeg er meget med på sidelinjen her i gruppen. Det er lærerigt at følge med
i Jeres forskellige indfaldsvinkler til det at tabe sig. Det er også
imponerende at læse hvor meget I smider og på hvilken måde.
Og lige meget hvad, så må vi finde hver vores måde at klare tingene på.. Og
respekt for det!

MVH Lene B. Jensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-08-05 12:12

Lene skrev den 07-08-2005 13:02:
> Hej allesammen!
> Jeg er jo nødt til liiige at kommentere dette her :D
> De, som ringer og fortæller mig om deres oplevelser med Hoodia, er meget
> glade for det.

Hvor mange er det i forhold til hvad du sælger?

Hvad er utilfredshedskvoten?

Ikke ment som kritik, tilgengæld ment som en...

"Du kan altså ikke kun bruge de gode tilmeldinger til noget, når du ikke
ved noget om forholdet i forhold til populationen eller i forhold til
hvor mange der er utilfreds"-kommentar.

> Hoodia er ikke tænkt som en eller anden substitut for noget andet. Det er
> nærmere tænkt som støtte ved en i forvejen fornuftig kost (slanke- eller
> ej).

Når du sælger det under den forudsætning, så får du ikke "skæld ud" herfra.

Fra : Lene

Dato : 07-08-05 13:35

("Carsten skrev til Lene: >> De, som ringer og fortæller mig om deres
oplevelser med Hoodia, er meget

Carsten spørger:
1.: Hvor mange er det i forhold til hvad du sælger?
2: Hvad er utilfredshedskvoten?

Hej Carsten.
Tak for dine spørgsmål-
Nu skal du bare høre:

1. Jeg har vel solgt 325 efterhånden. Der er 1 dame der har ringet og klaget
over at planten ikke levede op til hendes forventninger, hun var faktisk
lidt muggen og fortalte hvad hun kunne have brugt pengene til i stedet for.
Jeg lyttede tålmodigt og høfligt og sendte hende en gratis dåse af
kapslerne. Har ikke hørt fra hende siden. Jeg har det sådan: Der er altid
nogen som ikke får deres forventninger opfyldt. Det er heller ikke alle, der
bliver beroligede af kamillethe.
En anden ringede og fortalte at hun ikke kunne fornemme mætheden ved
kapslerne, men at hun tog på når hun ikke tog dem. Og sådan er der så meget,
og man er nødt til at respektere hver og een.
De der ringer, får mange tips og tricks med i købet. Det skylder man folk,
der måske langt om længe har fundet ud af hvor deres problem ligger.
Der er vildt mange måder at tabe sig på, hvis man synes man skal det.
Tricket er, efter min bedste overbevisning, at finde ud af hvilken type man
er. Ikke blodtype, det er en helt anden snak. Typemæssigt kan man være
protein/fedttypen eller kulhydrattypen. Man skal også finde ud af om der er
blodsukkerproblemer. Et for lavt blodsukker er nærmest "døden" for et
menneske med et seriøst ønske/intention om at smide nogle kilo. Ligeledes
skal man kigge på evt. overfølsomhedsproblematikker. Det er praktisk talt
meget, meget svært at tabe sig, hvis man uforvarende kommer til at indtage
et fødemiddel der virker provokerende på ens krop. Vitaminmæssigt skal man
undersøge om hun/han indtager nok b-vitaminer. De er alle nødvendige for en
ordentlig forbrænding. Men ellers, hvad type angår: Hvad er ens foretrukne
spise?- og så køre en evt. slankekur ud fra det. Gerne med hjælp fra en der
ved noget om det. Disse ting er jo altså kun min egen indgangsvinkel til en
fornuftig strategi. Der er mange andre fornuftige måder at anskue tingene
på.
Ja, Carsten, det blev en lidt længere forklaring. Hvis du ikke er faldet i
søvn, vil jeg slutte med at ønske dig en fortsat god søndag!
Venlig hilsen Lene