Unlock SE 500i
Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 03-08-05 20:47

Jeg har været så heldig at arve en Sony Ericsson 500i. Problemet er dog at
den er låst til et andet selskab end der hvor jeg har mit nummer, så jeg vil
egentlig gerne have låst den fri. Jeg har hørt at dette skulle kunne lade
sig gøre, ved nogle telefoner, vha. af koder som man ( måske ) kan finde på
nettet!? Men er der nogen som evt. kan pejle mig i den rigtige retning? Jeg
ANER simpelthen ikke hvor jeg skal finde den slags.

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-08-05 21:07

> [...]
> nummer, så jeg vil egentlig gerne have låst den fri. Jeg har hørt at
> dette skulle kunne lade sig gøre, ved nogle telefoner, vha. af koder

Så vidt jeg ved, så kan det ikke lade sig gøre at låse en SonyEricsson
telefon op på den måde. Den skal låses op ved brug af et datakabel eller ved
brug af den rigtige kode fra den tidligere operatør.

> Men er der nogen som evt. kan
> pejle mig i den rigtige retning? Jeg ANER simpelthen ikke hvor jeg
> skal finde den slags.

Hvis du kan finde ud af hvilken udbyder telefonen er købt igennem (hvad den
er låst til) og hvad telefonnummeret var, er det nemmeste nok at ringe til
dem og få koden oplyst.

Kan det ikke lade sig gøre, kan du kontakte en i dit område der låse den op,
typisk for mellem 50,- og 100,-. Kig evt. på http://dkunlock.dk/.

--
signing off.. Martin Sørensen