suppe/hospitals kur
Fra : Eivind

Dato : 03-08-05 18:36

Nogen der har prøvet følgende kur? (skrevet på norsk)
--

Sykehus - diett 7 dager

Suppen.....

2 bokser tomater (hakkede med valgfri smak)
3 store purrer, eller en stor spansk løk
Kylling eller kjøttbuøljong terninger/ poser med vann
1 pakke nudler
3 stenger selleri
2 bokser grønne bønner
2 grønne paprika
0,8 kg gulrøtter

Denne suppen kan spises gjennom hele uka (når du er sulten)
Spis så mye du vil. Det er ingen ekstra kalorier. Jo mer du spiser, jo
mer
går du ned i vekt. Spis suppen til frokost, middag, lunsj, kvelds,
osv...

Krydre suppen om du vil med f.eks; pepper hvitløk, persille osv.. (
men ikke
salt, det binder vannet.)

DAG 1 ; Spis suppen ? alle slags frukter (utenom bananer)

DAG 2; Spis suppen ? grønnsaker i dag.
Spis deg mett på rå kokte eller boks grønnsaker, samt grønne blad
grønnsaker som : salat, spinat osv... IKKE erter, mais eller tørre
bønner.
Til middag KAN du ha en bakt potet med litt smør/kryddersmør.

DAG 3; Spis suppen ? frukt ? grønnsaker i dag.
Etter i dag skal du ha gått ned minst 2 kg!

DAG 4 ; Spis suppen ? bananer ? skummet melk.
Spis minst 3 bananer, og drikk så mye skummet melk du kan i dag.
Du vil merke mindre sug etter søtsaker.

DAG 5; Spis suppen + biff + tomater.
Du kan spise fra 280 - 560 gram biff og 4 tomater i dag.

DAG 6 ; Spis suppen + biff + grønnsaker.
Spis så mye du vil av biff og (masse grønne) grønnsaker i dag.
Men husk å spise suppen også.

DAG 7 ; Spis suppen + grønnsaker + brun ris + juice uten sukker.
Brun ris fåes kjøpt i helsekost foretninger eller innvandrer
butikker,
og den kan du f.eks blande i suppen, eller blande grønnsaker i den ved
siden
av suppen

Man kan spise grillet, kokt eller bakt kylling i steden for biff på
biff
dagene. Absolutt IKKE skinn på kyllingen. Grillet fisk kan også brukes
stedet for biff. (kroppen trenger det høye innholdet av proteiner som
en får
av rent kjøtt/biff)

NEI NEI NEI !!!
Brød alkohol, kullsyreholdige drikker. Ikke stekt mat, utenom biffen.

JA JA JA!!!
Drikk masse. Minst 6-8 glass vann pr. Dag.
Pluss en kombinasjon av følgende; svart kaffe, te ( uten sukker),
tranebær
juice og skummet melk ( ikke hel eller lett melk)

Etter 7 dager skal du ha gått ned 4,5 - 7,7 kg.
Ikke gå på dietten igjen hvis du har gått ned mer enn 7,7kg. Da må du
ha et
opphold på to dager før du begynner igjen.

Denne dietten kan brukes hvor ofte du vil.
Den renser kroppen for toksiner(giftstoffer)
Og du får en følelse av god helse , både fysisk og psykisk.

Suppen kan spises når du er sulten under de 7 dagene
Spis så mye du vil. Jo mer du spiser jo mer fett forbrenner du

Denne dietten kommer fra " scared hearth hospital" og brukes av
hjertepasienter for å gå ned i vekt så fort som mulig.
Vanligvis før en operasjon

Ikke drikk alkohol før minst 24 timer etter at du har avsluttet
dietten.
Dette pga fettsamling i kroppen.

Reseptmedisin vil ikke affektere deg på denne dietten.

Dietten affektere folk på forskjellige måter.
Etter tre dager vil du få mer energi enn da du begynte - så lenge du
ikke
jukser.
Etter noen dager kan du merke forandring i fordøyelsen.
Ved forstoppelse kan du spise en kopp "brand" eller annen fiber.
Selv om du kan drikke svart kaffe med dietten, vil du kanskje føle
mindre
behov for koffein etter tredje dage.

Fra : Sabina H.

Dato : 03-08-05 18:44

Eivind wrote:
> Nogen der har prøvet følgende kur? (skrevet på norsk)

hvis du kigger nogle år tilbage i gruppen vil du finde ud af at det er
der*G*

på følgende link kan du se en af de gamle indlæg hvor opskriften står på
dansk....
http://groups-beta.google.com/group/dk.helbred.slank/msg/21473bf11b3fb08c?as_umsgid=z09y8.3240$kp3.324948@news010.worldonline.dk

jeg har selv prøvet kuren, og kan godt lide smagen af den**G* om den
virker.... hmmm.... det er vist relativt ;)
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Bare mig

Dato : 05-08-05 11:16

Jeg har fundet en lidt anderledes kur, men noget af det samme, som der står
i denne opskrift.

Nogen der ved, om der sker noget ved, at tilføje lidt ekstra tomatpure/alm
tomat, for at få smagen mere af tomat ?

Fra : Sabina H.

Dato : 05-08-05 11:24

Bare mig wrote:
> Jeg har fundet en lidt anderledes kur, men noget af det samme, som
> der står i denne opskrift.
>
> Nogen der ved, om der sker noget ved, at tilføje lidt ekstra
> tomatpure/alm tomat, for at få smagen mere af tomat ?

man kan sagtens tilføje forskellige ting for at få mere smag af et eller
andet.... jeg har selv modificeret opskriften lidt ved at putte mere
boullion i.....
jeg tror det vigtigste er at alle tingene er repræsenteret og mindst i det
mål der er skrevet.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på