Leder efter en seng som kan hæves!
Fra : Nielsen

Dato : 03-08-05 16:21

Hej NG

Til min handicappet storebror på 40 år leder jeg efter en god seng som kan
løftes/hæves, således at hans medhjælpere til daglig ikke får ondt i ryggen.
Hvis fod- og hoved også kan hæves er det en fordel.
Sengen må gerne stå på hjul, som skal kunne låses.
Sengen mål må gerne være ca. 200x og/eller 90/100/140 i brede.

Hvad kan i anbefale?
Om prisen er på de 20 - 40.000.- er underordnet.

Vh Nielsen

X-postet i dk.forbruger, dk.helbred.handicap

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-08-05 16:42

"Nielsen" wrote

> Til min handicappet storebror på 40 år leder jeg efter en god seng som kan
> løftes/hæves, således at hans medhjælpere til daglig ikke får ondt i
> ryggen.

http://www.kr-hospitalsudstyr.dk/
Kontakt dem for at høre om de sælger til private
Det kan være de kan henvise til andet sted

- Peter

Fra : Devast8or

Dato : 03-08-05 16:47

Nielsen wrote:
> [...]
>
> Hvad kan i anbefale?
> Om prisen er på de 20 - 40.000.- er underordnet.

Kontakt din brors sagsbehandler, det der er ikke noget I selv skal købe.
Sagsbehandleren har også kontakt til hjælpemiddelcentralen som sandsynligvis
har det rigtige udstyr til jer. Du kan jo starte med at kigge her
http://www.hmi.dk/ - sagsbehandleren bliver sikkert glad hvis du med det
samme kan komme med nogle forslag.

> X-postet i dk.forbruger, dk.helbred.handicap

Endelig en der skriver at der er x-postet, tak for det :)

Devast8or

Fra : Nielsen

Dato : 06-08-05 15:06

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> samme kan komme med nogle forslag.

> Endelig en der skriver at der er x-postet, tak for det :)

Tak for tippet. Jo, kommunen stiller skam seng til rådighed, bare ikke i den
type og kvalitet som vi ønsker, derfor går vi ud og køber en seng selv. Min
storebror er så heldig stillet at hans mor har råd til at give ham det som
en gave, således Martin også kan få en ordenlig seng.
Vh Nielsen

Fra : Tina Hansen

Dato : 28-08-05 18:06

Hej.
Kig under HMI.dk det er en base af hjælpemidler.

vh

TinaH