South Beach for oste-ikkespisere
Fra : Carsten Riis

Dato : 25-07-05 17:47

Kære SB-tilhængere

Jeg kan nu godt li' konceptet om SouthBeach, men som jeg kan læse af de
første kapitler i bogen, så indgår ost som en pæn del af kostplanen.

Har jeg læst nok i bogen eller kommer der muligheder omkring
oste-problemet senere i bogen?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Lisbeth

Dato : 26-07-05 06:54

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
> første kapitler i bogen, så indgår ost som en pæn del af kostplanen.
> Har jeg læst nok i bogen eller kommer der muligheder omkring

Hvad er (oste)problemet? Kan du ikke lide ost? Vil du hellere spise noget
andet end ost?

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-07-05 17:40

Lisbeth skrev den 26-07-2005 07:53:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Hvad er (oste)problemet? Kan du ikke lide ost?

Netop. Jeg bryder mig ikke om gammel mælk.

> Vil du hellere spise noget
> andet end ost?

Har fået tips ved anden kilde:
alternativerne er de andre proteinholdige ingredienser som "er tilladt"
i det koncept.

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 16:56

> Har fået tips ved anden kilde:
> alternativerne er de andre proteinholdige ingredienser som "er tilladt" i
> det koncept.

Mælk/ost handler om andet og mere end protein - som man kan få på mange
måder.
Du kan med fordel kigge på, at osten i South Beach sammenhæng primært
fungerer som kilde til calcium snarere end som kilde til protein.

Det kan med andre ord sagtens være, at du får rigeligt med protein uanset du
spiser osten eller ej - at det snarere er en calcium-kilde, du skal erstatte
med.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 17:20

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev i en meddelelse

> Du kan med fordel kigge på, at osten i South Beach sammenhæng primært
> fungerer som kilde til calcium snarere end som kilde til protein.

Ovenstående er forkert formuleret!

Der skulle stå, at du med fordel kan kigge på, OM osten fungerer som kilde
til calcium....

Jeg havde med andre ord ikke til hensigt at fastslå, at ost i South Beach
sammenhæng med sikkerhed ER en calciumkilde snarere end en proteinkilde!

Mvh. Lisbeth