At være i god form?
Fra : Flemming

Dato : 25-07-05 17:31

Hejsa

Er der mon en herinde der kan hjælpe mig....?

Når man træner, på en motionscykel f.eks og man holder sin puls på det
optimale indenfor ens alder ( 22 år, puls 131) og man så ikke er forpustet
under træningen...betyder dette at man er i god form (har en god kondi)
mon...??

Håber I forstår hvad jeg mener.... :)

Venligst

Carina

Fra : Bisse

Dato : 09-08-05 17:03

Du skriver meget generelt.
Hvad er det optimale for en 22 årig. (75% til 85% af vO2 max. ? eller
pulsbestemt ?)
Hvad er det for en træningsform du ønsker ? Udholdenhed ?
højintens ? Du bliver ikke forpustet.... men hvor længe kan du blive ved ?

Din kondi kan måles på mange mange måde ud fra forskellige
kriterier... Hvis man vil måle ens form bliver man nødt til at
finde en test der passer over ens med det man forbinder med
kondi.

(en cykelrytter er jo nødvendigvis ikke god til at løbe men skal nok være i
udemærket form)

Bisse

Fra : Flemming

Dato : 10-08-05 17:10

Bisse :

Tak for dit svar....og du har ret i, at jeg ikke var særlig konkret. Men jeg
sad og skulle skrive indlæget og kunne bare ikke finde de rigtige ord, jeg
nu engang skulle bruge for at forklare det, jeg ville have svar på...

Men tak fordi du gad svare (på trods af at det var ret forvirrende!)
Jeg må selv finde mine svar :)

:)

Carina

Fra : Bisse

Dato : 10-08-05 19:07

Ellers kan jeg anbefale at tage shuttle-testen.
Udviklet her i DK på KU og og er en godt indication på hvor god
form man har løbemæssigt (fodbold - håndbold og andre sporter med
spisbelastninger.)