Løbeudstyr til begynder
Fra : Thomas M

Dato : 24-07-05 12:21

Jeg har taget en lille smule vægt på, ved min mave, og det vil jeg gerne ha'
væk igen.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at gå igang med at løbe. I forvejen går jeg
nogle rimeligt lange ture, på ca. 30 minutters varighed, men jeg vil gerne
ud og forbrænde noget mere.

Så jeg skal ud og købe løbeudstyr

Kan I komme med nogle gode råd og tips, til hvilke sko og løbe-tøj man bør
købe, og evt. hvor man bør købe det?

Jeg har ikke uanede mængder penge til rådighed, så hvis det kan holdes under
2000,- så ville det være fint.

Håber på nogle gode svar.

Mvh. Thomas

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 24-07-05 16:45

Thomas M wrote:

> [...]
> købe, og evt. hvor man bør købe det?
>
> Jeg har ikke uanede mængder penge til rådighed, så hvis det kan holdes under

Sko er klart det vigtigste, find en decideret løbebutik om muligt
(Maraton Sport, Løberen eller lignende) og få lavet en løbestilsanalyse
på et løbebånd. Det tager ikke ret lang tid og det er en rigtig god ide
at få et par sko som passer til ens stil og som man har det godt i. Den
rigtigt forretning kan også hjælpe med uvildig rådgivning om resten af
grejet. (Min analyse viste at jeg overpronerer, så skal man altså have
et par sko som modvirker det.)

For at lære ikke at løbe for hurtigt havde jeg rigtig god nytte af et
basalt pulsur, det behøver ikke være noget frygtelig fint. Hvis
budgettet er stramt er det det første der kan spares væk.

Tøj er vel lidt mere efter smag, men jeg kan personligt meget bedre lide
tights end løbeshorts. Ellers er det vigtigste vist at tøjet er
svedtransporterende, svedtunge bomulds-tshirts er ikke ret rare at have
på. Hvis det blæser er et vindtæt løbesæt rart at have.

Når det bliver koldt er et hovedbånd og et par handsker rare, men det er
forhåbentlig en del længere ude i fremtiden.

Held og lykke med det...

Carsten