Hest hoster HJÆLP
Fra : Lise Lund Andersen

Dato : 23-07-05 11:07

Hejsa!!!

Jeg har en lækker welsh cob som har været forkølet i juni mdr. Jeg fik hende
ind og stå og hun blev bedre. Men nu er hun igen begyndt, at hoste men er
dog ikke snottet...

Vi står og skal til dyrskue på lørdag (d. 30/7) men jeg kan jo ikke tage en
hostende hest med, er der nogle herinde der har et vidunder middel til, at
få hende til hurtigt, at blive frisk igen???

På forhånd tak
Lise Lund Andersen

Alt i læder fremstilles på bestilling...
Nu også kurser i lædersyning!!!
Se mere på www.sitecenter.dk/liselb

Fra : JJ

Dato : 24-07-05 09:07

Vidundermiddel, nej desværre. Husk at ved insyning til dyrskue skal du
skrive under på, at hesten ikke har fejlet noget, i den sidste måned.....

--
Hilsen

Jonna
jonna@lilanimas.dk

Fra : Lise Lund Andersen

Dato : 24-07-05 17:14

> Vidundermiddel, nej desværre. Husk at ved insyning til dyrskue skal du
> skrive under på, at hesten ikke har fejlet noget, i den sidste måned.....

Ja, jeg ved det, men er det ikke kun alvorlige sygdomme det gælder, eller
tæller en smugle hoste også med???

--
Mvh.
Lise Lund Andersen

Fra : Trolden

Dato : 24-07-05 17:45

On Sun, 24 Jul 2005 18:14:04 +0200, "Lise Lund Andersen"
<liselb@mail.dk> wrote:

>Ja, jeg ved det, men er det ikke kun alvorlige sygdomme det gælder, eller
>tæller en smugle hoste også med???

"en smule hoste" kan være starten på noget mere alvorligt, så jeg vill
- hvis jeg var dig - skrive på at hesten har hostet.
--
Knus,

Trolden

Fra : JJ

Dato : 24-07-05 20:24

Det er træls, at blive hjemme - hvis man er i tvivl...
Mere træls er det - at blive afvist af dyrlægen, og køre hjem igen. (efter
at have lavet duller og alt det der..)

--
Hilsen

Jonna
jonna@lilanimas.dk

Fra : Lise Lund Andersen

Dato : 25-07-05 15:28

Ja, det kan jeg godt se... Jeg kunne evt. tilkalde min egen dyrlæge og lade
ham lave et sundheds check og en erklæring som jeg kunne tage med...

Jeg har nu de sidste dage givet hende ekstra vitaminer, hvidløg og smurt
hendes hals/bryst med pebermynte salve. Desuden har jeg vandet hø og
foder... Det lader til at det hjælper, har endnu ikke hørt hende hoste idag

Fra : Vibeke Corneliussen

Dato : 25-07-05 22:28

Hej Lise

Kan den være overfølsom for hø?
Jeg har en veninde som har en islæner som efter længere tids hosten fik
konstateret hø-allergi. Islænderen har ikke hostet efter at den nu ikke får
hø mere.

Hilsen Vibeke

Fra : Lise Lund Andersen

Dato : 27-07-05 17:02

Jeg tror det ikke... hun har fået hø i al den tid jeg har haft hende (siden
nov 2004)

Til en orintering har jeg nu meldt fra dyrskuet på lørdag, bare så der ikke
er nogle der tror at jeg møder op med en syg hest

Jeg får hende checket af dyrlægen på Fredag alligevel, for hun skal snart i
træning igen, så er det rart at være på den sikre side

Tak for hjælpen...