Bil valg ?
Fra : Dirty_Kent

Dato : 19-07-05 20:29

Hej allesammen

Jeg er i gang med en ansøgning af bil, hvad kører I rundt i ?
Lige nu har jeg en ford focus, med hånd betjent gas & bremse...
Jeg er krykke bruger & har en kørestol til de længere ture...

Jeg har kig på en toyota corolla stationcar, en golf, en focus igen, en VW
tranporter/combi?
en ford transit, eller en Vito... ? MEN jeg ved det ærlig talt ikke, jeg har
prøvet en opel astra, men kunne ikke få benet så højt op så jeg kunne komme
ind i bilen, & da mine ben stritter lidt så er det umuligt for mig at sætte
mig ind & svinge benene ind bagefter...
Jeg har også prøvet en opel tigra, men men men den var DESVÆRRE for lille
til min kørestol hihi, den var ellers sej! med el-tag & det hele (-: (mener
jeg) Så skidt pyt. Der skal jo være plads til det hele...

Jeg ville gerne høre ad, hvad i kører rundt i & hvad i evt har haft af
problemer, jeg havde bilen til rep, 22 gange i de første 3-4 måneder, den
blev næsten skilt ad & samlet igen, før de fandt fejlen hihi, men nu har den
efter hånden kørt 240500 km på Bornholm - skal skiftes ud den 1. okt. 05, da
er den 6 år...
Så det bliver inden jul, håber jeg, at jeg anskaffer mig en ny een (-:
Jeg er chauffør, derfor alle de km. som jeg kører i min egen bil... ca 40000
km om året bliver det til ialt...
Så den bil jeg søger skal være kram, ikke for dyr i rep. & i drift.

Sommer hilsen fra Kent(-:
--
www.dirty-boots.dk

Fra : Erik Richard

Dato : 20-07-05 16:33

Hej Kent

Jeg har ikke selv hverken kørekort eller bil, men kender da flere, der
har invalidebiler...

Deres erfaringer kan jeg kun henvise til, og det er, at man skal holde
sig langt væk fra Ford Transis, - den larmer enormt!

Et godt valg i 'combi' vil være en Citroèn, - kan ikke huske modellen,
men det er en særdeles flot og smart combibil med meget god plads også
til fører. Der er så god plads, at for en, der bruger kørestol, men som
selv kan køre, er der rigeligt til, at selv en af de ret store el-drevne
kørestole kan køres på plads.

Citroèn'en er både billig i vedligeholdelse og drift, efter hvad de
sagde, da de havde fået den...

Håber, det kan bruges...
mvh. Erik Richard

Dirty_Kent wrote:
> [...]
> [...bilbeskrivelser...]
> Så den bil jeg søger skal være kram, ikke for dyr i rep. & i drift.

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-07-05 17:21

On Wed, 20 Jul 2005 17:32:47 +0200, Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk>
wrote:

>Deres erfaringer kan jeg kun henvise til, og det er, at man skal holde
>sig langt væk fra Ford Transis, - den larmer enormt!

Sammenlignet med en Mercedez, ja, men ellers synes jeg nu den nye
model er ganske god. RET glad for min egen!

Fra : Dirty_Kent

Dato : 20-07-05 21:45

Hejsa Karsten...

> Sammenlignet med en Mercedez, ja, men ellers synes jeg nu den nye
> model er ganske god. RET glad for min egen!

er det en 90-300 ? eller hvad det nu er de hedder ??

Godt at høre din version, jeg hører gerne +/- holdninger, så jeg kan ha det
med mig, når jeg selv skal til at vælge...
SÅ takker for din info...

Regnvejrs hilsen fra Bornholm...
--
Kent(-:

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-07-05 12:21

On Wed, 20 Jul 2005 22:44:36 +0200, "Dirty_Kent" <oz1km@tjubii.dk>
wrote:

>Hejsa Karsten...

>er det en 90-300 ? eller hvad det nu er de hedder ??

125 - T330.

Har valgt den med den dengang største motor, fordi de er lidt
langsomme i overhalinger ellers. Så har jeg fået den isoleret
indvendig så der er endnu mindre støj. Den er baghjulstrukken, diesel,
automatgear. Desværre går den ikk så langt på literen som eksempelvis
en VW - men sådan én havde jeg ikke råd til.

Alt-i-alt er jeg yderst tilfreds med bilen.

Fra : Dirty_Kent

Dato : 21-07-05 14:17

Hej igen Karsten (-:

> 125 - T330.
Okay (-:

> [...]
> automatgear. Desværre går den ikk så langt på literen som eksempelvis
> en VW - men sådan én havde jeg ikke råd til.
BAGHJULSTRÆK, øvøvøv... jeg køre jo meget, så forhkuls træk ville være at
PLUS...
DET havde jeg ikke lige tænkt over, hvor dyr er transporteren, i forhold til
transitten ???
Med min focus lånte jeg ca 65000kr. i banken, ekstra...
Havde en opel astra som jeg fik 48000kr for, så oven i det man kan låne af
staten...
Jeg bruger min bil enormt meget, så jeg har fået en hel del skstra sat i
den, dog IKKE en "Brian-bil"...
Men den har da en del, men nu i dag, er det jo standard det jeg har fået sat
i den, mere eller mindre...

> Alt-i-alt er jeg yderst tilfreds med bilen.
Det lyder dejligt, jeg glæder mig også til at der sker noget hos mig (-:

--
sommerferie hilsen fra Kent(-:

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-07-05 19:48

On Thu, 21 Jul 2005 15:16:38 +0200, "Dirty_Kent" <oz1km@tjubii.dk>
wrote:

>DET havde jeg ikke lige tænkt over, hvor dyr er transporteren, i forhold til
>transitten ???

Husker det ikke længere. Det er jo lang tid siden den beslutning
skulle træffes. Min bil er 13 mdr. gammel nu.

Du må en tur ind til forhanldere og have dem til at regne lidt for
dig.

>Med min focus lånte jeg ca 65000kr. i banken, ekstra...
>Havde en opel astra som jeg fik 48000kr for, så oven i det man kan låne af
>staten...

Hmmm, jamen hvis du kører rundt i personvogn vil det vel fortsat være
at foretrække.

>Men den har da en del, men nu i dag, er det jo standard det jeg har fået sat
>i den, mere eller mindre...

Ja, jegj fortryder heller ikke jeg har smidt ca. 25K ekstra i bilen.

Fra : Dirty_Kent

Dato : 20-07-05 21:42

Hejsa Erik...

Jeg har ikke selv hverken kørekort eller bil, men kender da flere, der
har invalidebiler...
Jeg fik mit da jeg var 19, sjovt nok så havde jeg bil FØR jeg fik kort, jeg
skulle jo ta kortet i min bil, så det var ren luksus (-:

Larm/støj, i transitten, okay, det har jeg ikke hørt fra andre, men takker
for din info...

Jeg SUGER alt det jeg kan til mig, om de forskellige biltyper, for det er jo
et stort valg at skulle ha en bil i de kommende 6 år...

Jeg vil da kigge lidt nærmere på combien, fint nok Erik (-:

Fra : Brian Jensen

Dato : 28-07-05 11:46

Jeg har en VW Transporter og er yderst tilfreds med at jeg pungede ud med
50000 kr ekstra.. Syntes man får meget mere bil i den end i Transit.
Den trækker rigtig godt og er rimelig økonomisk, brændstof forbrug ligger
mellem 10 og 11 pr liter. Jeg har haft den næsten 4 år nu, og det eneste der
har været i stykker er en lyskontakt , som kostede ca 800 kr.
Har ikke engang skiftet bremser eller andre sliddele ( ud over vinduesvisker
og lys pærer).
Så alt i alt nogle meget billige kilometer i en rimelig fed kassebil.

Hilsen Brian
www.life-of-brian.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-08-05 23:17

On Thu, 28 Jul 2005 12:46:21 +0200, "Brian Jensen"
<brian@life-of-brian.dk> wrote:

>Jeg har en VW Transporter og er yderst tilfreds med at jeg pungede ud med
>50000 kr ekstra.. Syntes man får meget mere bil i den end i Transit.

Nu er der jo også kommet ny version af VW - så sammenlignen med din
bil er jo ikke helt relevant. Den nye VW går vist endda endnu på
literen end den gamle, særligt den store 4x-model, benzin.

Her halter Ford noget bagud - men er fortsat noget billigere.