Hvor mange heste skal man have ??
Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-07-05 14:55

Hej.

Jeg har noget familie som har haft en hest i et par måneder.
Nu har de lige købt een mere, fordi de har hørt at det ikke skullle være
lovligt kun at have een hest gående.

Argumentet skulle være noget med kedsomhed...bla.bla.

Er det bare et påskud for at skulle have endnu en hest eller der noget om
snakken ???????

Personligt ville jeg mene at det er noget som kun burde eksistere omkring 1.
april.

Håber at nogen kan hjælpe.

Henning

Fra : Anet

Dato : 16-07-05 18:58

"Hr. Jensen" <pxxc@laika.pc> skrev i en meddelelse
> [...]
> snakken ???????
>
> Personligt ville jeg mene at det er noget som kun burde eksistere omkring

(klip)

Heste er flokdyr og bør aldrig gå alene i længere tid af gangen. Der findes
et lovforslag som var fremme om det med at heste ikke måtte gå alene. Måske
står der noget inde på dyrenes beskyttelses side på nettet, da de før har
været inde i sagen.
Hvis du læser lidt længere ned i gruppen her så vil du se, at der før har
været store diskutioner om det her i gruppen.

--
Hilsen
Annette

Fra : john

Dato : 16-07-05 19:18

> [...]
>
> Argumentet skulle være noget med kedsomhed...bla.bla.
>
> Er det bare et påskud for at skulle have endnu en hest eller der noget om

Hej Henning

Nej det er (desværre) ikke lov, men ud fra et rent dyrevelfærdsmæssigt
synspunkt burde det være det!!

Hesten er et flokdyr, men kan ikke som hunden få tilfredstillet sine
"flokbehov" ved at blive en del af menneskeflokken.

En hest har brug for, at mindst en af de andre i flokken holder vagt, når
den græsser, når den sover, når den ligger ned, når den ruller sig etc.

Husk - hesten har ingen forsvarsmidler, den er og bliver et byttedyr, for
hvem flugt er den eneste reaktion på en trussel.

Derfor er trygheden i flokken fuldstændig afgørende for en hests overleven.

En ensom hest vil ikke overleve ret længe i naturen.

Med den arvelige/instinktmæssige ballast har vi så tæmmet hesten, og det
finder den sig i!!!, men den har sine urinstinkter lige under overfladen, og
dertil hører den enormt stærke afhængighed af flokken.

Man må derfor ALDRIG have en hest gående alene, den bliver meget nemt
ødelagt psykisk af det, og det kan nok så meget striglen og nussen ikke
ændre på.

Derfor ser man også tit (og heldivis for det!!) annoncer for "selskabshest
købes". Det kan være en gammel pony der får sit velfortjente otium, eller en
gammel travhest eller en shetlandspony.

Men når man så alligevel skal have hest nummer to som selskab, så kan man jo
ligesågodt købe en der kan bruges til noget eller??

Hilsen John

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-07-05 12:37

Hr. Jensen wrote:
> Hej.
>
> Jeg har noget familie som har haft en hest i et par måneder.
> Nu har de lige købt een mere, fordi de har hørt at det ikke skullle være
> lovligt kun at have een hest gående.

Der er vist ingen lov om det (endnu), men det er i allerhøjeste grad
vigtigt.

> Argumentet skulle være noget med kedsomhed...bla.bla.

Heste og mennesker er faktisk ret ens på netop dette sociale punkt. Så
en alene-hest kan efter min mening sagtens sidestilles med
isolationsfængsling.

Bestemt ikke.

-dennis

Fra : Malene P

Dato : 28-07-05 00:24

> [...]
> snakken ???????
>
> Personligt ville jeg mene at det er noget som kun burde eksistere omkring

Håber at nogen kan hjælpe DIG ind i en enecelle for tid og evighed,
usympatiske svin.

Malene P

Fra : Anet

Dato : 28-07-05 12:17

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Håber at nogen kan hjælpe DIG ind i en enecelle for tid og evighed,
> usympatiske svin.
>
> Malene P

(klip)

Helt ærligt Malene....kunne du ikke godt finde en bare nogenlunde rimelig
tone her i gruppen. Det er sådanne udtalelser som ovenstående fra dig af der
gør, at mange ikke kommer mere i de forskellige grupper, og personligt
syntes jeg det er synd. Det kan godt være, at du syntes at vedkommende der
spørger her i gruppen spørger for at irritere eller få sindene i kog, men så
lad dog som ingen ting. Om ikke andet så for at dem der kommer herinde
syntes, at her er rart at være.

--
Hilsen
Annette

Fra : Malene P

Dato : 28-07-05 20:14

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> spørger her i gruppen spørger for at irritere eller få sindene i kog, men

> lad dog som ingen ting. Om ikke andet så for at dem der kommer herinde

Jo, mit temperament løb vist af med mig igen. Men jeg mener faktisk, hvad
jeg skrev til ham, der mener at hensynet til hestens velfærd hører til som
en aprilspøg.

Malene P

Fra : Trolden

Dato : 28-07-05 20:49

On Thu, 28 Jul 2005 21:14:23 +0200, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

<snip

>Jo, mit temperament løb vist af med mig igen. Men jeg mener faktisk, hvad
>jeg skrev til ham, der mener at hensynet til hestens velfærd hører til som
>en aprilspøg.

Synes nu stadig at ordet "svin" ikke hører til i en diskution uanset
om ens temperament løber af eller ej ;o(

--
Knus,

Trolden

Fra : Malene P

Dato : 28-07-05 21:35

"Trolden" <usenet@troldepus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> <snip

> Synes nu stadig at ordet "svin" ikke hører til i en diskution uanset
> om ens temperament løber af eller ej ;o(

Enig.

Malene P

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 28-07-05 21:02

> [...]

>jeg skrev til ham, der mener at hensynet til hestens velfærd hører til som

Men det eneste du fik ud af det var at overbevise alle om at du stadig
ikke kan tælle til 10.

I øvrigt er "han" nok ikke længere her i gruppen da det tydeligvis
ikke var hans boldgade.

Er lige hjemvendt fra en "vild" ridetur sammen kan en elev på sin 5.
ridetime. Big fun !!! Ænderne flygtede til højre og venstre og
beboerne på plejehjemmet så deres kommende beboer ride forbi i fuld
fart på sit "bæst" forfulgt af en Haflinger med tilhørende rytter, med
smilehullerne helt oppe ved ørerne. (hestes altså). Rodeo ?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Malene P

Dato : 28-07-05 21:36

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fart på sit "bæst" forfulgt af en Haflinger med tilhørende rytter, med
> smilehullerne helt oppe ved ørerne. (hestes altså). Rodeo ?

Ole, jeg lader mig ikke provokere denne gang.....

Malene P

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-08-05 11:08

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> jeg skrev til ham, der mener at hensynet til hestens velfærd hører til som

Hvad så med at tælle til 10 og læse dine indlæg igennem selv inden du
trykker send ?

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian