Almagan Tandfyldinger
Fra : ABC

Dato : 13-07-05 22:29

Jeg har i 3 år "lidt" at et underligt fænomen.
De kloge læger kan ikke finde noget på mig af sygdomme bortset fra gigt.
Men jeg har tit en metalisk smag i munden.
Er forfærdelig tør i mund og slimhinder i den ene side.
I samme side er tænder og kæbe tit øm og andre tider helt "død"
Hæver op i ansigtet og er total øm i pande nakke og hovdebund.
Og har nogle MEGA spændinger i nakke og kæbeparti
Får tit synkebesvær og er ufattelig tørstig i mund og svælg.
Men det hele er kun min venstre side
Er blevet undersøgt for sukkersyge og faktisk alt muligt andet
også kikkertundersøgelse.og fejler ikke noget. Er en mand på 40 år
Er kommet til at tænke på on det kunne være mine almagan fyldninger der
driller mig?
Dem har jeg ca en 7-8 stykker af og et par ad dem røre direkte ved mit
tandkød

Nogle der har ligende erfaringer/gener??

Mhv Torben

Fra : tjuhej

Dato : 13-07-05 22:56

"ABC" <abc@def.gf> skrev i en meddelelse

> [...]
> tandkød
>
> Nogle der har ligende erfaringer/gener??

Hejsa

Jeg har gået på tandlægeskolen, og ved at der er mange "ting" der tilskrives
amalgam fyldninger. Jeg ved også at de kan afgive dampe, men om det er det
der er tilfældet med dig skal jeg ikke kunne sige. Jeg kan ikke minde at
have hørt om lige præcis alle de symptomer du nævner, som en følge af
amalgam.
Mit bedste forslag (jeg ved godt du efterlyste lignende erfaringer/gener) er
næsten at du prøver at forhøre dig hos din tandlæge. For de må da vide det

Det kan jo være det ligefrem kan hjælpe dig at få skiftet dine fyldninger ud
med plast eller cement i stedet, alt efter hvilke kaviteter (typer af
huller) der er tale om.

Ellers kan du prøve at google amalgam og bivirkninger måske du kan finde
noget der. Har desværre ikke mine links mere da jeg har fået ny computer,
men der er - så vidt jeg husker - en del på nettet.

Held og lykke, og god bedring!

Fra : JytteJ

Dato : 14-07-05 18:37

> [...]
> tandkød
>
> Nogle der har ligende erfaringer/gener??

Prøv at forhøre dig hos holistiske tandlæger (Google), du har jo snart
prøvet alt, så det kunne jo være.
Kan muligvis være noget psykisk/psykologisk. Ofte er det sådan, at der bag
uforklarlige somatiske symptomer, kan ligge nogle dybere årsager bag.

VH.
JytteJ

Fra : bj

Dato : 15-07-05 00:46

Prøv at læse fra denne side. http://alternativ.dk/index.php?p=for&id=88

hvis du skal have almagan fyldningerne udskiftet - så BED din Tandlæge om
at
bruger **kofferdam** rundt om tanden -
desværre tilbydes dette KUB hvis pt. selv spørger efter det.

vh.

Fra : JytteJ

Dato : 15-07-05 21:12

"bj" <none@dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at læse fra denne side. http://alternativ.dk/index.php?p=for&id=88
>
> hvis du skal have almagan fyldningerne udskiftet - så BED din Tandlæge om
> at
> bruger **kofferdam**

Hvad er kofferdam ??? Har prøvet dit link, men kunne ikke finde det.

VH.
JytteJ

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-07-05 21:21

Se fx <http://www.zahnarzt-flensburg.de/leistung-dk.htm#koffer>.

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 15-07-05 12:25

> [...]
> Og har nogle MEGA spændinger i nakke og kæbeparti
> Får tit synkebesvær og er ufattelig tørstig i mund og svælg.

Tager du nogle former for kosttilskud, eller ekstra vitaminpiller o.s.v.
Mange af disse, kan give nogle smagsfornemmelser efter nogen tid.
F.eks kan Hvidløgskapsler, få alt hvad der indeholder fedt, til at smage
harsk. Tørhed i munden, ømme tænder, spændinger i nakke og kæbeparti, og
sikkert mange andre ting... Somme tider sikkert også hovedpine.... Ellers er
det sikkert på vej. Mit gæt, er en smule nerver, hvilket medfører, at du
måske skærer lidt tænder, medens du sover, eller ubevidst, for ofte, klemmer
kæberne hårdt sammen. Det kan være din tandlæge kan se, om du er lidt
voldsom når du sover, og hvis det sker når du er vågen, kan du jo selv
opdage det. Så prøv selv at lægge mærke til, om det kan være nogle af
disse, og få en massør til at fjerne spændingerne. Det kan være, at du skal
have lavet nogle tandbeskyttere at sove med.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kenny Bønnerup

Dato : 31-07-05 06:12

Der findes holistiske læger der kan måle om du er forgiftet med
kviksølv (fra amalgam). I Århus er der Bruce Kyle se www.holistic-
medicine.dk. Jeg har selv været turen igennem og tre uger efter
jeg fjernet den første fyldning forsvandt 80% af de smerter jeg
havde i alle mine led i rygsøjlen - meget mærkelig fornemmelse da
jeg kunne mærke at mit helbred blev bedre i løbet af en enkelt dag.
I Horsens ligger der en tandlæge - Bent Christiansen - som har en
amalgam fri tandklinik. De ved hvad det drejer sig om når
fyldningerne skal fjernes.
Kviksølv er et af de mest giftige stoffer vi har i verden og vi
får det placeret få cm fra vores hjerne - det er simpelthen
ufatteligt at det er tilladt, men det er det.

Venlig hilsen
Kenny

Fra : Kenny Bønnerup

Dato : 01-08-05 18:54