Solbriller til løb og o-løb
Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 06-07-05 22:51

Hejsa

Jeg er ude efter en solbrille, som egner sig til alm. løb og evt. også
orienteringsløb. Derudover skal de også kunne bruges som almindelige
solbriller, hvilket for mit vedkommende vil sige, at de ikke skal ligne
sådan nogle alian-agtige nogen. Og så skal de ikke koste meget mere end
500 kr.

Er der nogen der kan anbefale noget, der opfylder ovenstående?
Er der nogen der kender mærket Prestige og kan sige om det er noget der
er værd at gå efter?

På forhånd tak

Med venlig løbehilsen
Torben Heikel Vinther

Fra : OleJ

Dato : 07-07-05 21:29

"Torben Heikel Vinther" <torben@sopper.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale noget, der opfylder ovenstående?
> Er der nogen der kender mærket Prestige og kan sige om det er noget der

Kender ikke lige til nogle specifikke mærker, men har dog et par gode råd!
Sørg for at få nogle som er lette og som klemmer godt om hovedet. Er de
for
tunge, vil de hoppe op og ned på næsen, og du skal konstant sætte dem på
plads!!! Jeg havde selv et par som var købt til 300 kr i Magasin.
Fantastisk
gode briller til cykling og løb, men de kunne ikke holde til at man
skiftede
glas jævnligt. Så hvis der skal vrides for meget i dem for at skifte
glas,
holder de nok ikke til det.

Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 09-07-05 21:14

> [...]
> skiftede
> glas jævnligt. Så hvis der skal vrides for meget i dem for at skifte

Tak for tippet. Jeg endte med at besøge den lille butik Akita på Strøget
i København, hvor jeg købte et par Akita-briller med udskiftelige glas
til 399,- De er lette og sidder godt fast. Imorgen skal jeg ud og teste
dem under løb

Ha' en fortsat god sommer

Med venlig løbehilsen
Torben Heikel Vinther

Fra : ks

Dato : 05-08-05 12:43

får vi ik en vurdering af brillerne...?
har selv lige købt et par oakley til cykling til 1489,- og de er eddermame
bare gode samtidig med de er FEDE!!!!''

mvh
ks

Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 25-08-05 21:14

ks skrev:
> får vi ik en vurdering af brillerne...?
> har selv lige købt et par oakley til cykling til 1489,- og de er eddermame
> bare gode samtidig med de er FEDE!!!!''
Jo da, selvfølgelig får I lige en vurdering. Jeg har nu haft
Akita-brillerne i lidt over en måned, og jeg er meget tilfreds med dem.
Jeg har godt nok ikke prøvet at skifte glas endnu, men jeg er sikker på
at de også er gode. De sidder let og man løber ubesværet med dem. En
anden rigtig god ting ved dem er, at man ikke ligner et rumvæsen/spyflue
med dem på, og faktisk brugte jeg dem også som almindelige solbriller da
jeg var på ferie på Cuba.

Så alt i alt synes jeg at jeg har fået meget solbrile for de omkring 300
kr. jeg gav for dem.

Hilsen
Torben Heikel Vinther